Tester

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Helt enig. Du burde minst veie 50 da. 55 hadde vel vært ideelt.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Kjetil wrote:Helt enig. Du burde minst veie 50 da. 55 hadde vel vært ideelt.
Jepp, Kjetil har faktisk rett. Det er sånn ca samma høyde og vekt som min søster og hun ser veldig bra ut. Hun er verken tjukk, lubben eller overvektig. Det er bare naturlig.

Her kan du regne ut BMIen din. http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5546

Hvis du som du sier er 165 høy og veier 40 kilo viser indeksen at du faktisk er veldig undervektig, selv ti kilo ekstra og den viser fortsatt undervekt. Det betyr at du må veie minimum 52 kilo for å være normal. For din egen helses skyld foreslår jeg at du kommer deg opp på 52 kilo.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jeg er omtrent 165, veier et sted mellom 50 og 55 og blir sett på som spinkel.. Hvis jeg skulle veid 35 kilo måtte jeg tatt av 20 kilo, og hadde da sett ut som et anoretisk lik..
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Min bmi var 20... Jeg er normal i vekt. Om Princess er 40 kilo så har hun en bmi på 14 å det er som sagt før veldig undervektig.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Jeg tror ikke på BMI. Det er bare tull. Og dessuten så ville jeg aldrig kunne leve med meg selv om jeg veide 52 kilo. jeg føler meg feit bare jeg er oppe på 45 kilo.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Skaff hjelp, ikke noe mer å si.
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

nå som jeg har lest dette må jeg vel stappe i henne mye mat og få hene på et oppfetningtprogram...eller bare få henne til å stoppe å slanke seg

og bare så dere vet det så er hun IKKE et beinrangel
hun er bare tynn....
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Faile wrote:herregud. det har da ingenting med om man er stygg eller ikke å gjøre. du er vridd i hue jente.

(og jeg tviler sterkt på at du ikke ser idiotien i det selv også...)
Jo takk. Skrudd i hue kan du være selv når du ikke kan holde høfligheten oppe :wink:

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jepp, høflighet er nok veien å gå her. Det løser problemer.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Å si at du ikke tror på BMI og i tillegg gi uttrykk for at du føler deg feit når du veier 45 kilo, er tydelige symptomer på anoreksia.

Jeg skal si deg én meget viktig ting jente. Slanking er noe som ikke skal gjøres ved å slutte å spise. Heller ikke ved å spise mindre. Og du som trener trenger en del mat. Det er viktig å spise seg mett ved hvert måltid selv om man slanker seg. En annen ting er at det ikke er naturlig for kroppen å slanke den så drastisk som du tydeligvis gjør. Du risikerer å ødelegge deg selv. Og i verste fall kan det være dødelig.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Kjetil wrote:Jepp, høflighet er nok veien å gå her. Det løser problemer.
Kansje ikke, men det gjør hvertfall ikke saken værre. Det er ikke så koslig å få høre at du er skrudd i hue og at du er anorektiker og har helt feil personlighet. I mine øyne ser det ut som om jeg er blitt mobbeoferet her nå. Noe som ikke er så morsomt for personen det går utover. Hvis jeg er så fæl og har helt feil personlighet kan dere jo bare be meg om å ikke komme tilbake på dette forumet, og så få en av adminene til å slette brukeren min.

the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

Akira wrote:Å si at du ikke tror på BMI og i tillegg gi uttrykk for at du føler deg feit når du veier 45 kilo, er tydelige symptomer på anoreksia.

