Jeg har lest de to første bøkene og likte de kjempegodt
Eragon
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
the black wind
- Hengiven

Eragon
Jeg bare lurte på om det var noen her inne som har lest eller har tenkt å lese denne bokserien.
like a butterfly i fly
like a rock i fall
like a rock i fall
Har vurdert det, ja, men har så grueleg mykje eg gjerne vil lese... kan du sei litt om dei?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
the black wind
- Hengiven

den handler om en gutt som finner en blå stein.
steinen viser seg å være noe annet, det er en drage.
han blir det de kaller en drageridder og har et spesielt bond med dragen som gjør slik at han komenisere med den og bruke magi. Verdens kjebne blir nå plassert på han og dragen hans og han blir drat inn i et eventyr
det er vel det den handler om
håper du begynner å lese den men ikke bli skuffa vis den ikke er så detaljert og "vanskelig" som wot
steinen viser seg å være noe annet, det er en drage.
han blir det de kaller en drageridder og har et spesielt bond med dragen som gjør slik at han komenisere med den og bruke magi. Verdens kjebne blir nå plassert på han og dragen hans og han blir drat inn i et eventyr
det er vel det den handler om
håper du begynner å lese den men ikke bli skuffa vis den ikke er så detaljert og "vanskelig" som wot
like a butterfly i fly
like a rock i fall
like a rock i fall
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Den er ikke kommet på norsk ennå. Venn og kollega Kyrre Haugen Bakke var i full gang med oversettelsen da jeg var innom for et par uker siden, og den skal etter planen komme til høsten.Sauegjeteren wrote:Enig med Blacky her ja. Har bok 2 kommet på norsk enda? Så Eldest på engelsk i går, men viste ikke den hadde kommet på norsk.
Trur ikkje den er kome på norsk, men skal ikkje seie det sikkert. [redigert]Men Morten kunne tydelegvis seie det sikkert...[/redigert]
Har lest dei eg òg. Likte dei ganske godt eigentleg. Paolini har riktignok henta ein god del (litt for mykje for min del) inspirasjon frå Ringenes Herre, men det øydelegg vel ikkje so mykje for kvaliteten til boka.
(Er berre litt irriterande når det til og med er eit par utsagn som er nesten direkte kopiert, som om det ikkje var nok med t.d. alle likskapane mellom alvar og dverger i dei to trilogiane, og at dragane har hatt tradisjon for å ete dverger og samle gullet deira i ein haug...)
Har lest dei eg òg. Likte dei ganske godt eigentleg. Paolini har riktignok henta ein god del (litt for mykje for min del) inspirasjon frå Ringenes Herre, men det øydelegg vel ikkje so mykje for kvaliteten til boka.
(Er berre litt irriterande når det til og med er eit par utsagn som er nesten direkte kopiert, som om det ikkje var nok med t.d. alle likskapane mellom alvar og dverger i dei to trilogiane, og at dragane har hatt tradisjon for å ete dverger og samle gullet deira i ein haug...)
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Shallis wrote:Vet det er veeeeldig of-topic men du Finduz. Hvorfor har du sånn rar rang?
Ok. Fant ikke noe når jeg lette etter info om det heller.incanus wrote:Det stod på Wikipedia at det ikkje var sagt noko om det endå.finduz wrote:Når kommer bok nr. 3 ut sånn ca. da?