Fordi det til dags dato ikkje har hatt nemneverdige positive resultat utover å gjere det enklere for fleire mennesker å gjere det same.Kjetil wrote: Hvorfor skal ikke mennesket gripe inn å rette opp og tilpasse naturen rundt oss?
Jakt
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Siden det ser ut til at vi alle er enige om at jakt er sport mer enn matauk, så kanskje noen kan si hvilket dyr som er mest spennende å drepe?
Hjort, Elg, Bever, Rådyr, Rype, Tiur, Mår, Mink osv.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Av de der hadde jeg sett for meg at bevern var stasest å drepe. Men jeg dreper ikke dyr. Jeg ser på Animal Planet og griner hvis dyr dørLothair Mantelar wrote:Siden det ser ut til at vi alle er enige om at jakt er sport mer enn matauk, så kanskje noen kan si hvilket dyr som er mest spennende å drepe?
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Pyse!stefan_hoy wrote:Av de der hadde jeg sett for meg at bevern var stasest å drepe. Men jeg dreper ikke dyr. Jeg ser på Animal Planet og griner hvis dyr dørLothair Mantelar wrote:Siden det ser ut til at vi alle er enige om at jakt er sport mer enn matauk, så kanskje noen kan si hvilket dyr som er mest spennende å drepe?
Neida, det mener jeg ikke.
Jeg tror hjortejakt er det som er best. Å ligge en stjerneklar natt mens frostrøyken siver sakte ut av munnen og en kronhjort stiller seg laglig til for skudd. Du trekker sakte av og føler mer enn ser at skuddet traff ham i hjertet.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Du har ikke skutt en hjort i ditt liv Lotie.
Men uansett. Spørsmål. Ikke til Lotie, han er nok for ung (og dersom han mot all formodning ikke skulle være for ung, så vil jeg likevel ikke at du svareer) - føles det å drepe seksuelt?
Det er uansett en psykologisk debatt dette her, ikke en "hvilket dyr er artigst å drepe"-debatt.
Men uansett. Spørsmål. Ikke til Lotie, han er nok for ung (og dersom han mot all formodning ikke skulle være for ung, så vil jeg likevel ikke at du svareer) - føles det å drepe seksuelt?
Det er uansett en psykologisk debatt dette her, ikke en "hvilket dyr er artigst å drepe"-debatt.
Urban tilværelse
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Haha, tør jeg vise til nylig utsagn?
Akira wrote:Jepp, jeg elsker dyr, og den som skader dyr skal få smake både øks og rifle i feil ende.stefan_hoy wrote:Bra linker for så vidt Akira, men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har tatt jegerprøva? Er du rett og slett en Tony Soprano som elsker dyr, men gir beng i menneskerasen?
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Så da kan vi vel konkludere med at Akira har litt forskrudde oppfatninger av virkeligheten, og av alt generelt...
Mannfolk.
Jeg aner ikke, fordi jeg ikke er mann og fordi jeg ikke jakter. Men på en måte ville jeg anta at det delvis stemmer, for det må vel være en viss maktfølelse ved å kunne drepe, og dermed kontrollere byttet. Akkurat som en katt som kommer glad og fornøyd hjem med en spurv og legger den på teppet foran eieren eller noe sånt. Stolthetsfølelse og makt, akkurat som å ha "beseiret" andre menn i kampen om en kvinne eller noe sånt.Ceres wrote: Men uansett. Spørsmål. Ikke til Lotie, han er nok for ung (og dersom han mot all formodning ikke skulle være for ung, så vil jeg likevel ikke at du svarer) - føles det å drepe seksuelt?
Mannfolk.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.