Korps
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Korps
Jeg så i 1. mai-tråden at Stefan_Hoy var en gammel korpsmusiker, og at han etterlyste likesinnede. Selv har jeg spilt i korps både vel og lenge. Spilte i skolekorpset på barne/ungdomsskole, og fortsatte gjennom hele videregående. I tillegg spilte jeg i voksenkorps, storband og distriktsungdomskorps på videregående. Nå som jeg studerer spiller jeg i et studentorkester.
Det er lite som er artigere enn å blande noe litt seriøst - musikk - med masse useriøst - fest/øl/liknende. Har møtt utrolig mange flotte folk gjennom musikken, og anbefaler det på det sterkeste.
Så - er det andre som har korpsopplevelser? Hva spilte dere?
Det er lite som er artigere enn å blande noe litt seriøst - musikk - med masse useriøst - fest/øl/liknende. Har møtt utrolig mange flotte folk gjennom musikken, og anbefaler det på det sterkeste.
Så - er det andre som har korpsopplevelser? Hva spilte dere?
Urban tilværelse
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Tja, kan jo starte, siden det var jeg som sparket deet hele i gang (indirekte). Spilte althorn i to og et halvt år i Bøen Skulekorps på midten av barneskolen.
Lite alkoholflyt i min tid, men jeg fikk gratis pølse, brus og suppe på 17. mai da!
Ellers var jeg en dreven haringfelespiller helt til jeg ble 13 og skjønte at jeg ikke dro noe chicks på det
Skjønner at jeg ga meg for tidlig nåDet er lite som er artigere enn å blande noe litt seriøst - musikk - med masse useriøst - fest/øl/liknende.
Ellers var jeg en dreven haringfelespiller helt til jeg ble 13 og skjønte at jeg ikke dro noe chicks på det
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Jepp, studerer psykologi i Bergen.Studerer du Stefan H?
Hehe, sånn var det i mitt korps også. Vi hadde kakelotterier hele tiden, også sto vi utenfor butikken og solgte, sommer som vinter. Men pengene så vi aldri noe til..tror brodern er i korps ennå, og han må gå med egen dress fordi han vokste ut av den største uniformen for litt over 10 år sidenSøstra mi går i korps, og det eneste de gjør er å holde loppemarked og dugnader. Hun var nettopp ute og delte ut reklame om neste loppemarked, hvor korpset regner å få inn litt under millionen. Men nye uniformer har de ikke råd til Rolling Eyes
Hehe... Jaa... økonomi er alltid vanskelig. Har ikke egentlig hatt så store problem med det der jeg kommer fra. Der arrangerte de en stor festival annenhver sommer og alt overskuddet gikk til organisasjonene i kommunen som deltok på dugnad. Fin måte å gjøre det på.
Og nå i studentforeningen er det også ganske greit. Vi er jo medisinstudenter. Alltid noen profesores og doctores som skal feire en bursdag eller et jubileum. Så får vi spille en halvtimes tid for noen tusen kroner, og det er nok til å holde oss med det mest nødvendigste...
Og uniformen er selvsagt en kjole/sjakett-jakke med sløyfe, vest og bukser til. Stripete eller grå til formiddagsbruk, stripete eller sorte til ettermiddagsbruk.
Og nå i studentforeningen er det også ganske greit. Vi er jo medisinstudenter. Alltid noen profesores og doctores som skal feire en bursdag eller et jubileum. Så får vi spille en halvtimes tid for noen tusen kroner, og det er nok til å holde oss med det mest nødvendigste...
Og uniformen er selvsagt en kjole/sjakett-jakke med sløyfe, vest og bukser til. Stripete eller grå til formiddagsbruk, stripete eller sorte til ettermiddagsbruk.
Urban tilværelse
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
har du ikke sett american pie? "this one time, at band camp...Kjetil wrote:Jeg visste ikke at korpsungdommen har det så spennende. Jeg trodde de stort sett pussa sko og hadde "notekrig".
Spoiler
...i stuck a flute up my pussy...and it was really fun.
men nei, korps har aldri fristet. jeg liker hverken korpsmusikk eller korpsuniformer eller marsjering spesielt godt, så... fikk utløp for min musikalske kreativitet på musikkskolen, jeg. og det gjør jeg ennå, forresten. men de kaster meg ut til sommeren. bare fordi jeg er så stor.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Jøss. Tror vi kjørte stilrene røde jakker og svarte bukser med tynt sort slips uansett kjønn. <i den prepubertale tilstanden de fleste av oss jo befant oss i, så vel folk flest ikke forskjell på guttene og jentene. Adrogynt design heter det velOg uniformen er selvsagt en kjole/sjakett-jakke med sløyfe, vest og bukser til. Stripete eller grå til formiddagsbruk, stripete eller sorte til ettermiddagsbruk. Very Happy
Hva spiller du da? Vent, ikke si det: jeg tror bestemt at du spiller fiolin!men nei, korps har aldri fristet. jeg liker hverken korpsmusikk eller korpsuniformer eller marsjering spesielt godt, så... fikk utløp for min musikalske kreativitet på musikkskolen, jeg. og det gjør jeg ennå, forresten. men de kaster meg ut til sommeren. bare fordi jeg er så stor
Last edited by stefan_hoy on Wed May 03, 2006 3:35, edited 1 time in total.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
trompet eller saxofon? nå får du gi deg.
spiller gitar og piano. har lekt meg litt med fiolin, men aldri fått noe undervisning eller noe, så det er temmelig skralt. også kan jeg spille munnharpe.
og orgel, by the way. spilte på orgelet i kirken en gang. det var spass.
men for tiden blir det mest piano. armene mine er herpa av senebetennelse, og det blir verre av å spille gitar, så..
spiller gitar og piano. har lekt meg litt med fiolin, men aldri fått noe undervisning eller noe, så det er temmelig skralt. også kan jeg spille munnharpe.
men for tiden blir det mest piano. armene mine er herpa av senebetennelse, og det blir verre av å spille gitar, så..
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.