Norsk språk
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
skarring kan være fint hvis det er i en dialekt. vanlig østlandsmål med skarring høres bare malplassert ut.
forøvrig synes jeg dialekter generelt er fint. særlig sånn kristiansanddialekt. sånn som pinki i kaptein sabeltann snakker (my first love - *sukk*).
østlandsmål er så platt og kjedelig. blergh.
forøvrig synes jeg dialekter generelt er fint. særlig sånn kristiansanddialekt. sånn som pinki i kaptein sabeltann snakker (my first love - *sukk*).
østlandsmål er så platt og kjedelig. blergh.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
hmpf! flere med god smak her ser jegStine wrote: forøvrig synes jeg dialekter generelt er fint. særlig sånn kristiansanddialekt. sånn som pinki i kaptein sabeltann snakker (my first love - *sukk*).
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
så gammel er du ikke kjetil 
og princess: du må ha hatt en grusom barndom. føler med deg.
og princess: du må ha hatt en grusom barndom. føler med deg.
Last edited by Faile on Tue Apr 18, 2006 18:19, edited 1 time in total.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Jeg nei:D Lillesøstra mi nå på 8 år liker James Bond, Indiana Jones og andre sånne ting...ikke på grunn av spenningen eller noe sånt men på grunn av all drepingen og skytingen(hun smiler og ler og skrur opp lyden da)...Faile wrote:og princess: du må ha hatt en grusom barndom. føler med deg.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Hey, ikke generaliser Østlandet dere da. Jeg synes heller ikke slik typisk Oslo-mål er så veldig fint, men vi har jo gudbransdøl (med store skiller fra nord til sør), brummundøl, hallingdøl og en hel haug med annet. Skjerpings.
Så er jeg faktisk ikke sikker på om jeg har hørt skikkelig Kristiansand-dialekt. Liker jærbu jeg
Så er jeg faktisk ikke sikker på om jeg har hørt skikkelig Kristiansand-dialekt. Liker jærbu jeg
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Siste uka her har vel nesten ikke vært annet enn avsporing. Tror jeg snart får dra frem toget igjen når dere minst venter det. Norsk språk skal bli.
Og forresten, vi lærte i norsken (stod i boka) at det var en fransk prins som ikke kunne uttale rulle -r, og hoffet begynte derfor med skarre -r som han for ikke å fornærme. -> Trend.
Og forresten, vi lærte i norsken (stod i boka) at det var en fransk prins som ikke kunne uttale rulle -r, og hoffet begynte derfor med skarre -r som han for ikke å fornærme. -> Trend.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jepp, det var dette jeg mente også, men mener også å ha hørt at dette er ei vandrehistorie, så...Simen wrote:Og forresten, vi lærte i norsken (stod i boka) at det var en fransk prins som ikke kunne uttale rulle -r, og hoffet begynte derfor med skarre -r som han for ikke å fornærme. -> Trend.
For det virker jo litt sært at en talefeil skulle ha spredt seg så utrolig vidt og bredt. Selvsagt, hvis det stemmer har vi et glimrende eksempel på hvordan øvrighetas (uff, ml-ord
Men er ikke den tyske r-en også en slags skarre-r?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.