Forfatterspire?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

jeg skal skrive noe men eg har et prosjekt i samfun og noge og det komme før historien men eg komme nok til å være ferdig med så langt eg har skreve til i morgen
love ingenting :D
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Falya
Hengiven
Hengiven

Post by Falya »

Gleder meg til å lese det :D
Falya daughter of Rembold
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Vel, det er vel ganske naturlig at mange av oss her skriver litt på si. Det er jo ikke så mange andre enn innbitte lesehester som går på serier som Tidshjulet, og ikke minst fortsetter med den.

Må vel kanskje kaste meg på femmerbølgen her, selv om jeg har kanskje snidda innom fireren av og til.

Og jeg har lyst til å skrive bok jeg også, men det er jeg ikke strukturert nok til, jeg holder bare ut i små mengder av gangen. Skal det bli noe må det være novellesamling tipper jeg :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Hva med en skikkelig saftig samling dikt?
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

stefan_hoy wrote:Hva med en skikkelig saftig samling dikt?
Akk, var jeg en diktfugl.

Hey, kul tittel på boka du :P. Nå må jeg bare lære meg å skrive dikt.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

akk, jeg savner den tiden da man fikk skrive noveller på norsktentamen.

det var vel også på den tiden at jeg lå våken om natta og skrev plot til storslåtte fantasyverker. kom aldri lenger enn et par hundre sider, før jeg innså hvor uffatelig usammenhengende og dårlig det var. ikke fordi jeg er dårlig til å skrive, men fordi man ikke er moden for å skrive lange fantastiske fantasyserier i 13-14-15-årsalderen.

nåja, jeg var i alle fall ikke det. skal ikke prøve å ta motet fra dere.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

Stine wrote:akk, jeg savner den tiden da man fikk skrive noveller på norsktentamen.

det var vel også på den tiden at jeg lå våken om natta og skrev plot til storslåtte fantasyverker. kom aldri lenger enn et par hundre sider, før jeg innså hvor uffatelig usammenhengende og dårlig det var. ikke fordi jeg er dårlig til å skrive, men fordi man ikke er moden for å skrive lange fantastiske fantasyserier i 13-14-15-årsalderen.

nåja, jeg var i alle fall ikke det. skal ikke prøve å ta motet fra dere.
hva med han Cristopher Paolini????
han begynnte da han var 15 år og har blitt en kjempesukss
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Jeg har 6 i norsk, engelsk, tysk, matte, NaMi og KRL. Man kan vel si at jeg gjør en del for å få gode karakterer. Har forresten aldri fått under 5 i noen fag...
Jeg har et ganske godt språkøre etter mye lesing siden jeg var 5 år, så det er nok litt av grunnen til gode karakterer i engelsk og matte i alle fall.

Jeg har aldri fått noen oppgaver som innebærer noen form for fantasy, så jeg tror nok ikke læreren min er sånn kjempe-fan av det. Jeg har liksom aldri fått så veldig stor motivasjon av oppgavene vi får på skolen. Men denne fantasy-historien jeg skal skrive har jeg kjempe-motivasjon til!

Jeg kommer forresten ikke til å begynne å skrive før etter helga, for nå på søndag skal jeg konfirmeres! "Wee!" *mye å gjøre*
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Litt av en skrytetråd dette her har blitt..
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Veel...jeg kan vel innrømme at jeg skrøt litt av meg selv. Men alt er sant! Believe me! :shock:
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

[quote="Nynaeve"]
Jeg har et ganske godt språkøre etter mye lesing siden jeg var 5 år, så det er nok litt av grunnen til gode karakterer i engelsk og matte i alle fall.

quote]

Har du god karakter i matte fordi du har et godt språkøre? Jeg skjønner ikke helt sammenhengen.

Er det altså mulighet for å poste historier i denne tråden? Jeg har vel et par liggende hvis det skulle bli sånn... :wink:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

the black wind wrote: hva med han Cristopher Paolini????
han begynnte da han var 15 år og har blitt en kjempesukss
(han har jeg aldri hørt om, men) det finnes jo selvfølgelig unntak. likevel: så én av de hundretusener av tenåringer som prøver seg lykkes. oddsene for at du blir den neste er vel temmelig små.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

Stine wrote: (han har jeg aldri hørt om, men) det finnes jo selvfølgelig unntak. likevel: så én av de hundretusener av tenåringer som prøver seg lykkes. oddsene for at du blir den neste er vel temmelig små.
ja men det er lov å prøve
Og det med den historien er jeg ikke sikker på om jeg kan poste idag men jeg får se...
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Sauegjeteren wrote:
stefan_hoy wrote:Hva med en skikkelig saftig samling dikt?
Akk, var jeg en diktfugl.

Hey, kul tittel på boka du :P. Nå må jeg bare lære meg å skrive dikt.
Ti kvinde, og uroe meg ikke
Er kaffen klar, det er nå du skal nikke
Kvinde, kom ihu disse ord
uten nikking, inget fòr

Yay, første dikt er klart og understreker bare... egentlig ingenting, holdninga mi er ikke slik, så det er vel kanskje derfor jeg har skrevet på noe gammelnorsk.

Hva tror dere?
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Sauegjeteren wrote:
Ti kvinde, og uroe meg ikke
Er kaffen klar, det er nå du skal nikke
Kvinde, kom ihu disse ord
uten nikking, inget fòr

Yay, første dikt er klart og understreker bare... egentlig ingenting, holdninga mi er ikke slik, så det er vel kanskje derfor jeg har skrevet på noe gammelnorsk.

Hva tror dere?
Meget bra. Synes du hadde noen gode, dype poeng som krever grundig ettertanke. :D

Var du inspirert av ditt (jeg anmoder) fiktive navn og yrke?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Post Reply