Jakt

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Er du for eller imot jakt?

For
12
60%
Imot
5
25%
Har ingen mening
3
15%

Total votes: 20

Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Kjetil wrote: Hvorfor skal ikke mennesket gripe inn å rette opp og tilpasse naturen rundt oss?
Fordi det til dags dato ikkje har hatt nemneverdige positive resultat utover å gjere det enklere for fleire mennesker å gjere det same. :D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Siden det ser ut til at vi alle er enige om at jakt er sport mer enn matauk, så kanskje noen kan si hvilket dyr som er mest spennende å drepe?

Hjort, Elg, Bever, Rådyr, Rype, Tiur, Mår, Mink osv.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Lothair Mantelar wrote:Siden det ser ut til at vi alle er enige om at jakt er sport mer enn matauk, så kanskje noen kan si hvilket dyr som er mest spennende å drepe?

Av de der hadde jeg sett for meg at bevern var stasest å drepe. Men jeg dreper ikke dyr. Jeg ser på Animal Planet og griner hvis dyr dør 8)
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

stefan_hoy wrote:
Lothair Mantelar wrote:Siden det ser ut til at vi alle er enige om at jakt er sport mer enn matauk, så kanskje noen kan si hvilket dyr som er mest spennende å drepe?

Av de der hadde jeg sett for meg at bevern var stasest å drepe. Men jeg dreper ikke dyr. Jeg ser på Animal Planet og griner hvis dyr dør 8)
Pyse! :D

Neida, det mener jeg ikke.

Jeg tror hjortejakt er det som er best. Å ligge en stjerneklar natt mens frostrøyken siver sakte ut av munnen og en kronhjort stiller seg laglig til for skudd. Du trekker sakte av og føler mer enn ser at skuddet traff ham i hjertet. 8)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Du har ikke skutt en hjort i ditt liv Lotie. :P

Men uansett. Spørsmål. Ikke til Lotie, han er nok for ung (og dersom han mot all formodning ikke skulle være for ung, så vil jeg likevel ikke at du svareer) - føles det å drepe seksuelt?

Det er uansett en psykologisk debatt dette her, ikke en "hvilket dyr er artigst å drepe"-debatt.
Urban tilværelse
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Øh, definer seksuelt?
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Hun mener sodomi. For de som vet hva det er.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Akira, du er en syk, syk, SYK!!! mann! :lol:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Haha, tør jeg vise til nylig utsagn?
Akira wrote:
stefan_hoy wrote:Bra linker for så vidt Akira, men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har tatt jegerprøva? Er du rett og slett en Tony Soprano som elsker dyr, men gir beng i menneskerasen? :P
Jepp, jeg elsker dyr, og den som skader dyr skal få smake både øks og rifle i feil ende.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Så da kan vi vel konkludere med at Akira har litt forskrudde oppfatninger av virkeligheten, og av alt generelt...

Ceres wrote: Men uansett. Spørsmål. Ikke til Lotie, han er nok for ung (og dersom han mot all formodning ikke skulle være for ung, så vil jeg likevel ikke at du svarer) - føles det å drepe seksuelt?
Jeg aner ikke, fordi jeg ikke er mann og fordi jeg ikke jakter. Men på en måte ville jeg anta at det delvis stemmer, for det må vel være en viss maktfølelse ved å kunne drepe, og dermed kontrollere byttet. Akkurat som en katt som kommer glad og fornøyd hjem med en spurv og legger den på teppet foran eieren eller noe sånt. Stolthetsfølelse og makt, akkurat som å ha "beseiret" andre menn i kampen om en kvinne eller noe sånt.

Mannfolk.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Terje wrote:Akira, du er en syk, syk, SYK!!! mann! :lol:
:lol:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Hva i all verden har det å drepe dyr med seksuell tenning å gjøre? Henger jo ikke på greip.
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Hva i all verden har det å drepe dyr med seksuell tenning å gjøre? Henger jo ikke på greip.
Joda, det har det kanskje. Begge deler er menn som tilfredsstiller sine instinktive lyster. Såh. Se innlegg over.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Menn har mer enn en instiktiv lyst, det handler ikke bare om sex.
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Sikker på det? I bunn og grunn er vel hovedformålet med livene våre å føre slekta videre...

Endra: skriveleif
Last edited by Lieungh on Wed May 31, 2006 19:31, edited 1 time in total.
Post Reply