Den Store Jakten – OOC-tråd
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Har Paitr skumle hensikter? Hvem vet hva han vil finne på neste gang. Og i alt oppstyret mens de oppdager at Paitr er reist så glemmer de godeste Akka. Ergo blir han igjen og må ta opp jakta. Usannsynlig at de ville glemme ham, men folk er uforståelige.
Men uansett, så skulle vel dere finne ut hvorfor de andre reiste. Det var ihvertfall det jeg ga beskjed om.
Og jeg ser at det er fikset ting på regeltråden. Jeg ser ikke helt poenget med de avsnittene. Ikke så lenge jeg klarer å bruke andre. For meg virker det rotete.
Slike avsnitt bruker jeg kun når det er store forandringer i historia o.l.
Men uansett, så skulle vel dere finne ut hvorfor de andre reiste. Det var ihvertfall det jeg ga beskjed om.
Og jeg ser at det er fikset ting på regeltråden. Jeg ser ikke helt poenget med de avsnittene. Ikke så lenge jeg klarer å bruke andre. For meg virker det rotete.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg synes fortsatt ikke "folk er rare" er en god nok begrunnelse for at de skulle ha reist fra ham. Greit nok at Paitr kan ha funet på noe, men det er fortsatt usannsynelig at de ville ha glemt ham. Lå ikke Vladra f.eks. rett ved siden av ham og sov? Burde hun ikke ha sett ham?Har Paitr skumle hensikter? Hvem vet hva han vil finne på neste gang. Og i alt oppstyret mens de oppdager at Paitr er reist så glemmer de godeste Akka. Ergo blir han igjen og må ta opp jakta. Usannsynlig at de ville glemme ham, men folk er uforståelige.
Hadde følget deres bestått av 20-30 mann kunne jeg akseptert at de glemte ham, men når de er 5?
Det hadde vært litt enklere hvis vi ikke måtte finne en avreiseårsak for de andre som også forklarte hvorfor de ikke kunne ta med seg Akka på veien...Men uansett, så skulle vel dere finne ut hvorfor de andre reiste. Det var ihvertfall det jeg ga beskjed om.
1. For andre kan det virke rotete når noen bruker din type avsnitt...Og jeg ser at det er fikset ting på regeltråden. Jeg ser ikke helt poenget med de avsnittene. Ikke så lenge jeg klarer å bruke andre. For meg virker det rotete.
2. Den typen avsnitt du bruker, kalles "halvavsnitt", eller noe sånt, og er en hybrid mellom to andre avsnittstyper:
Enten må du bruke linjeskift uten innrykk, eller så må du skrive uten linjeskift, men med innrykk.
Eksempel:

"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Faen, hva har jeg rota meg oppi nå da? Begynner å krangle med admin når det er leggetid om både skrivemåter og historie.
Men får jeg spesialtlillatelse til å skrive med halvavsnitt eller må jeg legge om det nå? Da skal jeg skrive ordentlig uansett type altså.
Edit: Jeg leser gjennom tekstene mine nå og finner ut at det er ei kjedelig tekstblokk stort sett. Jeg skal skrive helavsnitt. Men jeg vil bare forsvare meg med å påpeke hvordan Jordan skriver. Halvavsnitt med helavsnitt ved POV-skifte.
Men hva vet vel jeg om hva som har skjedd? Såvidt jeg har skjønt så er det slike utfordringer rollespill er. Kan du tro på at 20 mørkefrender bortførte dem da? Og at Akka så ut som en lang flat stein med mose? Kanskje Vladra til og med flyttet bort fra Akka i løpet av natta. Lykke til med å løse opp floka. Jeg legger meg.
Og for å forsvare avsnittene mine nå så er det temaskifter.
Men får jeg spesialtlillatelse til å skrive med halvavsnitt eller må jeg legge om det nå? Da skal jeg skrive ordentlig uansett type altså.
Edit: Jeg leser gjennom tekstene mine nå og finner ut at det er ei kjedelig tekstblokk stort sett. Jeg skal skrive helavsnitt. Men jeg vil bare forsvare meg med å påpeke hvordan Jordan skriver. Halvavsnitt med helavsnitt ved POV-skifte.
Men hva vet vel jeg om hva som har skjedd? Såvidt jeg har skjønt så er det slike utfordringer rollespill er. Kan du tro på at 20 mørkefrender bortførte dem da? Og at Akka så ut som en lang flat stein med mose? Kanskje Vladra til og med flyttet bort fra Akka i løpet av natta. Lykke til med å løse opp floka. Jeg legger meg.
Og for å forsvare avsnittene mine nå så er det temaskifter.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
sorry. hadde absolutt ingen snøring om hvorfor akka ble etterlat. så. det var et uhell, aisa og paitr sin skyld
*sende ballen videre til en med mer fantasi enn meg*
din tur terje... håper jeg ikke gjorde det vanskelig for deg.
*sende ballen videre til en med mer fantasi enn meg*
din tur terje... håper jeg ikke gjorde det vanskelig for deg.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Oooh, meget godt og elegant løst, Faile! 
Dete eneste problemet er hva Tharj skulle, men siden jeg hadde med Trollokene like før, så skal det nok ordne seg. Bare en ting, Faile: Hvilken vei var det han dro?
(Hvis du har noen formeninger om det?)
Dete eneste problemet er hva Tharj skulle, men siden jeg hadde med Trollokene like før, så skal det nok ordne seg. Bare en ting, Faile: Hvilken vei var det han dro?
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
nordover i alle fall. stod det i teksten tror jeg. jeg hadde følelsen at det var nordøst, mmen det trenger selvfølgelig ikke å stemme. de dro i alle fall mot nordøst da de alle var samlet igjen.
så, nå er jeg veldig spent om man får en slags scene i landsbyen, eller om man hopper videre over grensen uten mer bøll
så, nå er jeg veldig spent om man får en slags scene i landsbyen, eller om man hopper videre over grensen uten mer bøll
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

I dag har jeg vært litt opptatt med å skrive ei ti siders semesteroppgave om Vietnamkrigen i Stormaktspolitikk, så det har blitt litt lite tid til andre ting, for å si det sånt. Og i morra skal jeg se Pride&Prejudice, noe som tar omtrent hele kvelden min. Men jeg har innholdet i hodet og en noenlunne oversikt over hva jeg skal skrive, så posten kommer tirsdag eller onsdag, med mindre skrivelysten tar meg i morra. 
Og Moiraine Sedai: Velkommen skal du være. Hvis du trenger noen råd eller tips, er det bare å poste dem her, så skal vi gjøre vårt beste for å besvare dem.
Og Moiraine Sedai: Velkommen skal du være. Hvis du trenger noen råd eller tips, er det bare å poste dem her, så skal vi gjøre vårt beste for å besvare dem.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte