Kjetil wrote:
Selvsagt er hun ikke vant til å veie så "mye", hun er fjorten og, og vokser enda. Hun skal bli større da, hoftene blir større, rumpa større, puppene større. Det er sånn det er å bli voksen det, en vokser.
Hun har ikke som du sier en normal vekt, men det er godt mulig at hun er syk, og da er det også ditt ansvar som venninne å hjelpe henne.
Vel det er ikke så mye å gjøre som venninne når hun har det fra gener...
hva skal jeg gjøre?!? skaffe en opperasjon og fikkse fett til henne
Trur heller ikkje på de BMI-ane.
Tok ein ei gong som sa at eg var ''sykelig overvektig''
Då blei eg berre sur, syns å hugse det var på ei ''seriøs'' side.
Den tar ikke med kraftigbeinbygning og muskelmasse hvertfall!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Du er bare sur for at den sa at du var feit som en jule gris Neida bmi-ene har sikkert masse feil, men Princess er uansett tynn, om hun enda ikke føler seg slik. Desuten burde hun ikke reagere på den måten da alle faktisk prøver å hjelpe. Tviler på at det hadde vært bedre om alle sa " åhh så heldig du er som er så slank! Snart er du som en modell!" For så å komme i begravelsen å fortelle hvor godt hun tokk seg ut. Mens hun levde.
Men nokk om det. BMI-en så vel ikke at Ashie bare hadde muskler (tror det er mangelen på de som gjør meg så lett som jeg er )
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
haha. princess. skal ikke en gang be om unnskyldning for utsagnet mitt om hvor godt hodet ditt sitter. om du fortsetter å hevde at du er for stor når du veier 40 kg, synes jeg nesten at jeg kan utvide fornærmelsen.
det er nesten en fornærmelse mot alle oss som er større enn deg, og hverken føler oss feite eller stygge(som du så søtt påpekte sammenhengen mellom)
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Faile wrote:haha. princess. skal ikke en gang be om unnskyldning for utsagnet mitt om hvor godt hodet ditt sitter. om du fortsetter å hevde at du er for stor når du veier 40 kg, synes jeg nesten at jeg kan utvide fornærmelsen.
det er nesten en fornærmelse mot alle oss som er større enn deg, og hverken føler oss feite eller stygge(som du så søtt påpekte sammenhengen mellom)
JEG føler meg feit og stygg. JEG er "anorektiker". JEG her mine egne meninger. Dette handler ikke om at jeg fornærmer dere men at dere tar mine meninger om meg selv som fornærmelser. Det er dere som vrir på det jeg sier og ikke jeg! JEG har mine egne meninger om meg selv, og jeg skjønner godt at dere gjerne tror jeg er anorektiker, men hvis jeg er det er også broren min det også! Han veier ikke like lite som meg men han er mye høyere og eldre. Det ligger i genene og det ser dessverre ut som om noen av dere ikke her skjønt det ennå...
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
En jente i klassen min veier vel omtrent det samme som deg, og man ser på resten av familien at det er der det kommer fra. Så det kan være forståelig. Men du skrev at du slanket deg, og da kan du ikke lenger skylde på familien.
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe til det her, men jeg klarer rett og slett ikke å la vær... Vær så snill å tenk på helsen din!
Tar den jævle BMI-en med beinbygning og familietre?! Den spurte ikke meg om noe slikt hvertfall...Det er ikke så merkelig at jeg ikke veier så mye nå fordi det har jeg aldri gjort!
Første klasse: 25 kilo
Tredje klasse: 25 kilo
Femte klasse: 25 kilo
Sjette klasse: 27 kilo!!! yey endelig! det var på tide!
Sjuende klasse: 30 kilo
Åttende klasse: 35
Niende klasse: 49 kilo! det kom vel litt brått...
Niende sommerferie:40 kilo
Nei, BMI tar ikke hensyn til det. Kun hensyn til vekt og høyde. Men den gir en ganske grei pekepinn. Som sjelden tar mye feil, og så lav BMI som du har, sier den helt tydelig at du er undervektig. Spesielt med tanke på at du er så ung. Det at du i det hele tatt vet hva du veide nesten hvert år fra første til niende klasse er urovekkende. Når du går ned fra 49 til 40 kilo på kort tid, du mister 20% av kroppsvekten din, i en alder der kroppen din vokser og utvikler seg, er galskap. Du bør søke hjelp.
Vel det er ikke så mye å gjøre som venninne når hun har det fra gener...
hva skal jeg gjøre?!? skaffe en opperasjon og fikkse fett til henne
Hva du skal gjøre? Hjelpe henne selvsagt, hvis du ikke klarer det, ta kontakt med noen voksne.
Men man vil da vel ikke veie like mye som man gjorde i 8. når man skal begynne i 10.? Det er jo, som Kjetil sier, en alder da kroppen vokser og utvikler seg.. Og etter alt det der "Åååh! Så små pupper jeg har!" pratet jeg hører blandt mine jevnaldrende, skjønner jeg ikke hvorfor noen vil veie like mye som de gjorde i 8. klasse...
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Ah, det evige jaget etter idealformen og vekt...si som meg..-Kiloen kan komme å gå, så lenge humøret vill bestå...vel helt sant er det ikke, men er det noe som er meg knekkene likegyldig så er det vekt...det er ikke hva man veier som definerer hvem du er som person.
Wolfbrother wrote:Det var en gang en kamel, og en elefant som møttes. Så sa Kamelen "hvorfor har du tissen i tryne?" Da sa elefanten "hvorfor har du puppene på ryggen?"
Elsker dere bare ikke den
Den var litt bra i denne sammenhengen...ellers var den ikke spesielt bra.
Jeg slanker meg ikke. Jeg vil bare ha litt kontroll. Dessuten så har jeg ikke blit tynnere. Høres rart ut, ja, men jeg har faktisk ikke det...Jeg har foreldre som passer på meg. Ta det med ro.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde