Gitt at det er slekt, og ikke slakt du mener, så går veldig mye under "formålet med å føre slekta videre" hvis du skal se slikt på det. Alt fra utdanning til arbeid, holde seg sunn osv. Og jeg ser heller ikke det seksuelle i jakt. Det kan ha noen felles momenter som sex, som dominans og slikt, men overhodet ikke noe som nærmer seg "seksuell lyst".Lieungh wrote:Sikker på det? I bunn og grunn er vel hovedformålet med livene våre å føre slakta videre...
Jakt
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Nei, tror ikke du trodde det, men var litt uklart, er så mange merkelige sexting som skjer for tida, kan aldri vite.
Mennesker som ikke klarer å få den opp så lenge det ikke involverer bading i tånegler osv.
Mennesker som ikke klarer å få den opp så lenge det ikke involverer bading i tånegler osv.
Last edited by Kjetil on Wed May 31, 2006 17:24, edited 1 time in total.
Kjetil wrote:Nei, tror ikke du trodde det, men var litt uklart, er så mange merkelige sexting som skjer for tida, kan aldri vite.
Du har rett - utrolig hvor mye sexrelaterte diskusjoner det har vært her i det siste...
Uansett - det jeg mente med å spørre - og tro meg, det har vært artig å se hvordan folk tolket spørsmålet - var å få folk til å koke ned følelsene ovenfor jakting til grunnfølelsene i følge Freud oa. Dere vet - egoet... sexuallysten... Altovervinnende...
Urban tilværelse
Hehe, jeg sier ganske mye rart som jeg egentlig ikke følger selv, så ikke at meg for alvorlig.
Jeg er jo ikke akkurat mann selv, og ikke jakter jeg heller, så jeg kan egentlig ikke uttalt meg for mye om dette. Var bare en tanke som streifet meg. Men, neste gang dere er ute på jakt, så tenk over det
Sikker på at dere ikke blir litt tent?
Jeg er jo ikke akkurat mann selv, og ikke jakter jeg heller, så jeg kan egentlig ikke uttalt meg for mye om dette. Var bare en tanke som streifet meg. Men, neste gang dere er ute på jakt, så tenk over det
Sikker på at dere ikke blir litt tent?
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Jeg har ikke giddet å lese hele diskusjone, men selv er jeg for jakt så lenge det hjelper til en bærekraftig utvikling. (Gro Harlem Brundtland).
Skyter man dyr uten å ha tenkt å selge eller spise dem, eller at det er til hjelp for den bærekraftige utviklingen, mener jeg det er et overgrep mot naturen.
Skyter man dyr uten å ha tenkt å selge eller spise dem, eller at det er til hjelp for den bærekraftige utviklingen, mener jeg det er et overgrep mot naturen.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
-
the black wind
- Hengiven

-
the black wind
- Hengiven

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Hehe.. ALLE (som ikke er snikjegere av yrkethe black wind wrote:jeg er for jakt hvis du skal spise dyret du skyter, men hvis det bare er for moro skyld så er jeg strengt imot deg.
jeg er imot å jakte på ulver og andre dyr vi ikke spiser som å snikjakte på neshorn og andre ting så derfor er jeg imot jakt stort sett...
Bare for å kaste inn et spørsmål angående jakt for moro skyld:
Hva er egentlig forskjellen på å skyte et dyr for gleden, og sportsfiske?
Hva er det som gjør at vi mennesker "bryr" oss mer om dyr enn fisk?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Det er synd på fisken også... Jeg liker ikke å fiske. Har vært med farfar ut i båt (han bor i Lofoten, så da må man jo liksom dra og fiske) og fiska sei, og det er ikke et veldig hyggelig syn når den skakkars fisken ligger der halvdau og spreller i en kasse og alt blodet renner rundt på dekk... Da synes jeg veldig synd på stakkars fisken.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Pff, å fiske er morro. Særlig når man drar inn svære rugger og storfangst. Det beste med å fiske er selvsagt når man kommer tilbake og sløyer fisken. Spretter opp buken på den, stikker hånda inn og røsker ut all innmaten, skjærer av hodet, kaster restene til måkene som sluker det glupsk og vasker den til slutt.Lieungh wrote:Det er synd på fisken også... Jeg liker ikke å fiske. Har vært med farfar ut i båt (han bor i Lofoten, så da må man jo liksom dra og fiske) og fiska sei, og det er ikke et veldig hyggelig syn når den skakkars fisken ligger der halvdau og spreller i en kasse og alt blodet renner rundt på dekk... Da synes jeg veldig synd på stakkars fisken.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."