Terje wrote:Ja, jeg har egentlig aldri fått inntrykk av at dette er noe mer enn et hack'n'slash, egentlig, men siden "alle andre" kaller det et rpg...
Jepps. Men bare for å ha det på det rene, det er fult mulig å rollespille selvfølgelig. Og det en del som gjør det i varierende grad på RP-serverene. Desverre er serverene litt utvannet, særlig de eldste, og det er mange som ikke rollespiller også. Eller som slutter å rollespille for de må oppholde seg i instances (dungeons) hele dagen for å noe skjanse å få en littegran bedre ting. Veldig synd. Heldigvis har de fleste anti-RP'ere flyttet ut ved server migrations. Men det er alltid noen som hopper og spretter rundt, skriker LOL og gjør alt de kan for å stoppe rollespill.
Jeg har hatt noen fantastiske rollespill opplevelser på min server. Opplevelser som absolutt kan måle seg med de fra pen og papir spill. Men rollespill i WoW blir på en annen måte, og spillere må legge litt mer krefter i det siden ikke spillet legger opp til RP og at det altså er RP-haters rundt.
3x3
Big wars
Arno (muligens...) http://www.heroesportal.net/maps.php?ty ... ng=english
world leader (spesielt dette er dritkult. har ikke tall på hvor mange timer jeg har brukt på dette kartet og egenredigerte versjoner av det)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Da kan jeg kunngjøre at jeg har slått ny rekord i antall sammenhengende spilling. Fra klokken halv ni på morgenen den 11 april (igår) til klokken halv tre på natten den 12 april (idag) spilte jeg Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords på Xbox. Med unntak av et par måltider, dobesøk og en tur i dusjen satt jeg i ca 17 timer og spilte dette spillet.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetilmannen wrote:"That's where were heading guys", har ingenting med reise å gjøre. Engelsk er komplisert gitt.
Jeg skjønte hva du mente. Men siden du begynte med metaforer fortsatte jeg likegjerne på den linja.
"Dit skal vi"=Det må vi også prøve
"God tur"=lykke til.
Akkurat det jeg mente, nesten ihvertfall. Er ihvertfall den veien utviklingen går. Det handler vel kanskje om tålmodighet, men i Sør-Korea er dataspill så stort, at håpefulle gamere gjerne kan sitte i evigheter for å bli bedre, handler ikke om tålmodighet når det er en blanding av noe du elsker å gjøre, samt ambisjon.
Du kan sammenlikne det med toppidrettsutøvere, de trener utrolig mye, men de har to sperrer som sier ifra før de trener for mye. Trenere som advarer mot å overtrene, og kroppen som sier nok, før de stuper.
Disse guttungene som sitter hjemme på gutterommet har ikke de samme sperrene, og dreper seg rett å slett ved å spille for mye. Heldigvis er det ikke så veldig utbredt enda.
Har vi eksempler på folk som har dødd direkte av dataspill? Superrealistisk rollespill kanskje Men joda, jeg tror på det. Det verste er jo at det finnes folk i den vestlige verden som betaler ungdom i Østen for å spille opp karakteren deres i div. spill. Bare for kred altså.
handler ikke om tålmodighet når det er en blanding av noe du elsker å gjøre, samt ambisjon
Joda, der kan man jo bli helt oppslukt av ting. Og da teller jo ikke tålmodighet, siden det egentlig er noe man trenger på kjedelige ting.