Den Store Jakten – OOC-tråd
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Og da var min post om Tharjs Trollokjakt ferdig.
Begynnelsen er egentlig ganske intetsigende; hele den første Tharj-delen kan egentlig hoppes over, med unntak av den siste setninga, hvis dere har dårlig tid. Posten tok imidlertid noen uventede vendinger underveis, slik at utfallet slik det ble, ble eneste løsning.
Jeg beklager på det sterkeste Aisas angreal, men hun er som dere vet ikke så veldig sterk, så hvis hun skulle klare å Lege Tharj, måtte hun ha en slags hjelp. Og hvis hun ikke hadde Leget ham, ville han dødd.
Husk forresten i framtida at Tharj ikke lenger har skikkelige ører, noe mennesker følget møter vil reagere på.
Begynnelsen er egentlig ganske intetsigende; hele den første Tharj-delen kan egentlig hoppes over, med unntak av den siste setninga, hvis dere har dårlig tid. Posten tok imidlertid noen uventede vendinger underveis, slik at utfallet slik det ble, ble eneste løsning.
Jeg beklager på det sterkeste Aisas angreal, men hun er som dere vet ikke så veldig sterk, så hvis hun skulle klare å Lege Tharj, måtte hun ha en slags hjelp. Og hvis hun ikke hadde Leget ham, ville han dødd.
Husk forresten i framtida at Tharj ikke lenger har skikkelige ører, noe mennesker følget møter vil reagere på.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Oooh. Skummelt det der. Jeg ble faktisk litt bekymra på slutten for Tharj der.
Skriver du på samme måte som meg? Uten å tenke deg om? Men jeg syns det var veldig bra jeg. Selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor trollokene ikke drepte Tharj tvert. De ville vel ikke tatt fanger uten høyere styring, ville de?Posten tok imidlertid noen uventede vendinger underveis, slik at utfallet slik det ble, ble eneste løsning.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
argh... herregud, fikk helt vondt inne i meg da jeg leste dette jeg
men men, han overlevde, og det er vel hovedsaken. jeg skriver akka og vladra til byen nå... skal se om jeg får inn karakteren til moi nå, men kan ikke love noe.
men men, han overlevde, og det er vel hovedsaken. jeg skriver akka og vladra til byen nå... skal se om jeg får inn karakteren til moi nå, men kan ikke love noe.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Bare pirk, jada, men jeg kom på nå at Lys brukes som enkeltord. De sier blod og aske. Det er vel sjelden et av de utrykkene brukes alene tror jeg.Lys og forbannet aske! Jeg må bruke dirken!
Og nå kan det vel snø når som helst ogå. Hvis vi går utifra at det var sen vår under edsavlegginga foregikk da.
Og siden vi er på detaljer så gjør jeg oppmerksom på (bare i tilfelle dere hadde glemt det) at ei uke er 10 dager.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Trolloker er veldig glad i å ha seg litt moro, aka. å torturere mennesker. De kunne ha drept ham umiddelbart for mat, men siden han jo hadde drept flere Trolloker de kunne spise (husk at disse vesenene spiser hverandre), kunne de bruke ham som leke heller enn mat...Sauegjeteren wrote:Selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor trollokene ikke drepte Tharj tvert. De ville vel ikke tatt fanger uten høyere styring, ville de?
Ah, takker! Skal ordne det med en gang!Bare pirk, jada, men jeg kom på nå at Lys brukes som enkeltord. De sier blod og aske. Det er vel sjelden et av de utrykkene brukes alene tror jeg.
Hmm, jo, ja, og vi begynner å komme ganske langt nord også. Men det er vel egentlig bare det som tilsvarer juli ennå?Og nå kan det vel snø når som helst ogå. Hvis vi går utifra at det var sen vår under edsavlegginga foregikk da.
Uansett skal vi snart inn i Pestlandet, og der er det varmere enn i resten av verden.
Igjen: Takk!Og siden vi er på detaljer så gjør jeg oppmerksom på (bare i tilfelle dere hadde glemt det) at ei uke er 10 dager.
Pokker, som jeg glemmer disse småtinga.
En dirk er en tveegga dolk, med et ca. 30 cm langt blad. Dirker ble ofte brukt sammen med sverd, til å parere med og sånt. "Dirk" er vel det skotske (og engelske) navnet på våpenet. Har egentlig ikke sett det brukt på norsk, men norsk er et dårlig språk når det gjelder middelaldervåpen, har jeg fått inntrykk av...Moiraine Sedai wrote:Må bare spørre: hva er en dirk? Jeg tenker på det som noe man dirker opp låser med, jeg...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

jobber med saken
argh...
argh...
Last edited by Faile on Tue Apr 11, 2006 16:17, edited 1 time in total.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Til Shallis:
Enkelte små uregelmessigheter i karakterbeskrivelsen din. Har du lest denne posten? Leg spesielt merke til det som står under "egenskaper".
Ellers er det vel ingenting å utsette på den.
Enkelte små uregelmessigheter i karakterbeskrivelsen din. Har du lest denne posten? Leg spesielt merke til det som står under "egenskaper".
Ellers er det vel ingenting å utsette på den.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
nå har jeg lagt sammen alle sidene som omhandler historien til min karakter, og de som reiser med henne. (Vladra, Tharj, Aisa, Akka og snart også Kandora)
med karakterbeskrivelsene er vi på ca 63 sider
med karakterbeskrivelsene er vi på ca 63 sider
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter