Kjetil wrote:Studieplassen jentene vel fordi de har bedre karraktere enn guttene?
ikke nødvendigvis. enkelte steder(fritt etter diskusjon med en kamerat, ta det med en klype salt

) har de satt av plasser til kvinner. og flere menn med gode karakterer, blir avvist som en følge av dette.
på HiBu her i kongsberg får jentene ganske mye i stipend om de søker en spesiell linje. ble ganske mye oppstyr rundt det husker jeg.
Kjetil wrote:
Hva mener du med at jentene får de beste jobbene? Det er jo slettes ikke tilfellet. Ihvertfall hvis vi definerer de beste jobbene etter lønn og sosial status.
har vel ikke påstått det har jeg?

(var i alle fall ikke meninga) det jeg mente var at de med de beste egenskapene får jobbene, og plassene, det vær seg menn eller kvinner. slik det bør være...
Kjetil wrote:
Er det negerkvotering i USA? Det visste jeg ikke. Er generelt imot kvotering. Et dårlig virkemiddel som jeg tror bare skaper mer forkskjellsbehandling.
er kvotering på skoleplassene fordi negerene har det mye hardere i samfunnet enn de hvite, og derfor må være sikret et visst antall plasser.
Kjetil wrote:
haha... kan jeg godt tro på. finnes så mye fikserte menn der ute atte...
En fin ting å være fiksert på spør du meg.
det er menn som deg som opprettholder akkurat den forskjellen med at jenter får det lettere, kjetil.