Jeg skal si deg én meget viktig ting jente. Slanking er noe som ikke skal gjøres ved å slutte å spise. Heller ikke ved å spise mindre. Og du som trener trenger en del mat. Det er viktig å spise seg mett ved hvert måltid selv om man slanker seg. En annen ting er at det ikke er naturlig for kroppen å slanke den så drastisk som du tydeligvis gjør. Du risikerer å ødelegge deg selv. Og i verste fall kan det være dødelig.
jeg tror dere har fått det feil intrykke her....det hun meren er at hun ikke er vandt med å veie så mye....hun har altid veid mindre en med selv om hun ALTID har vært høyere
denne feilen er kansje Princess sin feil også men de hun mener er at hun synest det er skumelt å veie så "mye" selv om hun egentlig veier lite i forhold til andre. hun hart IKKE en normal vekt og hun er IKKE anoretiker.

og foresten er jeg "smelfeit" hvis dere følger BMI fordi jeg veier 53-55 og er BARE 150 cm høy
regn det ut selv....
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Princess wrote:Jeg tror ikke på BMI. Det er bare tull. Og dessuten så ville jeg aldrig kunne leve med meg selv om jeg veide 52 kilo. jeg føler meg feit bare jeg er oppe på 45 kilo.
Å det der er vel ikke noe vits å si. :P Jeg veier ca 55 kilo ( :P ) og har det nokså bra med meg selv. Føler meg bare dårligere når du sier at å veie 45 kilo får deg til å føle deg tjukk. Det vil da si at jeg er kjempefeit og det liker jeg ikke :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Kansje ikke, men det gjør hvertfall ikke saken værre. Det er ikke så koslig å få høre at du er skrudd i hue og at du er anorektiker og har helt feil personlighet. I mine øyne ser det ut som om jeg er blitt mobbeoferet her nå. Noe som ikke er så morsomt for personen det går utover. Hvis jeg er så fæl og har helt feil personlighet kan dere jo bare be meg om å ikke komme tilbake på dette forumet, og så få en av adminene til å slette brukeren min.
Nei, koselig er det nok ikke, men verden er ikke koselig alltid lille pike. Uten noen som helst medisinsk bakgrunn så kan de fleste si at du er anorektiker, for det er du mest sannsynlig. Jeg tror det beste er for deg og innse det å få hjelp. Det er ingen pen måte å si det på.

jeg tror dere har fått det feil intrykke her....det hun meren er at hun ikke er vandt med å veie så mye....hun har altid veid mindre en med selv om hun ALTID har vært høyere
denne feilen er kansje Princess sin feil også men de hun mener er at hun synest det er skumelt å veie så "mye" selv om hun egentlig veier lite i forhold til andre. hun hart IKKE en normal vekt og hun er IKKE anoretiker.

og foresten er jeg "smelfeit" hvis dere følger BMI fordi jeg veier 53-55 og er BARE 150 cm høy
regn det ut selv....
Selvsagt er hun ikke vant til å veie så "mye", hun er fjorten og, og vokser enda. Hun skal bli større da, hoftene blir større, rumpa større, puppene større. Det er sånn det er å bli voksen det, en vokser.
Hun har ikke som du sier en normal vekt, men det er godt mulig at hun er syk, og da er det også ditt ansvar som venninne å hjelpe henne.

Og hvis du følger BMI, har du 24, som er normalvektig.

Å det der er vel ikke noe vits å si. Jeg veier ca 55 kilo ( ) og har det nokså bra med meg selv. Føler meg bare dårligere når du sier at å veie 45 kilo får deg til å føle deg tjukk. Det vil da si at jeg er kjempefeit og det liker jeg ikke
55 kilo høres perfekt ut.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Tar den jævle BMI-en med beinbygning og familietre?! Den spurte ikke meg om noe slikt hvertfall...Det er ikke så merkelig at jeg ikke veier så mye nå fordi det har jeg aldri gjort!

Første klasse: 25 kilo
Tredje klasse: 25 kilo
Femte klasse: 25 kilo
Sjette klasse: 27 kilo!!! yey endelig! det var på tide!
Sjuende klasse: 30 kilo
Åttende klasse: 35
Niende klasse: 49 kilo! det kom vel litt brått...
Niende sommerferie:40 kilo

Post Reply