Nå har jeg matte-tentamen og muntlig igjen.
Jeg hater den gamle formen for muntlig, og det er den vi skal ha nå!
Den gamle formen er slik at man leser på en haug med stoff, og så, på muntlig-dagen, får man vite hva det det er man må legge frem av det man leste.
Den nye formen er mye bedre. Da får man noe stoff, og det er det man skal ha muntlig i. Dermed er det lettere å forberede seg.
Stine wrote:så vidt jeg vet, er det ingen sammenheng mellom røyking og migrene?
fikk i alle fall migreneanfall lenge før jeg begynte å røyke. det kan vel snarere ha med eksamensstress å gjøre. så kanskje jeg heller skal slutte med eksamener?
Kan faktisk heller ikke huske å ha lest om sammenhenger mellom røyking og migrene. Nå er jeg ingen ekspert på området, men jeg har da lest litt. Sjokolade, kaffe, menstrasjon, søvnmangel er faktorer som spiller inn. Det kan selvsagt være røyking også gjør det verre, det er jo ikke godt for noe. Men jeg har ikke lest det noe sted.
jeg tok ikke med matpakke på den første norskeksamenen. mulig jeg kunne konsentrere meg bedre enn med, men de rundt fikk det verre, da de måtte holde ut med sultne skrik fra magen min. (og ikke minst all fnisingen det medførte )
Idag fikk jeg vite at det blir nyere historie på meg til muntlig. Ikke førstevalget mitt, men vi har allerede fått oppgaven vår, og har 48 timer på oss til å forberede den, så det bør absolutt gå bra. Satser på å opprettholde 6’eren min.
Jeg ble ferdig med stasjonstesten i anatomi i dag, og det gikk greit. Har en eksamen i slutten av neste uke, så er jeg ferdig. Blir herlig.
Som jeg har for vane i eksamenstida har jeg nok en gang funnet meg en matvare jeg ikke kan leve foruten lenger (dvs i hvert fall for øyeblikket). Det er nemlig alltid noe nytt som dukker opp i eksamenstida. Ved juletider husker jeg det var noe usunt noe, tror det var marsipan. Forrige vår var det cottage cheese. Nå er det grapefrukt juice. Skal si det er herlig. Hvordan kan jeg ha levd hele mitt liv og aldri likt det før?
Skal liksom øve til prøve eksamen i engelsk muntlig til i morgen før vi får selve eksamenen i neste uke. Kjedelig, har ikke engang lest over hele arket, men tittele er "Challenges," noe som ikke frister mye.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Kom opp i nyere historie muntlig i dag. Et fint fag å komme opp i. Problemet ble kanskje å begrense seg når man får om sosialisme/kommunisme i verden og Norge 1850-2006.
Kom opp i norsk muntelig, temaet er "kvinner," fokusering på realismen, og muligens nyrealismen, og den tidsperioden "Victoria" med Hamsun er fra. Skal bruke litt tid på den romanen da det passer fint inn i temaet, husker lite da boken var helt forferdelig kjedelig, men helt sikkert flott litteratur.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Kom ikkje opp i noko eg. Så då er eg ferdig med skule, ja... faktisk så lenge eg vil. Men trur eg skal vidareutanne med seinare. men først er det to år i lære.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere