Dataspill og andre spill!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Hørt på makan til pissspreik. På lan er man masse folk sammen og har det fett, og på multiplayerspill over nettet prater man med masse folk. Det er übersosialt, eller når man sitter sammen med venner foruten lan og spiller. Dessuten har jeg blitt kjent med masse interessante mennesker som jeg har prata med fra usa, england, you name it, på xbox live. OFMG. You know nothing.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Usosialt er det nok utvilsomt, men jeg er ikke enig i det du implisitt sier her: At man ikke bruker hjernen når man spiller dataspill. De aller fleste dataspill innebærer jo at spilleren må tenke fort, improvisere, planlegge, improvisere, planlegge, planlegge, improvisere, osv. etter som grunnlaget for planene endres.Kjetil wrote:Tull, det er et stakkarslig, usosialt og enormt tidkrevende tidsfordriv som ødelegger mange mennesker.
I idrett bruker du kroppen og hjernen.
Dataspill er ikke så veldig sosialt, eller så veldig sunt for kroppen (selv om fps trener reaksjonene), men det er godt for hjernen.
(Forresten en snever definisjon av "sosial" du har der, Kjetil.)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
1: Jeg skrev kroppen og hjernen. Er fult klar over at du bruker hjernen i dataspill. Men mange spill kan være fordummende. Da tenker jeg først og fremst på repeterende spill.Terje wrote:Usosialt er det nok utvilsomt, men jeg er ikke enig i det du implisitt sier her: At man ikke bruker hjernen når man spiller dataspill. De aller fleste dataspill innebærer jo at spilleren må tenke fort, improvisere, planlegge, improvisere, planlegge, planlegge, improvisere, osv. etter som grunnlaget for planene endres.Kjetil wrote:Tull, det er et stakkarslig, usosialt og enormt tidkrevende tidsfordriv som ødelegger mange mennesker.
I idrett bruker du kroppen og hjernen.
Dataspill er ikke så veldig sosialt, eller så veldig sunt for kroppen (selv om fps trener reaksjonene), men det er godt for hjernen.
(Forresten en snever definisjon av "sosial" du har der, Kjetil.)
Og definisjonen min på å være sosial er da vel ikke så snever. Alt jeg gjør er å ekludere data, telefon og andre elektroniske kommunikasjonsformer.
Jeg mener det å være sosiale er noe en gjøre sammen, innenfor en viss radius.
Lan er kanskje sosialt. Greit nok.Akira wrote:Hørt på makan til pissspreik. På lan er man masse folk sammen og har det fett, og på multiplayerspill over nettet prater man med masse folk. Det er übersosialt, eller når man sitter sammen med venner foruten lan og spiller. Dessuten har jeg blitt kjent med masse interessante mennesker som jeg har prata med fra usa, england, you name it, på xbox live. OFMG. You know nothing.
Men multiplayeronlinespill er ikke sosialt, er en dårlig substitutt. Du blir ikke kjent med menneskene bak pcen, du bruker ikke øynene(sett bort i fra webcam, og webcam formidler sannheten dårlig).
Det verste av alt er jo nesten at du begynner å si ting som "OMFG" og "LOL"
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Aha. My bad.Kjetil wrote:1: Jeg skrev kroppen og hjernen. Er fult klar over at du bruker hjernen i dataspill
Jeg er til en viss grad enig i definisjonen din; jeg sier bare at andre kan ha andre definisjoner, og oppleve f.eks. MMORPG'er som sosiale. Og det er hvordan folk opplever det som er viktig.Og definisjonen min på å være sosial er da vel ikke så snever. Alt jeg gjør er å ekludere data, telefon og andre elektroniske kommunikasjonsformer.
Jeg mener det å være sosiale er noe en gjøre sammen, innenfor en viss radius.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Dine arumentative evner er enormt godt utviklet. Jeg vet faktisk veldig mye om dataspilling, har mange venner som driver med det. Har også vært veldig aktiv selv for rundt 2 år siden. Spilt veldig mye Everquest og Starcraft. Jeg vet hva jeg snakker om, og har selv hatt noen av de samme holdningene som deg. Du finner nok ut hvor feil du tar selv.Akira wrote:Omfg er tøft. Ikke diss det. Sånn er det bare. Men du har nok uansett mye å lære, særlig med tanke på spill ja. Og med den innstillingen der kommer du ikke lagt young padawan.