Harry Potter and the Half-Blood Prince - OBS! Spoilere

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

trollok wrote:det hadde vært utrolig teit om det skulle slutta sånn!
Ja, da ville jeg skaffet meg livvakter hvis jeg var JKR.
ustedalen
Trollok
Trollok

Post by ustedalen »

Jeg tror egentlig at det var et planlagt spill mellom Snape og Dumbledore.
Dumbledore er jo ikke dum, og stoler jo ikke på folk for ingenting.
Og rett før Dumbledore ble drept, hva dette det siste han sa:
"Severus..... Please!"
Det er jo ikke typisk Dumbledore, en mann med så mye makt og så mye magi, og trygle andre.

Jeg tror at hvis Dumbledore virkelig er død, godtok han det selv sånn at han reddet Harry og Draco, mens han fikk Severus Snape til å komme nærmere Voldemort, og dermed fikk de "allierte" nyttig informasjon fra "The Dark Lord".

Ellers så har jeg et lite håp om at Dumbledore ikke er død, men derimot spilte død. Snape kan jo ha bommet og Hagrid var den siste som så Dumbledore (når han fjernet liket). Og under begravelsen så ingen liket, for det var dekket til...
Men det er nok en ønske drøm fra meg, fordi den "fryse magien" (husker ikke hva den het :P ) han kastet over Harry, ble oppløst med en gang Snape brukte Aveda Kavedra på Dumbledore :cry:

Men jeg tror som sagt ikke Snape er slem, og jeg gleder meg sykt til neste bok som kanskje ikke kommer om 2-4 år.... :cry:
ludde
Hengiven
Hengiven

mhm

Post by ludde »

Ja tenkte også på at han kanskje ikke er død alikevel litt etterhvert selv om jeg tror det er et lite håp for det.
Det jeg tror mer på er et spill mellom Humlesnurr og Slur. Men alikevel noe som skurrer her. Det er ett ellerannet som vi ikke fatter helt enda. Noe som skurrer. Du vet når du har noe på tungen men faen ikke får det ut. Noe like utenfor synsvidde men akkurat ikke får se. Argh... Gleder meg sinnsykt til neste bok for faen. :)
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Jge tror også at det kanskje var planlagt mellom Dumbledore og Snape. Tror nok Dumbledore var villig til å ofre seg selv, hvis han visste at det kom noe godt ut av det.
Snape vil jo da fremdeles kunne "spionere" på Voldemort. Men hvem vil tro på Snape hvis han vil formidle informasjonen?? Nå er jo alle overbevist om at han en en "bad guy"!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
trollok
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by trollok »

ER enig i at det nok var planlagt, men er veldig interesert i hva dette med føniksen til humlesnurr betyr. Den er nevnt mange plasser etter at humlesnurr dør, og når madam pomfrit (eller noe sånt, husker ikke hva hun het i farten) hører lyden gråter hun! hvorfor???????
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

trollok wrote:ER enig i at det nok var planlagt, men er veldig interesert i hva dette med føniksen til humlesnurr betyr. Den er nevnt mange plasser etter at humlesnurr dør, og når madam pomfrit (eller noe sånt, husker ikke hva hun het i farten) hører lyden gråter hun! hvorfor???????
Jeg forsto det slik at Føniksen synger en sørgesang over Dumbledore eller noe slik.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
ludde
Hengiven
Hengiven

føniksen

Post by ludde »

Det som er med føniksen er at den gjør om følelsene dine til en sang. Den synger sorgen du har inni deg. Og jeg tror at hvis du hadde mistet en person du så opp til og beundret som en person og en nær venn som du var veldig glad i, og en fugl hadde synget sorgen du har hadde du også gråti. Det er ikke noe spesielt med den fuglen bortset fra at den dro fra skolen når Humlesnurr døde. (Tror jeg). Hvis du har opplevd noe veldig sørgelig og du hører på en sørgelig sang som synger paralelt med dine følelser blir det forsterket de grader. Det sier jeg av egen erfaring
trollok
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by trollok »

les denne:

hello everyone,
i'm gonna tell you what i think about dumbledore's death. It's obvious that he and Snape have an agreement, dumbledore proved to never be wrong, neither about Malfoy nor Voldemort. and he can't be wrong with snape if he keeps saying (since the first book) that he's a trustful person.
there are some evidences wich together make this great theory. first of all, snape doubted about making this unbreakable vow when it's about finishing the mission (killing dumbledore). Dumbledore froze Harry, but why?? in order not to spoil the plan (asking Malfoy all he was doing and something about Voldermort and making Snape carry on his vow, or he'll die). why do you think snape and dumbledore were arguing?? snape told dumbledore that he didn't want to keep doing what he was doing. also dumbledore doesn't beg for his life, does he?? at least not to a death eater, but he begs severus, but why?? was he actually beging for not to be killed?? NO! it was the other way around, he was telling snape to do it, because snape didn't want to, i think he was not sure about how the plan will come out.. if he could hurt him or something...
well, i think dumbledore is an aniwizzard (animago), a phoenix... ine reazon why i believe this is because at the white tomb there are ashes coming out and harry sees a phoenix.. just the way that Fawkes reborn in some other book. and you know what?? dumbledore was a transfiguration profesor, so is obvious he could transfigurate in a phoenix (and not to be legal, like petigrew, james, sirius, etc), and this explain why the fifth book is called, the order of the PHOENIX!!! or did you think that it was because of Fawkes?? ot's the order of dumbledore, just the same as harry put his group "dumbledore's army".
this is why snape killed dumbledore, because he could reborn, now voldemort doesn't count in "dumby" being alive and think snape is on his side. Rowling wants us to hate snape so at the seventh book he would die fighting against voldemort, and being a hero, James saved his life, he should do the same to harry, shouldn't he??
when dumbledore and malfoy are talking, dumbledore tells him that he could hide him and pretend that he and his mother are dead, so voldemort wouldn't find them... it's kind of what he (dumby) is doing right now, isn't it??
another thing is the odd avada kedavra snape did... dumbledore came out of the window "flying", but actually when Cedric died because of another one, he just laid on harry's side.
is it the lament of the phoenix fawkes something sad?? i mean... when it cries is because he is curing an injure... when harry listen to it, he actually felt happy?? could that be the effect of this lament?? and is it possible that dumbledore is dead and harry would fell the way he did??? don't think so.
before the third book came out, rowling talked about someone being killed and how she felt about it, this time she didn't say anything, why is that??
ialso think that petigrew will have something to do, that will help harry in some way. At the third book, at the end, dumbledore told harry that petigrew owes him something, that he has to help him 'cause harry left petigrew alive.
"he will even the books"
well, people, i'm looking forward to receiving answers.
see yah
Cinti

mener det er noen her. Det hadde vært rart at en så mektig trollmann som humlesnurr ikke kunne transformere! og føniksen er da det dyret som er knyttet mest til han!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Eh, tja, det er jo ganske far-fetched? Når han er død, kan han holde seg død. Hvis han plutselig skal komme til live igjen på mirakuløst vis en gang i neste bok, så kommer det til å ødelegge en del for meg. Jeg er ikke helt i stand til å sette fingeren på hva det er, men...

Og det med at Humlesnurr hele tida gikk god for Slur...
I THBP gikk alle rundt hele tiden å sa, når Harry spurte dem om det kanskje kunne være noe muffens med Slur, at når Humlesnurr stolte på ham, så fikk da det være nok for dem også.
Her ser vi altså at Harry er den eneste som stiller spørsmålstegn ved "den store leders" avgjørelser, og jeg nekter å tro at Labour-dama Rowling vil snike inn en moral om at du alltid skal stole på autoriteter, for de har alltid rett. Nei, jeg tror/håper at Humlesnurr tok feil angående Slur, og at dette var en feil han fikk betale dyrt for.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

terje wrote:Eh, tja, det er jo ganske far-fetched? Når han er død, kan han holde seg død. Hvis han plutselig skal komme til live igjen på mirakuløst vis en gang i neste bok, så kommer det til å ødelegge en del for meg. Jeg er ikke helt i stand til å sette fingeren på hva det er, men...
Ja helt enig. En del av poenget er jo at den gode side er villig til å offre livet for sin sak, mens "de onde" ikke er det. Det finnes en sjebne verre enn døden etc...

Blir for dumt visst Dumbledore dukker opp igjen.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Enig. Dumbledoor er død, men snape er god!
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

terje wrote:Nei, jeg tror/håper at Humlesnurr tok feil angående Slur, og at dette var en feil han fikk betale dyrt for.
Enig!!
trollok
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by trollok »

vel, jeg er ikke sikker på om han er død, punktum! HUmlesnurr kommer nok til å spille en stor rolle i neste bok også. At slur er god er jeg nermest helt sikker på, han hadde nok varme følelser for lily, og det at han var den avgjørende faktoren til at LIly ble drept gjorde nok at Slur ble god igjen!
ludde
Hengiven
Hengiven

hmmm

Post by ludde »

Det helt sikkert noe muffins her. Hvis vi kan tro at Humlesnurr ikke døde så har Voldemort gjennomskuet det fra første stund. Men jeg tror Humlesnurr døde. Men Snap er garantert god. Humlesnurr var redd for at Snap skulle ofre seg selv for at Humlesnurr skulle leve. Men Humlesnurr er en mann som tenker kald selv i sin siste stund. Han ber om at Snap skal drepe han for hvis ikke så hadde Snap selv død og de andre dødseterne ville ha drept Humlesnurr. Så Snap ville død uten grunn. Hmm ja. Snap er god.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Re: hmmm

Post by Ceres »

ludde wrote:Det helt sikkert noe muffins her. Hvis vi kan tro at Humlesnurr ikke døde så har Voldemort gjennomskuet det fra første stund. Men jeg tror Humlesnurr døde. Men Snap er garantert god. Humlesnurr var redd for at Snap skulle ofre seg selv for at Humlesnurr skulle leve. Men Humlesnurr er en mann som tenker kald selv i sin siste stund. Han ber om at Snap skal drepe han for hvis ikke så hadde Snap selv død og de andre dødseterne ville ha drept Humlesnurr. Så Snap ville død uten grunn. Hmm ja. Snap er god.

Vær så snill!

Skrive: snapE eller SLUR!
Post Reply