Forventes det for mye av skolen?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Øh? "feelgood"? Poeng?Sauegjeteren wrote:Slike oppgaver er det da flere av håper jeg. Det som sikkert er poenget er at man ikke skal få perfekt karakter for ei lett prøve. Vi hadde ei "feelgood"prøve her om dagen i matte, men jeg presterte faktisk å miste 1,5 poeng der. ARGH!
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Feelgoodpøve er ei prøve for å bygge opp selvtilliten våres før tentamen.Nynaeve wrote:Øh? "feelgood"? Poeng?Sauegjeteren wrote:Slike oppgaver er det da flere av håper jeg. Det som sikkert er poenget er at man ikke skal få perfekt karakter for ei lett prøve. Vi hadde ei "feelgood"prøve her om dagen i matte, men jeg presterte faktisk å miste 1,5 poeng der. ARGH!
Og jeg mistet 1,5 poeng fordi jeg skummet bare gjennom prøva. Poeng man får for oppgavene vet du?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

I wish we had some of those too
Det er jo trossalt viktig å bygge opp selvtilliten.
Last edited by Wolfbrother on Sat May 13, 2006 15:34, edited 1 time in total.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
for there you have been,
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Det hørtes ikke så ille ut, allikevel. Kunne kanskje vært greit med en sånn prøve. Jeg trodde det var en prøve med sånn tentamenstoff.Sauegjeteren wrote:Seriøst, det tok et kvarter, oppgavene var latterlig enkle og vi fikk bare seks oppgaver.Nynaeve wrote:Akkurat, ja. Vi har aldri hatt noen feelgood prøve. Kan ikke si jeg savner det; enda en prøve før tentamen.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

En "feelgood" prøve med stoff fra en hel bok? Hvar det, det du tenkte det var, hehe
I 9-ende hadde vi en slik mussik prøve der det første spørsmalålet var; " nevn en fin jule sang." Det ble naturligvis verre, men fint var det uansett. Tror ingen fikk under 4 på den. Verre var dt med en innleveringsoppgave senere
(For de få som faktisk leverte inn da)
I 9-ende hadde vi en slik mussik prøve der det første spørsmalålet var; " nevn en fin jule sang." Det ble naturligvis verre, men fint var det uansett. Tror ingen fikk under 4 på den. Verre var dt med en innleveringsoppgave senere
For once you have tasted flight you will
for there you have been,
for there you have been,
Musikktimene våre er ikke ordentlige musikktimer. Dette er andre gangen vi skal ut og ha en spørreundersøkelse om folks musikkvaner. Vi hører aldri på musikk eller lærer noe instrument. Bare lesing fra en teit bok, og det er helt opp til oss selv om vi gidder å lese, for læreren bare sitter der.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg skal komme tilbake til deg på dette når jeg har tatt ped.'en.Lanfear84 wrote:Terje: Hva mener du vi skal gjøre da, for å få elevene til å faktisk gjøre noe, både på skolen og hjemme?
Men for all del, for noen elever er tvang den eneste muligheten for å få banke litt kunnskap inn i skallene på dem (det er i alle fall slik jeg husker folkeskolen). Det jeg reagerte på var at du tilsynelatende foreslo å gjeninnføre den generelle tvangen i skolen, noe jeg ikke er noen stor tilhenger av, i og med at tvang fordrer disiplin, og disiplin forder i stor grad uniformering (for å unngå misforståelser: ikke at elevene skal ha på seg uniformer), og uniformering er døden for kreativitet.
Men uff, dette er bare løs synsing, fullstendig ubegrunnet, annet enn i mine egne oppfatninger av folk, unger, og sånt....
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.