Magi eller Kraft

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

WoT: Kraft eller Magi?

En slags Kraft
40
78%
Magi
9
18%
Noe annet
0
No votes
Er usikker
2
4%
 
Total votes: 51

Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Shallis wrote:Jeg også liker Kilden bedre. Den har klare begrensninger, og en "ordentlig" forklaring på hvorfor noen ting går an og ikke andre. Den går lixm an å forstå seg på :)
Jeg tror jeg liker magi bedre ettersom at Harry Potter bruker det :lol:
Jeg har fått det inntrykket at magi er noe du trenger en gjenstand for å bruke, mens en kraft kan du bruke uten en tryllestav eller et pentagram. Dermed er wot en kraft som er sagt før. Men kraften i wot er da vel ikke mer logisk enn magien i HP? Har tatt masse feil før da :P
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Én ting er sikkert: HP er bajs, WoT ruler. Kraften i WoT er bedre enn magien i HP. Fordi den er kraftigere. Skulle likt å se noen av de stakkarslige trollmennene lage noe som kan stå opp mot Balefire. Jeg synes Rand burde ta Callandor og jevne HP med jorda samtidig som han fjerner dem med Balefire. Mwoahahahhahaha. :twisted:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Apropos HP. Siden handlingen er så godt som i vår verden, hvorfor kjemper de mot Woldemort med magi? Det hadde vært lettere om de slapp en atombombe på han.

Bøkene blir kanskje ikke så bra da
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Haha ja å bombe England med atomvåpen var jo veldig lurt.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

De burde sende inn militære spesialstyrker og tilintetgjøre alle og enhver av de slubbertene, snille som slemme. Akkurat som Doom. Noe one is to be left alive.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Akira wrote:De burde sende inn militære spesialstyrker og tilintetgjøre alle og enhver av de slubbertene, snille som slemme. Akkurat som Doom. Noe one is to be left alive.
Vet du? Du skremmer meg.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Akira wrote:De burde sende inn militære spesialstyrker og tilintetgjøre alle og enhver av de slubbertene, snille som slemme. Akkurat som Doom. Noe one is to be left alive.
Mener at en atombombe gjør samme nytten, Hvis ikke Woldemort har en ukjent evne til å forvandle seg til en kakkerlakk.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Han har en evne til dra hvor han vil når han vil. Og om de skulle drepe han uansett så har han delt sjelen opp i flere deler rundt i verden.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Men hvis man slipper en atombombe over England vil man antaglivis drepe mange flere mennesker enn Voldemort rekker å drepe før han blir drept av Harry.. Selvfølgelig dreper Harry Voldemort! Og jeg håper av hele mitt hjerte at Daniel Radcliffe ikke skal spille den scenen..
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Sauegjeteren wrote:
Akira wrote:De burde sende inn militære spesialstyrker og tilintetgjøre alle og enhver av de slubbertene, snille som slemme. Akkurat som Doom. Noe one is to be left alive.
Vet du? Du skremmer meg.
Jeg vet det. Det er meningen.

Men til saken: En atombombe kommer til å utslette mer enn nødvendig. Derfor burde man bruke spesialstyrker. Vi vil jo tross alt spare "gompene".
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Matt Cauthon wrote:liker kraften i WoT bedre enn andre fordi:

Magi er en ukjent kraft eller en substans som ikke har noen naturlig sammenheng med egenskapene forfatterne (eventuelt moderne "tryllekunstnere") hvelger og gi den. de påkaller denne enten med en trylleformel eller ett pentagram.

kraften`s egenskaper er mer sammenhengende og logisk i forhold til naturen.
Shallis wrote:Jeg også liker Kilden bedre. Den har klare begrensninger, og en "ordentlig" forklaring på hvorfor noen ting går an og ikke andre. Den går lixm an å forstå seg på :)
For Guds skyld: Gå tilbake til side 3 i denne tråden, og les ALLE innleggende jeg har skrevet i denne tråden, og dere vil se at dere tar fullstendig feil. I alle fall hvis dere ikke klarer å argumentere bedre for dere enn dette her... ;)


Sukk... her mimret jeg for bare noen minutter siden om hvordan jeg synes innleggene mine i denne tråden er blant de beste jeg har skrevet noensinne, og så viser det seg at ingen leser dem overhode, og at det i alle fall ikke er noen som gidder å prøve å forstå postene mine... :|
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Nå har jeg lest noen av dem Terje! Ihvertfall de på side tre... Det med tryllestaver.. Og så vidt jeg vet, kan Harry Potter mennesker gjøre noe magi uten tryllestaver. Men magien blir jo selvfølgelig mye sterkere med tryllestav. Og når Humlesnurr døde var han jo ikke akkurat i helt tipp topp form..
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Nynaeve Sedai
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 83
Joined: Sun Aug 20, 2006 1:46
Location: Otta
Contact:

En kraft

Post by Nynaeve Sedai »

Jeg hadde nok valgt en kraft...
Det krevs ingen tryllestav og det liker jeg...
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Men det krever masse øving!
I Harry Potter magien trenger du bare å lære deg noen ord og den riktige svisj n' flippen!
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Er det derfor HP må gå på skole i sju år. Fordi det er så enkelt og ikke trenger øvelse :?
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Post Reply