Studentliv og skole
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Høh. Selv skaffa jeg hybel gjennom annonsene i Adresseavisen, og fikk egentlig tak i to hybler på en halv times ringing.Lanfear84 wrote:Huff, det er vanskelig å finne seg et sted å bo i Tr.heim... Og sidene til boligtorget var ikke akkurat så utrolig brukervennlige... Noen som har noen anbefalinger? (Husker ikke om noen har diskutert dette før her)
Så hvis du ikke har prøvd ennå, sjekk Adressa.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
NHH til høsten for meg også; det bestemte jeg meg vel for et-to år siden.
Har lett etter gode andrevalg i noen uker nå, og endte til slutt opp med et årsstudium i økonomi og ledelse ved Høgskolen i Oslo. Eneste årsstudiumet jeg faktisk kunne tenke meg å gå på hvis jeg skulle være så uheldig å ikke komme inn.
Men etter noen utregninger i går, fant jeg ut at andrevalg egentlig var bortkastet. Hvis jeg ikke kommer inn i Bergen, har jeg strøket på eksamen, og må uansett ta opp igjen fag
.
Har lett etter gode andrevalg i noen uker nå, og endte til slutt opp med et årsstudium i økonomi og ledelse ved Høgskolen i Oslo. Eneste årsstudiumet jeg faktisk kunne tenke meg å gå på hvis jeg skulle være så uheldig å ikke komme inn.
Men etter noen utregninger i går, fant jeg ut at andrevalg egentlig var bortkastet. Hvis jeg ikke kommer inn i Bergen, har jeg strøket på eksamen, og må uansett ta opp igjen fag
Vet det er midt i sommerferien, men føler det er på tide å dra opp denne tråden.
Nærmer seg høsten nå, og det er sikkert ikke bare meg og Eivind som skal begynne å studere til høsten.
Fikk studenthybel i Bergen denne uka, og flytter over rundt 1. august. Har kontroll på det meste, men har enda ikke bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det med tv.
Noen som har noen mening om hvor stor TV man trenger på en ca 15 kvm hybel? Står mellom å leie eller å kjøpe en LCD-TV, men det er størrelsen som skaper mest hodebry egentlig.
Nærmer seg høsten nå, og det er sikkert ikke bare meg og Eivind som skal begynne å studere til høsten.
Fikk studenthybel i Bergen denne uka, og flytter over rundt 1. august. Har kontroll på det meste, men har enda ikke bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det med tv.
Noen som har noen mening om hvor stor TV man trenger på en ca 15 kvm hybel? Står mellom å leie eller å kjøpe en LCD-TV, men det er størrelsen som skaper mest hodebry egentlig.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Skole. Skal på videregående nå. Det er obliatorisk bruk av laptop i nordland. Må skaffe dem selv. Overaskende systemkrav. Deriblant 512MB, og ledig sokkel for utvidelse
Fast nettverk, og trådløst.
CD\DVD leser, og brenner
4 TIMER BATTERI LEVETID
Skjerm; 15"SXGA 1400x1050 av god kvalitet mht punkttetthet, lysstyrke, og kontrastforhold, og masse mer.
Programmer, gidder bare nevne noen, står at alt skal være det siste av, og med de nyeste patchene; XP professional, oppen office, IE Firefox Opera, Flash player, quicktime player, realplayer, msn, og skype.
Jeg har ikke så bra batteri.
Sett bort i fra det synes jeg dette er et bra tiltak. Man kan jo sikkert søke om støtte.
Fast nettverk, og trådløst.
CD\DVD leser, og brenner
4 TIMER BATTERI LEVETID
Skjerm; 15"SXGA 1400x1050 av god kvalitet mht punkttetthet, lysstyrke, og kontrastforhold, og masse mer.
Programmer, gidder bare nevne noen, står at alt skal være det siste av, og med de nyeste patchene; XP professional, oppen office, IE Firefox Opera, Flash player, quicktime player, realplayer, msn, og skype.
Jeg har ikke så bra batteri.
Sett bort i fra det synes jeg dette er et bra tiltak. Man kan jo sikkert søke om støtte.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Tja, det var no ikkje horrible krav. Ein får det der (sett bort frå XP Pro) til 7000kr, her. (Kvaliteten kan eg ikkje uttale meg om...) Kor vanleg det er med fire timer batterilevetid veit eg ikkje, men om maskina di elles møter krava, kan du sjekke om det er mogeleg å kjøpe eit ekstra batteri.
Det meste av den programvara er heilt vanleg, men det er no unødvendig med tre nettlesarar med mindre ein skal lage nettsider, og må sjekke at dei vises skikkeleg i alle. RealPlayer får ein nesten aldri bruk for. OpenOffice, med nynorsk grensesnitt om ein vil, er jo berre fint.
Sidan det er skule som er tema: Planane mine har vorte litt endra. Skal byrje på eit årsstudium i historie ved Universitetet i Bergen til hausten.
Det meste av den programvara er heilt vanleg, men det er no unødvendig med tre nettlesarar med mindre ein skal lage nettsider, og må sjekke at dei vises skikkeleg i alle. RealPlayer får ein nesten aldri bruk for. OpenOffice, med nynorsk grensesnitt om ein vil, er jo berre fint.
Sidan det er skule som er tema: Planane mine har vorte litt endra. Skal byrje på eit årsstudium i historie ved Universitetet i Bergen til hausten.