Hvem er din yndlingsforsaken?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvem er din yndlingsforsaken?

Aginor
3
4%
Asmodean
7
10%
Balthamel
1
1%
Bel'al
0
No votes
Demandred
7
10%
Graendal
3
4%
Ishamael
13
19%
Lanfear
21
31%
Mesaana
2
3%
Moghedien
3
4%
Rahvin
0
No votes
Sammael
1
1%
Semirhage
6
9%
 
Total votes: 67

stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Faile wrote:jeg liker Semirhage. Hun er kul :D
Hva er det som er så kult med Semirhage?
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

stefan_hoy wrote:
Faile wrote:jeg liker Semirhage. Hun er kul :D
Hva er det som er så kult med Semirhage?
Faile driver med S&M vet du. Har du ikke sett henne utstyrt i lakk og lær?
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Kjetil wrote:Faile driver med S&M vet du. Har du ikke sett henne utstyrt i lakk og lær?
Hehe, nei. Har du?
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Ja, Terje sendte meg noen bilder fra siste landsmøte.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Hehehe, viste ikke at de hadde en organsisert forening :D

Men tilbake OT, Semirhage har en del ganske interessante trekk ved seg, akkurat den sadistiske er jo i alle fall, hum, vel; interessant. Men at hun slår Lanfear? Aldri.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

det er noe med måten hennes å tenke på. jeg liker den.

og forøvrig. hennes sadisitiske trekk er jo også bare koselige :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Stemmen gikk nok til Lanfear, fordi hun er vakker og fryktelig, men jeg tror egentlig jeg burde ha lest ferdig hele serien før jeg bestemte meg. Men så lenge gidder jeg ikke å vente med å bestemme meg, så hittil synes jeg Lanfear er tøffest. Er for øyeblikket akkurat ferdig med tSR, og Asmodean virker også veldig stilig, selv om han kanskje er litt svak. Og det er vel også det jeg liker ved ham, at han er litt patetisk. :lol:
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Asmodean er en interessant person ja, det at han blir ofte blir nevnt som den svakeste av forsakens både i Kraften og i mer "pragmatisk" kraft gjør uansett nok til at han for meg ikke er den klareste stjerna på nattehimmelen.

Jeg er mer sans for Rahvin; kvinneforføreren, eller den arrogante Bel'al fordi de understreker de Fortaptes "storhet". Selv om de ikke er så sterke som f.eks. Ishamael er/var de allikevel (berettiget) meget fryktet og respektert for sine egenskaper og handlinger på sine respektive felt.

Dette synes jeg er en av bøkenes feilgrep: at de Fortape spesielt og AoL generelt svekkes i styrkeforholdet til dagens Randland. I starten av bøkene var AoL noe så stort at det ikke kunne fattes, og de fortapte ditto sterke, bare DR skulle kunne måle seg. Nå har det blitt så mange sterke som gjør at de mister sin særstilling som halvguder, selv om de fremdeles er det i praksis.

Er mulig derfor jeg liker Rahvin og Bel'al. Illusjonen opprettholdes.
Faile wrote:og forøvrig. hennes sadisitiske trekk er jo også bare koselige
Den diskusjonen tror jeg du får ta med Loki :wink:
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Loki?


uansett så lurer jeg på hva tanken bak det semirhage gjør i KoD er. nekter å tro at hun bare var arrogant.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Hehe, reagerte helt likt som deg, Faile... Loki? Hva er det han har med saken å gjøre?

Og Semi er et godt valg for yndlingsforsaken synes jeg også. Spesielt etter KoD, men før også,
Spoiler
med hennes skyggestilling hos Tuon
. Hun er ikke fult så opplagt et valg som Lanfear og Moridin som begge har fått massevis med screentime.

(Liker ikke å være opplagt....)
Urban tilværelse
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Tenkte på en eller annen tråd her inne, troe det er "Forestill deg at du er Rand.." eller noe. Der kom det klart fram at han ikke er noe særlig begeistret for fremmede farlige kvinner. Bare derfor liksom :)

Edit:Forestill deg at du er Rand..
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Kjetil wrote:
stefan_hoy wrote:
Faile wrote:jeg liker Semirhage. Hun er kul :D
Hva er det som er så kult med Semirhage?
Faile driver med S&M vet du. Har du ikke sett henne utstyrt i lakk og lær?
btw. off topic, men kjetil. hva i alle dager får deg til å trekke slike sluttninger? :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Faile wrote:
Kjetil wrote:
stefan_hoy wrote: Hva er det som er så kult med Semirhage?
Faile driver med S&M vet du. Har du ikke sett henne utstyrt i lakk og lær?
btw. off topic, men kjetil. hva i alle dager får deg til å trekke slike sluttninger? :P
Han er småborgerlig.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Lothar
Asha’man
Asha’man
Posts: 282
Joined: Sat Nov 12, 2005 18:24

Post by Lothar »

Demandred
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

stefan_hoy wrote:Dette synes jeg er en av bøkenes feilgrep: at de Fortape spesielt og AoL generelt svekkes i styrkeforholdet til dagens Randland. I starten av bøkene var AoL noe så stort at det ikke kunne fattes, og de fortapte ditto sterke, bare DR skulle kunne måle seg. Nå har det blitt så mange sterke som gjør at de mister sin særstilling som halvguder, selv om de fremdeles er det i praksis.
Tja. Som du sier, De Fortapte er fortsatt sterkest i praksis, i og med at rå kraft ikke kan måle seg med kombinasjonen av rå kraft og kunnskap. For du må huske at De Fortapte kommer fra en Alder der kanalisering av Den Ene Kraften var blitt utvikla nærmest til perfeksjon.



Uansett, mine favoritter er Asmodean og Graendal.
Asmodean fordi han hadde en killer grunn til å slutte seg til Skyggen -- han ville ha muligheten til å dyrke musikken sin til evig tid. Og det er jo tøft. Graendal kommer på andreplas fordi hun vel er den eneste som har hatt vett til ikke å stikke hodet for langt fram. Hun er slu, forsiktig, og ond som noen.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply