Kinotråden
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
så X3 på onsdag. jeg har ikke sett de to første, så i starten skjønte jeg fint lite.
helt grei film egentlig, men fikk ikke akkuratt noen wooow feeling.
helt grei film egentlig, men fikk ikke akkuratt noen wooow feeling.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Det var det som var problemet, ingen wooow.Faile wrote:helt grei film egentlig, men fikk ikke akkuratt noen wooow feeling.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Scena etter rulleteksten hadde skjønt hadde du berre ikkje fått med deg ein detalj midt inne i filmen som den forutsatte at du hadde fått med deg...
Og ja, mange storslagne scener, men veldig få ilinger-nedetter-ryggen-scener av typen X2 hadde flust av. Veldig få... ikoniske scener, trur eg er frasen eg leitar etter, samanlikna med toeren. Skjønt McKellen og Stewart gjorde absolutt sitt beste for å gi oss nokre likevel.
Og ja, mange storslagne scener, men veldig få ilinger-nedetter-ryggen-scener av typen X2 hadde flust av. Veldig få... ikoniske scener, trur eg er frasen eg leitar etter, samanlikna med toeren. Skjønt McKellen og Stewart gjorde absolutt sitt beste for å gi oss nokre likevel.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Den
Spoiler
viste Professor Xavier som vakna opp i kroppen til mannen utan hjerneaktivitet som me fekk eit glimt av tidleg i filmen.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Toern var jo så sykt overveldende på akkurat dette, at du sikkert bare hadde for høye forventninger...Loki wrote:Og ja, mange storslagne scener, men veldig få ilinger-nedetter-ryggen-scener av typen X2 hadde flust av. Veldig få... ikoniske scener, trur eg er frasen eg leitar etter, samanlikna med toeren. Skjønt McKellen og Stewart gjorde absolutt sitt beste for å gi oss nokre likevel.
Noe jeg også hadde. Karakterinteraksjonen og de små scenene hvor vi ble bedre kjent med de forskjellige mutantene -- trekk toern også var meget god på -- syntes jeg ble altfor svak og underprioritert i X3...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Ja - og det bitre er at det er nettopp dei områdene Joss Whedon er så brilliant på, og han var jo lenge ein mange trudde (såvidt eg har skjønt hadde han sine håp sjølv òg) få oppdraget med X3. Han skal forøvrig ha skreve manus til X1 fyrst òg, og fått det nesten 100% omskreve i etterkant fordi filmselskapet ikkje var nøgd med det, alt som er att av hans verk i filmen er eit par dialogbiter - og sikkert nok, det er omtrent kun dei dialogbitene folk hugsar av dialog frå filmen. Sukk. Når skal ein eller annan eksentrisk milliardær gi den mannen ubegrensa budsjett og be han slå seg laus?
Men, men, X3 var jo for all del ikkje dårleg, og den går jo så strykende i USA at dei to omtalte spin-off-prosjektene ("young" Magneto-film (dog om McKellen kan vere involvert er usikkert, han ser jo ikkje akkurat ut som ein tenåring) og ein Wolverine-prequel) er stadig sikrare kort, og filmselskapet dessutan antakeleg vil trygle Marvel om ein firer. Akkurat det ser det dog mørkt ut for i dei siste ryktene eg har plukka opp, diverre.
Men, men, X3 var jo for all del ikkje dårleg, og den går jo så strykende i USA at dei to omtalte spin-off-prosjektene ("young" Magneto-film (dog om McKellen kan vere involvert er usikkert, han ser jo ikkje akkurat ut som ein tenåring) og ein Wolverine-prequel) er stadig sikrare kort, og filmselskapet dessutan antakeleg vil trygle Marvel om ein firer. Akkurat det ser det dog mørkt ut for i dei siste ryktene eg har plukka opp, diverre.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

I går så jeg Lucky Number Slevin på kino. Gutten hadde ikke store forventninger til filmen, men der ble jeg sannelig overrasket. Josh Hartnett fungerer veldig bra som hovedrolleinnehaver, mens Morgan Freeman, Lucy Liu og (kanskje spesielt) Ben Kingsley gjør eminente biroller. Selv gamle Brucern gjør en habil innsats.
Filmen starter kanskje ørlite tregt, men etter de første minuttene griper handlingen oppmerksomheten og holder den rettet mot lerretet ved hjelp av glimrende manus og finfine skuespillerprestasjoner. En 8.0/10
Edit: kan ikke si noe særlig om handlingen, siden jeg er redd for at jeg da røper store deler av filmen. Komplekst manus ser dere! Men den anbefales absolutt.
Filmen starter kanskje ørlite tregt, men etter de første minuttene griper handlingen oppmerksomheten og holder den rettet mot lerretet ved hjelp av glimrende manus og finfine skuespillerprestasjoner. En 8.0/10
Edit: kan ikke si noe særlig om handlingen, siden jeg er redd for at jeg da røper store deler av filmen. Komplekst manus ser dere! Men den anbefales absolutt.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Men altså, X-men 3... Får de kreftene sine tilbake? De som blir utsatt for kuren? Har hatt eviglange diskusjoner om Magneto flytter på sjakkbrikken rett før rulleteksten og om Wolverin kler stram lærdrakt bakfra.. Jeg for min del tror at han IKKE flytter på sjakkbrikken, og at Hugh Jackman ser tåpelig ut i den stramme lærdrakten... Han vrikker jo på rumpa når han går!! Hmrf.. Dessuten er det så tåpelig gjort av regissøren å drepe Jean og Scott! Også alle de som blir utsatt for kuren, hvis de da ikke får kreftene sine tilbake..
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Synes X3 var bra jeg. Jeg grøsset også et par ganger, spesielt i de scenene der Jeans ubevisste id fikk fritt utløp satte igang nervesystement til en ung psykologistudent.
Noen superfilm var det dog ikke, til det var regien rett og slett for lite smart. Noen scenesekvenser var rett og slett litt klossete oppgygget og stod litt dårlig til hverandre. Ikke feil, men heller ikke flyt.
Det ble mye håndtverk og lite kunst prøver jeg kanskje å si. Men det er jo X-men og en treeren er en veldig underholdende film skapt for det store lerettet.
En 7.0/10
Noen superfilm var det dog ikke, til det var regien rett og slett for lite smart. Noen scenesekvenser var rett og slett litt klossete oppgygget og stod litt dårlig til hverandre. Ikke feil, men heller ikke flyt.
Det ble mye håndtverk og lite kunst prøver jeg kanskje å si. Men det er jo X-men og en treeren er en veldig underholdende film skapt for det store lerettet.
En 7.0/10
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Phoenix gjer ikkje anna enn å dø og komme tilbake igjen, så det skal du ikkje bekymre deg over. Kva Magneto angår er det ikkje noko å "tru" ved i det heile tatt - han flyttar på sjakkbrikka i den scenen, det er eit faktum. Om det betyr at kreftene hans vender tilbake i same styrkeforhald som før, og om det gjeld for kun han eller fleire andre, det blir derimot spekulasjon der du meget vel kan tru saker og ting.Moghedien wrote:Men altså, X-men 3... Får de kreftene sine tilbake? De som blir utsatt for kuren? Har hatt eviglange diskusjoner om Magneto flytter på sjakkbrikken rett før rulleteksten og om Wolverin kler stram lærdrakt bakfra.. Jeg for min del tror at han IKKE flytter på sjakkbrikken, og at Hugh Jackman ser tåpelig ut i den stramme lærdrakten... Han vrikker jo på rumpa når han går!! Hmrf.. Dessuten er det så tåpelig gjort av regissøren å drepe Jean og Scott! Også alle de som blir utsatt for kuren, hvis de da ikke får kreftene sine tilbake..
Wolverine i stram lærdrakt kan eg ikkje kommentere av den enkle grunn at eg ikkje hadde lagt merke til kva han gjekk kledd i. Eller kva nokon andre gjekk kledd i for den saks skuld. (Bortsett frå Jean i undertøyet.)