Tråden for kvinnelige problemer av ymse art
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
hater er kanskje litt sterkt. men det er kanskje best å bare si det rett ut.
ei venninne av meg sa en gang til meg "du, jeg tror ikke vi passer så godt sammen lenger. så jeg synes vi skal slutte å ha kontakt." javel, sa jeg, og vi snakket aldri igjen.
vi havnet tilfeldigvis i samme klasse på videregående, og da hadde hun visst ingen venner at all, og prøvde desperat å smigre seg innpå meg. jeg hadde det mye moro med å overse henne totalt. mwahahaha.
ei venninne av meg sa en gang til meg "du, jeg tror ikke vi passer så godt sammen lenger. så jeg synes vi skal slutte å ha kontakt." javel, sa jeg, og vi snakket aldri igjen.
vi havnet tilfeldigvis i samme klasse på videregående, og da hadde hun visst ingen venner at all, og prøvde desperat å smigre seg innpå meg. jeg hadde det mye moro med å overse henne totalt. mwahahaha.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
Det blir feil uansett hva man gjør i slike situasjoner, det er min erfaring. Akkurat nå holder jeg bare delvis kontakt med folk fra videregående og ungdomsskole, og noen av dem er jo ganske så hyggelige, har bare så lite til felles med dem nå. De er sveisere eller hjelpepleiere, har barn etc... Jeg regner egentlig med at med tida så vil vi miste kontakten mer og mer, men...
I skolesammenheng tror jeg nok aldri jeg ville ditsjet noen på den måten. (Vi synes du er dum...) Det er viktig for alle å føle de passer inn, og dersom det går på bekostning av min egen popularitet så kan det heller være. Jeg tåler det.
I skolesammenheng tror jeg nok aldri jeg ville ditsjet noen på den måten. (Vi synes du er dum...) Det er viktig for alle å føle de passer inn, og dersom det går på bekostning av min egen popularitet så kan det heller være. Jeg tåler det.
Urban tilværelse
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Du burde jo ha litt å prate om med en hjelpepleier vel?Ceres wrote:Det blir feil uansett hva man gjør i slike situasjoner, det er min erfaring. Akkurat nå holder jeg bare delvis kontakt med folk fra videregående og ungdomsskole, og noen av dem er jo ganske så hyggelige, har bare så lite til felles med dem nå. De er sveisere eller hjelpepleiere, har barn etc... Jeg regner egentlig med at med tida så vil vi miste kontakten mer og mer, men...
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
Ayreon
- Asha’man

Men det er ikke så veldig morsomt å ha en hengene etter seg hver dag, og vil alltid finne på noe på fritida med deg.Ceres wrote:I skolesammenheng tror jeg nok aldri jeg ville ditsjet noen på den måten. (Vi synes du er dum...) Det er viktig for alle å føle de passer inn, og dersom det går på bekostning av min egen popularitet så kan det heller være. Jeg tåler det.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
jeg veit i alle fall en del måter man ikke skal gjøre det på
holdt på å mite bestevenninna mi her i høst, pga at jeg tenkte for kortsiktig.
om dere er lei av vennen(e) deres, så tenk utrolig nøye gjennom det før dere velger å bli kvitt personen(e). dere kan komme til å angre veldig etterpå, og alt det dere sier henger igjen svært lenge etterpå.
men om dere virkelig ikke vil ha mer med personen å gjøre, er det bare å ikke ta intiativ til kontakt. etter en stund er vedkomne lei av å måtte ta hele jobben med å holde vennskapet deres ved like selv, og vil heller gå til andre venner. (om det er snakk om et sosialt utskudd som har deg som eneste venn, må du bare rett og slett si det til vedkomne)
slik funka i alle fall for meg. men igjen. du kan komme til å angre veldig!
om dere er lei av vennen(e) deres, så tenk utrolig nøye gjennom det før dere velger å bli kvitt personen(e). dere kan komme til å angre veldig etterpå, og alt det dere sier henger igjen svært lenge etterpå.
