Norsk språk
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Dialekten min er ikkje akkurat lik nynorsk, for å sei det mildt. Ok, eg seier "eg" og "ikkje", men eg seier "skjebne" ikkje "vyrdnad", og "likheit", ikkje "likskap", og så bortetter. Dei fleste av ordene i dialekten min er verken lik nynorsk eller bokmål, egentleg. 
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Er heilt einig, misforstod kanskje litt...Moiraine wrote:Det er det jeg mener, ikke at man skal skrive dialekt.
Ikkje at det er so veldig viktig, men eg har sett/høyrd om fleire som snakkar tilnærma nynorsk (vossingar til dømes) som skriv bokmål, so det er ikkje nødvendigvis gitt for alle.Moiraine wrote:Hadde jeg snakket tilnærmet nynorsk hadde jeg jo skrevet på nynorsk.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Sånn ikke for å være frekk, men det var en forferdelig dialekt. Nesten slik at den ble dødsbraSauegjeteren wrote:Hærregud for någgå møl døkk skriv nå. E skjønne itte åffer i heile værn døkk mase om dætta. Dialekt æ tingen. Ittno over, ittno på siaMoiraine Sedai wrote:Hadde jeg snakket tilnærmet nynorsk hadde jeg jo skrevet på nynorsk. Det er det jeg mener, ikke at man skal skrive dialekt.
Som dere sikkert skjønner er det slik jeg snakker, og det er verken nynorsk eller bokmål. Men bøyning og slike ting er likevel nærmere nynorsk enn bokmål. Og slik er det for veldig mange dialekter. Men desverre er det slik at bokmåls"språket" overtar veldig de fleste steder.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Det er veldig rart det der med skolen. Her i Øyer har det vært bokmål i nesten 40 år nå, enda det for 40 år siden var mer slik jeg skrev på forrige siden. Per idag er det nok rett med bokmål her, men man skal ikke lenger enn til nabokommunen i nord for å finne nynorsk. Men som sagt er det nok bokmål som passer best her nå, hovedsaklig på grunn av innflytting.
Men Loki? Vet du hvor mange av skolene på Voss som skriver bokmål? Vet at noen av grendeskolene skriver nynorsk, og bokmål på Vangen, men bortsett fra det vet jeg ikke hvordan det er fordelt.
Og Wolfbrother: Jeg er stolt av dialekten og tar det som ett kompliment.
Men Loki? Vet du hvor mange av skolene på Voss som skriver bokmål? Vet at noen av grendeskolene skriver nynorsk, og bokmål på Vangen, men bortsett fra det vet jeg ikke hvordan det er fordelt.
Og Wolfbrother: Jeg er stolt av dialekten og tar det som ett kompliment.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Fanken, både meg og Moi nå. Føler du deg tråkka på? Skal jeg kjøpe is til deg som trøst? Men det er vel også snakk om hvilke skoler man går på, er det ikke?incanus wrote:Det var eg som nemnte Voss... Og det var ikkje skular eg snakka om, men enkeltpersonar. Grunnen er truleg det at bokmål er mykje meir utbredt, ein høyrer og les det kvar dag, so ein del finn det enklare.
Ikkje so veldig...Sauegjeteren wrote:Fanken, både meg og Moi nå. Føler du deg tråkka på?
Vil tru den smelter før den kjem fram, so du treng ikkje det.Sauegjeteren wrote:Skal jeg kjøpe is til deg som trøst?
Skal ikkje påstå eg har full oversikt over alle skulane på Voss, men trur no alle har nynorsk i utgangspunktet. Ein kan jo velge å ha bokmål som hovudmål, på vidaregåande iallfall, men då det er ein del frå Bergen som går på vidaregåande på Voss, so skulle det no berre mangle.Sauegjeteren wrote:Men det er vel også snakk om hvilke skoler man går på, er det ikke?
Jepp. Eg har hatt nynorsk som hovudmål heile mitt liv, men bokmålsrettskrivinga mi er langt betre... det går sånn når 95% av alt ein får inn av norsk språk er i bokmålsform.incanus wrote:Det var eg som nemnte Voss... Og det var ikkje skular eg snakka om, men enkeltpersonar. Grunnen er truleg det at bokmål er mykje meir utbredt, ein høyrer og les det kvar dag, so ein del finn det enklare.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Enig i det meste.Loki wrote:Vel, ja, men dei er jo subjektive alle som ein, så veit ikkje kor stor nytte du har av at eg lister nokre av dei.
Fyrst og fremst meinar eg bokmål er ein hån mot nasjonen. Etter å ha vore lite meir enn eit innimellom dansk, innimellom svensk koloni i århundrer får me endeleg nasjonalt sjølvstyre att og vel å bruke eit språk som nedstammar i langt større grad frå dansk enn frå norsk som vårt skriftspråk? Det er, for meg, forkasteleg. Det er, for meg, som å skulle skrive tysk berre fordi tyskarane styrte oss i ein periode. (Noko me òg utan tvil ville ha gjort, hadde dei berre blitt verande eit århundre eller to)
For det andre er dagens rettskriving så avsindig dårleg at av dei "9/10" tør eg påstå at på det minste ein fjerdedel, antakeleg fleire, skriv bokmål dårlegare enn kva eg anser som eit minstekrav uansett. At dei ikkje "kan" nynorsk frå før er dermed ikkje noko argument, i mine auge kan dei ikkje bokmål heller. Om dei fyrst skal maltraktere eit språk kan det like gjerne vere eit norsk språk.
For det tredje, og denne grunnen er forresten ikkje subjektiv, kva samnorsk angår, dagens nynorsk ER samnorsk. Dagens nynorsk er så nærme bokmål at Aasen antakeleg ville snudd seg i grava hadde muskulaturen hans ikkje vore borterodert av diverse formar for makk. Bokmål, derimot, har ikkje nærma seg nynorsk i nemneverdig grad på femti år. Dagens nynorsk er samnorsk. Så alle som er for samnorsk burde vere for nynorsk, og mot bokmål.
For det fjerde, nynorsk er, og eg understrekar at eg er subjektiv igjen, nynorsk er langt meir estetisk enn bokmål.
Vil dog føye til at jeg liker prinsippet bak bokmålet (aka. Kund Knudsens prinsipp) bedre enn Ivar Aasens, i og med at jeg ikke helt har sansen for å kunstig konstruere noe som bør få gro fram av seg selv over tid, uansett hvor bra resultatet er. Da er det mye bedre å bare forsiktig og langsomt endre det allerede eksisterende språket (eller en grei skritflig utgave av et utbredt talemål). Dessverre klarte rigsmaalsfolka å torpedere prossessen før den var kommet så langt at den ligna på talemålet til så altfor mange. (Forsøk tyder på at det er enklere å lære seg å skrive hvis det er stort samsvar mellom tale- og skriftspråk, og vice versa.)
Men ettersom at dette forsøket stranda, har jeg fått mer sansen for nynorsk.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Forsåvidt relativt einig i det om Knudsen, men det er jo irrelevant i dagens situasjon, så... 
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Her tror jeg det er nynorsken som har skylden(+slurv). Det er igrunnen bare dere to av de som er aktive som skriver nynorsk på forumet... Ikke at det er noe negativt, jeg syns det er flott med nynorsk! (Det er jo egentlig bare en dårlig unnskyldning, men allikevel...)Fanken, både meg og Moi nå. Føler du deg tråkka på? Skal jeg kjøpe is til deg som trøst?
. . .
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Du burde snart skjønne at slike påstander uten gode argumenter bak blir feid av banen StineStine wrote:jeg liker bokmål, jeg.