A Song of Ice and Fire
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Eh. I concede my point.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Wot skulle etter min mening ha vært flere bøker mindre. Det er trøttende å lese dialogene i wot som er helt uten mening, og ikke finnes morsomme, når man kan lese asoiaf der selv natur kildringene griper deg fast.Loki wrote:Eh. I concede my point.
Da har The beauty kommet inn i serien for meg. Hun er noe for seg selv
Er Asha sykopatisk?
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
for there you have been,
Jepp, nøyaktig det eg meinte med den ovenfor siterte uttalelse.Wolfbrother wrote:Wot skulle etter min mening ha vært flere bøker mindre. Det er trøttende å lese dialogene i wot som er helt uten mening, og ikke finnes morsomme, når man kan lese asoiaf der selv natur kildringene griper deg fast.Loki wrote:Eh. I concede my point.
Nja, trur då ikkje det.Er Asha sykopatisk?
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jeg er litt ny på navn. Da snakker jeg om Asha som er storesøster til Theon. Mulig det var osha eller noe slik hun heter
Uansett så fikk det første møtet med henne til å frammstille henne som en god anelse gal.
Plottene blir fler, og med det har jeg lært en ting; det går aldri som ventet.
Plottene blir fler, og med det har jeg lært en ting; det går aldri som ventet.
for there you have been,
for there you have been,
Ho heiter Asha, ja. Fyrste møtet med henne... du meinar i Theons POV i "Clash of Kings"?
Osha er vel den wildling-dama som kjem til Winterfell?
Osha er vel den wildling-dama som kjem til Winterfell?
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jo det er da jeg mener. Oppførselen er ikke noe opp mot Cersei som har tatt helt av med enda en annen, men likevel sykt.
Og ja da blir Osha Wildning kvinnen som er holdt fange (til en grad) i winterfell.
Og ja da blir Osha Wildning kvinnen som er holdt fange (til en grad) i winterfell.
for there you have been,
for there you have been,
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

http://www.wotmania.com/fantasymessageb ... eID=165952
Tanker?It has been announced that Bantam will be publishing a world book based on George RR Martin's A Song of Ice and Fire novels. It is likely to be similar to the Big White Book for Wheel of Time, only with artwork that doesn't make you want to hurl the book across the room in loathing and disgust.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Eg trur det kan bli herleg, eg, eg berre håpar det ikkje tek for mykje av Martins tid å få laga den.
Then again, etter kva eg kan forstå, så er vel RPG-boka til Song ganske så lik ei World-bok allereie, så kanskje ein kan resirkulere mykje materiale og spare arbeid.
Then again, etter kva eg kan forstå, så er vel RPG-boka til Song ganske så lik ei World-bok allereie, så kanskje ein kan resirkulere mykje materiale og spare arbeid.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jepp, det var slik jeg forsto at de skulle gjøre det. Det skulle være to medforfattere, som visstnok skulle gjøre mye av arbeidet, og en av dem hadde tidligere jobba en del med ASOIAF-rollespillet. Så jeg går ut ifra ikke blir for distraherende for GRRM selv.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Tja dette er helt sikkert helt opplagt for dere som har lest det, men føler meg usikker så... Spoiler fra a feast for crows;
Spoiler
Brienne - det er vel ikke helt sikkert at hun dør? Trodde hun ble drept av Biter, men hun dukket opp litt senere, bare for å...? Har hu daua? Den personelige oppfatningen.
Og:
En jeg har begynt å like nemelig Ser Loras, tror dere han dør? Enn søsteren hans, som kan bli dømt til døden? Slenger med Cersei som er i samme fare?
Og:
En jeg har begynt å like nemelig Ser Loras, tror dere han dør? Enn søsteren hans, som kan bli dømt til døden? Slenger med Cersei som er i samme fare?
for there you have been,
for there you have been,
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Wolfbrother wrote:Tja dette er helt sikkert helt opplagt for dere som har lest det, men føler meg usikker så... Spoiler fra a feast for crows;
AFfC
Brienne - det er vel ikke helt sikkert at hun dør? Trodde hun ble drept av Biter, men hun dukket opp litt senere, bare for å...? Har hu daua? Den personelige oppfatningen.
AFfC
Nei, hun ropte jo ett ord, som antakeligvis fikk henne fra å bli drept. Selv trodde jeg umiddelbart etter å ha lest det at hun ropte "Jaime", men det ville neppe redda henne. Derfor har jeg mer og mer begynt å tro at hun ropte "Arya"...
Spoiler
Spoiler
Tja, han var jo dødelig såra, så det er litt vanskelig å si, særlig i og med at dette er Martin... 
Men det er snart et år siden jeg leste AFfC -- hva skjedde egentlig med Cercei, og hvem satt med maktai King's Landing, i slutten av AFfC?
Men det er snart et år siden jeg leste AFfC -- hva skjedde egentlig med Cercei, og hvem satt med maktai King's Landing, i slutten av AFfC?
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Spoiler
Jeg tenkte at hun beljet ut noe så dumt som "Mercy!", eller "Jamie". Hun er liksom typen, men Arya virker bedre, sett unna at hun ikke aner hvor jenta er (mener jeg å huske).
Når det gjelder Kings Landing så sitter Harys Swyft, (handen til Cersei) og Grand Maester Pycelle på makta.
Loki gidder sikkert forklare hele tingen med Cersei. Ble litt confused med alt det om den nye High Septon, og alle Sparrow-ene. Når isvarte dukket de opp? Kan ikke huske å ha lest om de i de andre bøkene.
Cersei forsøkte seg uansett på en av sine mange store plott, men den nye high septon luktet lunta, og ved hjelp av pisken kom han fort over sannheten fra Ser Osney.
Når det gjelder Kings Landing så sitter Harys Swyft, (handen til Cersei) og Grand Maester Pycelle på makta.
Loki gidder sikkert forklare hele tingen med Cersei. Ble litt confused med alt det om den nye High Septon, og alle Sparrow-ene. Når isvarte dukket de opp? Kan ikke huske å ha lest om de i de andre bøkene.
Cersei forsøkte seg uansett på en av sine mange store plott, men den nye high septon luktet lunta, og ved hjelp av pisken kom han fort over sannheten fra Ser Osney.
for there you have been,
for there you have been,
Du har ikkje lagt merke til sparrowene før fordi dei ikkje dukka opp før. Dei er ein ny, religiøs bevegelse, tufta på ein gamal, avskaffa religiøs bevegelse - Eg hugsar ærleg talt ikkje detaljene rundt kva som skjer med Cersei i dei siste kapitlene, dog, så du må gi meg ei fiffig oppsummering om du vil ha mitt synspunkt på noko der. 
Spoiler
ein ny religiøs bevegelse Cersei grovt feilvurderte.