men om dere virkelig ikke vil ha mer med personen å gjøre, er det bare å ikke ta intiativ til kontakt. etter en stund er vedkomne lei av å måtte ta hele jobben med å holde vennskapet deres ved like selv, og vil heller gå til andre venner. (om det er snakk om et sosialt utskudd som har deg som eneste venn, må du bare rett og slett si det til vedkomne)
slik funka i alle fall for meg. men igjen. du kan komme til å angre veldig!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ja, sånn rent profesjonelt har vi jo litt til felles, men det var ikke det jeg tenkte på. Når jeg er i sosialt lag liker jeg å ha diskusjoner om ting og tang. Gjerne diskutere musikk, bøker og filmer, reiser, ting vi har til felles, venner og opplevelser og "ingenting". Problemet i denne sammenhengen er som du forstår (det er jeg sikker på!) det sosiale spranget. Mennesker som velger å bli hjelpepleiere gjør det gjerne fordi de ikke orker tanken på mer skole. Skole og det å hele tiden lære nye ting er noe av det viktigste i mitt liv. Forskjellen er stor. Dessuten har folk som allerede er i arbeid litt andre ting på hjertet. De vil gjerne diskutere barn, rosebusker, elger, bjørner og sauer, elgjakta, festen til helga hvor de skal drikke seg drita fulle, ferieturen sin til campingen i Sverige... Nå skjerer jeg folk over samme kam, og ingen er selvfølgelig alt dette, men forskjellene er tydelige, etter min mening.stefan_hoy wrote: Du burde jo ha litt å prate om med en hjelpepleier vel?
Jeg omgås folk som dette daglig, det gjør vi alle. Det er forskjell mellom å omgås folk, og være gode venner. I hvert fall i mine øyne. Mine beste venner holder jeg ganske så tett. Mennesker jeg ikke kan prate med om ting som interesserer meg blir aldri helt det samme.
Urban tilværelse
Jeg bare lurer på om det er noen andre jenter enn meg som har det problemet med å slutte å lakke neglene?
Jeg har blitt helt avhengig av å lakke de, og når jeg ikke har lakket de på en stund eller filt de kan jeg ikke slutte å tenke på det! Det er helt forferdelig fordi jeg ikke kan gjøre noe uten å tenke på om det kansje kan skade neglene eller kan skrape av neglelakken!
Jeg har blitt helt avhengig av å lakke de, og når jeg ikke har lakket de på en stund eller filt de kan jeg ikke slutte å tenke på det! Det er helt forferdelig fordi jeg ikke kan gjøre noe uten å tenke på om det kansje kan skade neglene eller kan skrape av neglelakken!
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Jeg lakker tærne også men ikke så mye som neglene på hendene. nå har jeg akkuratt klippet mine negler korte men vanligvis pleier jeg ha de lange og med forskjellig farge.Kjetil wrote:Hjelp, slutt med det!
La merke til at du spurte jenter, men jeg velger alikevel å si at jeg synes negler er langt finere uten dill og dall på dem. Negler skal være kortklipte og uten farge, på jenter også. Lange negler er ekkelt. Æsj, æsj. Eneste som er verre, er neglelakk på tærne.
Jeg spurte ikke etter bare jenters meninger men jeg gikk ut ifra at det bare var de som lakket neglene. (Det ble vist formidlet litt galt det).
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
Hehe... Ikke noe fotmenneske, Kjetil?
(Men ak - mange har grusomme bein.)
Pleier heller ikke å lakke neglene. Er generelt litt for lite jålete tror jeg. På sommeren hender det imidlertid at tåneglene får en lys lakk av noe slag når enten søstre eller venninner kommer med en lakk som bare er "såå" fin. Men generelt - liker best ulakerte negler selv også. Og selvsagt kortklipte.
Ikke for å dra temaet ditt bort fra dets opprinnelige funksjon, men er det noen som vet noe eklere enn mørke skittrenner under neglene? Jeg har inntrykk av det er noe man helst ser hos gutter. En gutt med skitne negler er et totalt turn-off.
Nå vet dere det.
(Men ak - mange har grusomme bein.)
Pleier heller ikke å lakke neglene. Er generelt litt for lite jålete tror jeg. På sommeren hender det imidlertid at tåneglene får en lys lakk av noe slag når enten søstre eller venninner kommer med en lakk som bare er "såå" fin. Men generelt - liker best ulakerte negler selv også. Og selvsagt kortklipte.
Ikke for å dra temaet ditt bort fra dets opprinnelige funksjon, men er det noen som vet noe eklere enn mørke skittrenner under neglene? Jeg har inntrykk av det er noe man helst ser hos gutter. En gutt med skitne negler er et totalt turn-off.
Nå vet dere det.
Urban tilværelse
Gutter skal ha korte negler og så klar rene, men de må ikke være nedbitt! å bite negler er skikkelig turn off!
Jeg syns derimot lange negler på jenter er kjempefint! Men skal de lakkes må det være en nøytral lakk, og ikke noe knæsj rødt noe. Blank eller lyse farger er fint det. Dessuten skjuler det jo faktisk skittrender som ikke går bort ellers
Jeg syns derimot lange negler på jenter er kjempefint! Men skal de lakkes må det være en nøytral lakk, og ikke noe knæsj rødt noe. Blank eller lyse farger er fint det. Dessuten skjuler det jo faktisk skittrender som ikke går bort ellers
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"