TWoT quiz-tråd - Plottavsløringar i spoiler.
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Huff, Incanus. Dette blir altfor enkelt når du gir meg så mange stikkord
Den ble selvsagt brukt til å lage "Balefire" (sorry, husker ikke det norske ordet...)
Nytt spørsmål (ingen forhåpninger denne gang
):
Den ble selvsagt brukt til å lage "Balefire" (sorry, husker ikke det norske ordet...)
Nytt spørsmål (ingen forhåpninger denne gang
Skjult for nesten ingen grunn
Hvor mange voktere har det tredje medlemmet, hvem må du finne ut selv, av denne svarte ajah gruppen: Atuan Larisett og Karale Sanghir?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Spoiler
Marris Thornhill har ingen voktarar.
Kaosets Herre
Kva er Osan'gar og Aran'gar, då tenker eg IKKJE menneska. Altså IKKJE kven av "De Fortapte" dei er, men noko anna.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Siden ingen andre svarer så får vel jeg gjøre det:
Osan'gar og aran'gar var navn på en type kniver (en av dem ble brukt i venstre hånd og den andre i høyre. Hvem som var i hvem husker jeg ikke) som var innsatt med en meget sterk gift, og de ble brukt i dueller. Vanligvis døde begge duelantene etter duellen, siden bare en liten rift var nok til å drepe. De ble brukt før the breaking.
Nytt spørsmål:
Hvem kan fange lyn i krukker?
He he...
Osan'gar og aran'gar var navn på en type kniver (en av dem ble brukt i venstre hånd og den andre i høyre. Hvem som var i hvem husker jeg ikke) som var innsatt med en meget sterk gift, og de ble brukt i dueller. Vanligvis døde begge duelantene etter duellen, siden bare en liten rift var nok til å drepe. De ble brukt før the breaking.
Nytt spørsmål:
Hvem kan fange lyn i krukker?
He he...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Jeg kan ikke si at jeg forstår spørsmålet ditt, Sauegjeteren. Er det styrke i kraften du mener, og i så fall, hvorfor ikke navn?
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Ja fanken, det var de Fortapte også ja. Jeg kom ikke på dem jeg.
Men du har i høyeste grad svart korrekt, så værsågod.
Dolkenes Vei/Skumringens Korsvei tror jeg
De jeg tenkte på var Alivia, hun Sjøfolk-kvinnen som "blokket" Nynaeve under en time og bestemora Egwene tar opp.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter