RJ vorte diagnosert med sjeldan sjukdom!

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Gud, Allah og Jahve er vel samme fyren?
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Kjetil wrote:Gud, Allah og Jahve er vel samme fyren?
Spørs kven du spør, det.

Men som den gode hyrde påpeika, dette er vel neppe tråden for den debatten. :P
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
aviendha
Hengiven
Hengiven

Post by aviendha »

grusomt :shock:
håper han klarer seg. bra han er så positiv da. det er veldig synd hvis han ikke får skrevet ferdig serien, men synes egentlig det er det samme bare han overlever.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Hvis han overlever (selvfølgelig) så er det vel sannsynlig at det blir flere bøker også.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Han har sagt at han skal skrive prequels, (håper vi får høre historien til rands far,) og blir vel sikkert flere slike bøker.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Ja, historien til Tam er jeg skikkelig nysgjerrig på. Men det spørs hvor mye han evt. rekker også. Jeg vet ikke hvor langt han er kommet på aMoL, men hvis tallen som er nevnt før her er å stole på så er det ikke sikkert han rekker stort mer. Hvor lang tid har han brukt på de siste bøkene?
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Når det gjeld kva han har planar om å skrive, tWoT og anna:
Blogen wrote:A few people seem confused over what I mean by saying that I need thirty years to complete the books in my head. That entails a lot more than The Wheel of Time. There is A Memory of Light, of course, the last main sequence novel of WoT, plus two more short prequel novels. Then there are, possibly, three “outrigger” novels set in the WoT universe. There are the two trilogies of Infinity of Heaven, set in quite another universe. Plus there are several other novels and a handful of novellas that are set in neither universe. A few of them are actually set in our own universe, though not always without a twist. So there are a fair number, even to spread out over 30 years.
Skulle ikkje forundre meg om han bruker to år eller meir på aMoL, so den kjem den kanskje rundt årsskiftet 07/08, men me får sjå.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Nytt innlegg i blogen, der RJ fortel ein del om korleis det går.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Det har blitt postet bilder av Jordan nå på bloggen hans. Han ser da aboslutt ut til å ta det bra. Og hvis jeg får si det så kledde han det også.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

hehe, han hadde sklidd rett i enhver MC-klubb.
Tear
Trollok
Trollok

Post by Tear »

Han overlever. Hvis ikke må jeg frasi meg min tittel
som synsk :)
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Hva om han ikke overlever? Vil notatene bli gitt ut, eventuelt en annen forfatter skriver inn tomhullene!? (han har jo enormt med notater så skulle ikke være noen problemer)
for there you have been,
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Wolfbrother wrote:Hva om han ikke overlever? Vil notatene bli gitt ut, eventuelt en annen forfatter skriver inn tomhullene!? (han har jo enormt med notater så skulle ikke være noen problemer)
Om han dør, så er det som du sier nok notater å ta av, men det er ikke sikkert det er nok til å lage ei historie av. Og i såfall ville det vel neppe skrevet på samme måten heller, og ergo ikke skikkelig Jordansk.

Men det var snakk om outtriggerbøker... Betyr det at vi kanskje får lese Jain Langsteg's reiser? Og kanskje mer historie fra Randland?
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Om han dør, så er det som du sier nok notater å ta av, men det er ikke sikkert det er nok til å lage ei historie av. Og i såfall ville det vel neppe skrevet på samme måten heller, og ergo ikke skikkelig Jordansk.
De aller fleste forfatterene har sykt mye notater. Hørte nettopp at G.R.R Martin hadde kuttet ut 1500 sider fra en bok.

For min del ville jeg ikke hatt noe i mot noe som ikke var helt "Jordansk" som du sier. En ny bris hadde vært fint.
for there you have been,
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Wolfbrother wrote:
De aller fleste forfatterene har sykt mye notater. Hørte nettopp at G.R.R Martin hadde kuttet ut 1500 sider fra en bok.

For min del ville jeg ikke hatt noe i mot noe som ikke var helt "Jordansk" som du sier. En ny bris hadde vært fint.
Det ville jo vært forferdelig om den siste, og sannsynligvis en av de beste bøkene, ikke står i stil til resten av serien.

Jordan har jo hatt slutten klar helt siden starten.
Post Reply