Jeg trenger hjelp med avataren
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
- Den Fortapte
Jeg trenger hjelp med avataren
Jeg er møkka lei av ikke å få avataren til å fungere, enten er url adressen feil, eller så er bildet større enn 100 100px. Kan en av dere ta dette trinn for trinn? Det jeg har gjort er å gå på egenskaper til et bide jeg finner på internett, kopiere url adressen, så lime den inn der hvor den skal være. Jeg prøvde å gå inn på den siden Terje anbefalte (husker ikke helt hva den heter sånn i farten...), men jeg forsto ikke hva det var meningen jeg skulle gjøre 

. . .
Etter å ha funne biletet, og lagra det på disken, går du til http://imageshack.us/ Her finn du biletet ditt, haker av for Resize og velg 100*75 (avatar), og velger upload. Når du er ferdig, vil du få ulike adresser å velge mellom. Du skal ha ei rein internettadresse, altso utan [img]-tags e.l. Kopier den, gå inn i profilen din her på sida og lim den inn i avatarfeltet.
Veit ikkje akkurat korleis resizinga til Imageshack fungerer, men so lenge biletet vert under 20KB skulle det ikkje vere noko problem. Alternativet til å bruke Imageshack til å endre storleiken på biletet er eit biletbehandlingsprogram som Paint.net, Gimp, Photoshop eller Paint Shop Pro.
Veit ikkje akkurat korleis resizinga til Imageshack fungerer, men so lenge biletet vert under 20KB skulle det ikkje vere noko problem. Alternativet til å bruke Imageshack til å endre storleiken på biletet er eit biletbehandlingsprogram som Paint.net, Gimp, Photoshop eller Paint Shop Pro.
-
- Den Fortapte