Kinotråden
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Litt overraska over hvor dårlig kritikk både boka, og filmen får her på forumet.. Selv har jeg verken sett eller lest den, så jeg skal ikke påstå noe, men alle jeg har hørt med, sier den er sinnsykt bra (Boka i hvert fall).. Forresten, velkommen til forumet, pdragon!!
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
jeg tok meg ikke tid til å lese hele.Ashaman wrote:Faile wrote:Da Vinci Koden var en møkka film. noen som er uenige?Endeleg nokon som har skjønnt timingaStine wrote:den var en møkkabok også, så det var ikke uventet.
Eg har ikkje tenkt å ta meg tid til å lese den boka nei.
jeg pleier som regel å lese ferdig de bøkene jeg begynner på, men mainstream krim er liksom ikke helt min greie.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
Boka er ei heilt grei krimbok, slukte den på to-tre dager. Men etterhvert så går det opp for en at det egentlig ikke er noe spesielt ved boka, den er ganske så normal etter en vel utprøvd krimoppskrift. Vet ikke om jeg gidder å se filmen, eventuelt ser jeg den nok på dvd.
Velkommen pdragon!
Velkommen pdragon!
Urban tilværelse
Virker ikke som om du har skjønt tegninga hvertfall...Ashaman wrote:Faile wrote:Da Vinci Koden var en møkka film. noen som er uenige?Endeleg nokon som har skjønnt timingaStine wrote:den var en møkkabok også, så det var ikke uventet.
Eg har ikkje tenkt å ta meg tid til å lese den boka nei.
Helt greit å mislike boka, men å si at du er enig med folk som ikke liker boka, på tross av at du ikke har lest den selv?
MI3 for en action-elsker, dersom drama er mer din greie kommer det litt an på hvor i landet du er og hva som går selvsagt, men dersom du ikke har sett Brokeback Mountain enda og den går på kinoen nær deg, da må du se den, er du mer av komedie-elsker gjetter jeg Slipp Jimmi Fri er kjekk å få med seg, har ikke sett den selv enda, men har hørt den er bra.
Urban tilværelse
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Det er mer med ei bok enn handlinga... Det er også hvordan det er skrevet og om måten det er skrevet på er bra og fengende. Tidshjulet er vel ganske bra klisjè det også? Men det leser du...Ashaman wrote:Har høyrd kva handlinga dreier seg om av ein som har lese ho, og må sei at det høyrdes så utruleg dårleg at eg ikkje gidd å lese ho.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Som om jeg skulle sagt det selv.Sauegjeteren wrote:Det er mer med ei bok enn handlinga... Det er også hvordan det er skrevet og om måten det er skrevet på er bra og fengende. Tidshjulet er vel ganske bra klisjè det også? Men det leser du...Ashaman wrote:Har høyrd kva handlinga dreier seg om av ein som har lese ho, og må sei at det høyrdes så utruleg dårleg at eg ikkje gidd å lese ho.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Så Da Vinci Koden i går kveld. De som synes den var helt ræva må ha røyka ett eller annet; ok, det var ingen storfilm, men den var da underholdene! Jeg anbefaler de som likte boka å se den, for de som ikke har lest boka kan den bli vanskelig og litt rotete.
Filmen lider under litt dårlig dialoger og en del lettvinte løsninger, men tar seg opp etterhvert i filmen. Skuespillet til en del av hovedpersonene var kanskje litt slapt med lite mimikk. Unntaket er Sir Ian Mckellens tolking som (igjen) var fantastisk. Mckellen er klodens beste skuespiller.
Tross dette har filmen driv og et interessant plot med vakre bilder; spesielt filmingen av historien når Langdon forteller er imponerende. En 6.0/10.
Filmen lider under litt dårlig dialoger og en del lettvinte løsninger, men tar seg opp etterhvert i filmen. Skuespillet til en del av hovedpersonene var kanskje litt slapt med lite mimikk. Unntaket er Sir Ian Mckellens tolking som (igjen) var fantastisk. Mckellen er klodens beste skuespiller.
Tross dette har filmen driv og et interessant plot med vakre bilder; spesielt filmingen av historien når Langdon forteller er imponerende. En 6.0/10.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte