Shallis wrote:Jeg også liker Kilden bedre. Den har klare begrensninger, og en "ordentlig" forklaring på hvorfor noen ting går an og ikke andre. Den går lixm an å forstå seg på
Jeg tror jeg liker magi bedre ettersom at Harry Potter bruker det
Jeg har fått det inntrykket at magi er noe du trenger en gjenstand for å bruke, mens en kraft kan du bruke uten en tryllestav eller et pentagram. Dermed er wot en kraft som er sagt før. Men kraften i wot er da vel ikke mer logisk enn magien i HP? Har tatt masse feil før da
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Én ting er sikkert: HP er bajs, WoT ruler. Kraften i WoT er bedre enn magien i HP. Fordi den er kraftigere. Skulle likt å se noen av de stakkarslige trollmennene lage noe som kan stå opp mot Balefire. Jeg synes Rand burde ta Callandor og jevne HP med jorda samtidig som han fjerner dem med Balefire. Mwoahahahhahaha.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Apropos HP. Siden handlingen er så godt som i vår verden, hvorfor kjemper de mot Woldemort med magi? Det hadde vært lettere om de slapp en atombombe på han.
Bøkene blir kanskje ikke så bra da
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
De burde sende inn militære spesialstyrker og tilintetgjøre alle og enhver av de slubbertene, snille som slemme. Akkurat som Doom. Noe one is to be left alive.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Akira wrote:De burde sende inn militære spesialstyrker og tilintetgjøre alle og enhver av de slubbertene, snille som slemme. Akkurat som Doom. Noe one is to be left alive.
Akira wrote:De burde sende inn militære spesialstyrker og tilintetgjøre alle og enhver av de slubbertene, snille som slemme. Akkurat som Doom. Noe one is to be left alive.
Mener at en atombombe gjør samme nytten, Hvis ikke Woldemort har en ukjent evne til å forvandle seg til en kakkerlakk.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Men hvis man slipper en atombombe over England vil man antaglivis drepe mange flere mennesker enn Voldemort rekker å drepe før han blir drept av Harry.. Selvfølgelig dreper Harry Voldemort! Og jeg håper av hele mitt hjerte at Daniel Radcliffe ikke skal spille den scenen..
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Akira wrote:De burde sende inn militære spesialstyrker og tilintetgjøre alle og enhver av de slubbertene, snille som slemme. Akkurat som Doom. Noe one is to be left alive.
Vet du? Du skremmer meg.
Jeg vet det. Det er meningen.
Men til saken: En atombombe kommer til å utslette mer enn nødvendig. Derfor burde man bruke spesialstyrker. Vi vil jo tross alt spare "gompene".
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Matt Cauthon wrote:liker kraften i WoT bedre enn andre fordi:
Magi er en ukjent kraft eller en substans som ikke har noen naturlig sammenheng med egenskapene forfatterne (eventuelt moderne "tryllekunstnere") hvelger og gi den. de påkaller denne enten med en trylleformel eller ett pentagram.
kraften`s egenskaper er mer sammenhengende og logisk i forhold til naturen.
Shallis wrote:Jeg også liker Kilden bedre. Den har klare begrensninger, og en "ordentlig" forklaring på hvorfor noen ting går an og ikke andre. Den går lixm an å forstå seg på
For Guds skyld: Gå tilbake til side 3 i denne tråden, og les ALLE innleggende jeg har skrevet i denne tråden, og dere vil se at dere tar fullstendig feil. I alle fall hvis dere ikke klarer å argumentere bedre for dere enn dette her...
Sukk... her mimret jeg for bare noen minutter siden om hvordan jeg synes innleggene mine i denne tråden er blant de beste jeg har skrevet noensinne, og så viser det seg at ingen leser dem overhode, og at det i alle fall ikke er noen som gidder å prøve å forstå postene mine...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Nå har jeg lest noen av dem Terje! Ihvertfall de på side tre... Det med tryllestaver.. Og så vidt jeg vet, kan Harry Potter mennesker gjøre noe magi uten tryllestaver. Men magien blir jo selvfølgelig mye sterkere med tryllestav. Og når Humlesnurr døde var han jo ikke akkurat i helt tipp topp form..
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."