Så har vi bindestreken, da. Når skal den brukes? Det er ikke så lett som du sier, selv om jeg skulle ønske det var det... Selv om det sikkert kan stemme at alt som høres ut som ett ord, skrives som ett ord i de fleste tilfeller.Sauegjeteren wrote:Nytt tema, ord deling. Evt. orddeling. Hvorfor er det så veldig vanskelig? Alt som høres ut som ett ord, skrives som som ett ord. Verre er det ikke.
Norsk språk
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

. . .
http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=747Moiraine Sedai wrote:Så har vi bindestreken, da. Når skal den brukes? Det er ikke så lett som du sier, selv om jeg skulle ønske det var det... Selv om det sikkert kan stemme at alt som høres ut som ett ord, skrives som ett ord i de fleste tilfeller.Sauegjeteren wrote:Nytt tema, ord deling. Evt. orddeling. Hvorfor er det så veldig vanskelig? Alt som høres ut som ett ord, skrives som som ett ord. Verre er det ikke.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

I mitt verdssyn kan ein ikkje ha det "for godt".Kjetil wrote:Finnes det da ikke noe bedre å irritere seg over, tydelig at du har det for godt når orddeling blir så plagsomt.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
jeg er helt enig. orddeling er noe av det mest plagsomme som finnes. (og du burde vite, kjetil, at jeg har langt mer betydelige ting å irritere meg over.Loki wrote:I mitt verdssyn kan ein ikkje ha det "for godt".Kjetil wrote:Finnes det da ikke noe bedre å irritere seg over, tydelig at du har det for godt når orddeling blir så plagsomt.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
Kvifor rangerer du din personlege prioriteringsrekkefølgje over hennar når det er snakk om å setje opp prioriteringane hennar, og ikkje dine? Meinar du at du er smartare enn henne og veit betre enn ho kva som er viktig for ho, eller noko? 
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Selvfølgelig setter jeg min egen personlig prioritering over andres, ellers ville jeg jo aldri tatt mine egne valg.Loki wrote:Kvifor rangerer du din personlege prioriteringsrekkefølgje over hennar når det er snakk om å setje opp prioriteringane hennar, og ikkje dine? Meinar du at du er smartare enn henne og veit betre enn ho kva som er viktig for ho, eller noko?
Ja, når du tek val sjølv, ja. Men her var det snakk om når andre tek val, set du di eiga vurdering over andres vurdering når det er snakk om andres val òg?
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter