Forventes det for mye av skolen?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply

Forventes det for mye?

Ja, for mye.
4
16%
Ja, for mye, og det er for høy standard for karakterer.
0
No votes
Nei, passe. Ikke mer enn hva som trengs.
11
44%
Nei, for lite.
10
40%

Total votes: 25

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Du har selvsagt gode poeng, men jeg tror gjerne det kan være god bruk av undervisningstida, hvis ikke tempoet blir for høyt.

Blir ofte mer opplagte hvis en trener regelmessig tidlig på dagen, kan føre til at en lærer mer effektivt i de andre timene.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ja, eg er einig i at det er lurt, læringsmessig, men... eg føler det smakar rart å skulle sei at det er skulens ansvar at dei gjer det. Blir som å sei at ein skal få karakter for kor mykje og kor sunt ein et i matpausen. :lol:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

God Ide! Er jo særdeles relevant i arbeidslivet det. Forhindrer mye sykdom å spise sundt. :D

Er jo kanskje rart, er enig i det, men er det dumt da? Forandring er jo alltid bra, så lenge det er en forbedring.

edit: la til en smiley, for å gjøre ironien litt tydligere :p
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Hmm. Jeg tenkte opprinnelig å skrive noe glupt her, men dere er så godt i gang atte. Men jeg lurer på om vi kanskje skulle ha invitert utdanningsminister eller noe slikt hit for å se på det :P. Tross alt er det jo mange bra meninger.

Og Eivind: Statistikk kan misbrukes så til de grader. Man kan fokusere kun på noen få resultater, galuppfolka kan stille spørsmålene forskjellig fra gang til gang osv.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Hald Djupedal langt unna meg. Dersom eg plutseleg befinn meg i same vevforum som slik inkompetanse nektar eg å stå ansvarleg for mine handlingar. Dixi.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Ja, Djupedal og SV er jo totalt håpløse i skolesammenheng. Avskaffe karakterer, hva tenker de med?!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Eivind wrote:Ja, Djupedal og SV er jo totalt håpløse i skolesammenheng. Avskaffe karakterer, hva tenker de med?!
Magen?

Nei, jeg ser fram til noen herfra (les forumet) blir verdensherskere. Da blir det orden på sakene da.
Lanfear84
Hengiven
Hengiven

Post by Lanfear84 »

Henger litt etter i praten her, men jeg ville bare si at barne og ungdomsskolen krever alt for lite av barna. Jeg jobber en del som lærer selv, og ser at skolen har blitt mindre og mindre krevende de siste årene. Det fører til at barna blir mer og mer late, og slik blir det en ond sirkel som ender med at barna ikke orker å gjøre noe lenger, og får alt for mye tilrettelagt for seg. De lærer ikke å arbeide selvstendig.
Don't Panic!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Jeg er ikke så sikker på det :p
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Lanfear84 wrote:Henger litt etter i praten her, men jeg ville bare si at barne og ungdomsskolen krever alt for lite av barna. Jeg jobber en del som lærer selv, og ser at skolen har blitt mindre og mindre krevende de siste årene. Det fører til at barna blir mer og mer late, og slik blir det en ond sirkel som ender med at barna ikke orker å gjøre noe lenger, og får alt for mye tilrettelagt for seg. De lærer ikke å arbeide selvstendig.
Så sørg for det da, miss lærer. Du kan jo faktisk gjøre noe med det. I små kretser hvertfall

Og Eivind: Nei, det er ikke jeg heller, men de har hvertfall meninger om alt mange her.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Eivind wrote:Ja, Djupedal og SV er jo totalt håpløse i skolesammenheng. Avskaffe karakterer, hva tenker de med?!
De har en slags gode intensjoner, og poenger, problemet er bare at de ikke kommer med noen alternative løsninger som fjerner alt det de klager over. Og hvis de kommer med noen alternativer, så er de som regel fullstendig ubrukelige i forhold til masseopptak til høyere utdanning og lignende...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote:
De har en slags gode intensjoner,
Det er jo det som er problemet. Vel, det kombinert med ei røyndomsforståelse på nivå med Hitlers i februar 1945.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg kan krangle og plukke på eksempelet ditt, i og med at flere har hevda at Hitler visste utmerka godt hva han holdt på med, men jeg gidder ikke, ettersom du har et ganske gost poeng.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Hihihi, intensjon triumferar over aksjon! NEIGGU IKKJE OFTE! *celebrerer og salutterer*
Lanfear84
Hengiven
Hengiven

Post by Lanfear84 »

Nå kan jeg ikke gjøre noe med det foreløpig da jeg bare er vikarlærer, og står ikke så fritt til å gjøre hva jeg vil. Kan hende jeg ender opp som lærer en gang, men da sikkert i videregående... Men jeg skulle gjerne ha gjort noe, og jeg har snakket med en del lærere om dette, og det virker som om de hører på meg og kanskje vil gjøre noe. F.eks. har jeg greid å innføre gangesertifikatet i en 5. klasse her jeg bor igjen. Og det hadde ikke vært brukt på nesten 10 år.
Don't Panic!
Post Reply