TWoT quiz-tråd - Plottavsløringar i spoiler.
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Det er mulig å binde en Myrdraal som vokter, men det ville etthvert "drive the binder inzane".
Spørsmål:
Hva må til for å gjøre en "god" Aes Sedai "ond" (altså fra lyset til skyggen)?
Spørsmål:
Hva må til for å gjøre en "god" Aes Sedai "ond" (altså fra lyset til skyggen)?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Det vart laga for ein sverdmeister ved hjelp av Krafta, altso anten under Krigen mot Skuggen eller kort tid etter, og ville ikkje ha knekt eller vorte sløvare uansett kva ein gjorde med det.
Edit: Akira kom før meg. Svaret på spørsmålet hans er Erith, dotter av Iva, som er dotter av Alar.
Trur ikkje Encyclopaedia vil vere til mykje hjelp på dette:
Kva er det tidlegaste, og kva er det seinaste av minna til Matt? Skal ha nøyaktig svar, med tidspunkt og den kongen det vert referert til.
Edit: Akira kom før meg. Svaret på spørsmålet hans er Erith, dotter av Iva, som er dotter av Alar.
Trur ikkje Encyclopaedia vil vere til mykje hjelp på dette:
Kva er det tidlegaste, og kva er det seinaste av minna til Matt? Skal ha nøyaktig svar, med tidspunkt og den kongen det vert referert til.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Huff. Jeg får vel prøve da...
Tidligst: King Maecine led the army of Eharon in a war against Aelgar four or five hundred years before the Trolloc Wars.
Senest: ??
Jeg klarte forhåpenligvis femti prosent. Kanskje noen andre klarer resten.
Tidligst: King Maecine led the army of Eharon in a war against Aelgar four or five hundred years before the Trolloc Wars.
Senest: ??
Jeg klarte forhåpenligvis femti prosent. Kanskje noen andre klarer resten.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

I verdens øyet er det to scener som er nesten helt like. Begge skjer når Mat og Rand er på vei til Caemlyn, og i begge scenene er det en bonde som gir guttene to ullskjerf. Ordleggingen og innholdet i scene er nesten identiske (den ene av dem er et tilbakeblikk, derfor skrevet i en noe annerledes tid i setningene...
)
Jeg tror det var dette som var riktig og stiller derfor et nytt spørsmål i samme leia som de siste (altså Mat):
Når blir Mats ter'angreal varm, og ikke kald?
Håper dette var subtilt nok til at det blir en utfordring, selv om det nok ikke er vanskelig å finne ut.
Jeg tror det var dette som var riktig og stiller derfor et nytt spørsmål i samme leia som de siste (altså Mat):
Når blir Mats ter'angreal varm, og ikke kald?
Håper dette var subtilt nok til at det blir en utfordring, selv om det nok ikke er vanskelig å finne ut.