Slettes ingen dum teori det der.Kjetil wrote:Du er ikke sann. Jeg er sikker på at Terje har lagt Princess for gøy, ett eller annet sykt kommunistisk forskningsforsøk, for å måle andres toleranse for dumhet.Princess wrote:Hvorfor gjør alle narr av Hitler?! Han var ikke slem, bare uheldig i sine handlinger!
Et fantastisk nettsted
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Akira wrote:Slettes ingen dum teori det der.Kjetil wrote:Du er ikke sann. Jeg er sikker på at Terje har lagt Princess for gøy, ett eller annet sykt kommunistisk forskningsforsøk, for å måle andres toleranse for dumhet.Princess wrote:Hvorfor gjør alle narr av Hitler?! Han var ikke slem, bare uheldig i sine handlinger!
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
for there you have been,
http://tvinjapan.com/blog/2006/06/30/cr ... fest-ever/
Her er det mange bra japsevideoer. Den som er linka til er delt i tre deler; denne ene japaneren tapte et veddemål og blir dynka i krempaier hele programmet gjennom uten å kunne ta til motmæle i sitt eget hjem.
Her er det mange bra japsevideoer. Den som er linka til er delt i tre deler; denne ene japaneren tapte et veddemål og blir dynka i krempaier hele programmet gjennom uten å kunne ta til motmæle i sitt eget hjem.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Jeg så en gang en japansk tv-serie som handlet om 3 deltagere som fikk utfordringer på et "slott", helt tåplige greier, men sinnsvakt festlig... f.eks...de hadde murt opp en mur med en åpning i...også tapetserte de over med tapet som forestillte 3 dører...så måtte deltagerene en etter en løpe mot veggen og velge en av dørene de håpte var åpning i bak tapeten...hvis ikke...ja dere skjønner forhåpentligvis tegninga...har lett etter episoder av denne serien...ingen andre som har sett tilfeldigvis dette eller vet hvor man kan finne denne type klipp/filmer?
-----------///M-----------
Dem må ha gjort sabla vondt å treffe feil dør.Arandal wrote:Jeg så en gang en japansk tv-serie som handlet om 3 deltagere som fikk utfordringer på et "slott", helt tåplige greier, men sinnsvakt festlig... f.eks...de hadde murt opp en mur med en åpning i...også tapetserte de over med tapet som forestillte 3 dører...så måtte deltagerene en etter en løpe mot veggen og velge en av dørene de håpte var åpning i bak tapeten...hvis ikke...ja dere skjønner forhåpentligvis tegninga...har lett etter episoder av denne serien...ingen andre som har sett tilfeldigvis dette eller vet hvor man kan finne denne type klipp/filmer?
bare synd at noen faktisk har sett henne, og kan derfor motbevise det.Akira wrote:Slettes ingen dum teori det der.Kjetil wrote:Du er ikke sann. Jeg er sikker på at Terje har lagt Princess for gøy, ett eller annet sykt kommunistisk forskningsforsøk, for å måle andres toleranse for dumhet.Princess wrote:Hvorfor gjør alle narr av Hitler?! Han var ikke slem, bare uheldig i sine handlinger!
selv hadde jeg vel egentlig håpet at den stemmte, men ettersom hun og jeg ble enige om å legge ned stridsøksene, er jeg redd et slikt utsagn ville såre henne. så derfor. nei kjetil, beklager å måtte skuffe deg, hun presterer å si slikt på egenhånd
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg tror det er noe feil med meg. Da jeg var i Auswich 2 Birkenau gikk jeg og en kamerat rundt og diskuterte hvordan nazistene kunne gjort det mer effektivt. Litt følelsesmessig avstumpa? Ja, jeg tror det...Arandal wrote:Har vært på hvite busser tur...det var lærerikt, men akk så trist...du kan ikke fatte det når du står der og blir fortalt hva som ble utspilt på diverse steder...de forkastligste ting så hinsides min forståelse at det hele blir litt surrealistisk.
Forøvrig, en morsom fakta:
Journalisten Sebastian Haffner påstår i sin "Anmerkungen aus Hitler" at Hitler alt fra desember 1941 visste at Riket hans ville tape krigen, og at alt han gjorde etter slaget de tapte mot russerne utenfor Moskva den måneden utelukkende var sikta inn mot å sinke russerne og de allierte, slik at jødeutryddelsene kunne komme så langt som mulig. Han argumenterer for at dette forklarer mange av de tilsynelatende pussige valgene Hitler gjorde, som andre forklaringsmodeller ikke kan. Jeg har imidlertid ikke sett dette presentert i noen vitenskapelig kontekst...
Og lenker:
http://natsecorma.net/terje/
Blir bare mer og mer interessant for hver dag som går.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Vetdu, det har jeg også tenkt på. Hvis naziztene var så skruppeløse som de framstilles kunne de like gjerne kastet folka direkte i krematoriet. De sparer plass, arbeid og gass.Terje wrote:[Jeg tror det er noe feil med meg. Da jeg var i Auswich 2 Birkenau gikk jeg og en kamerat rundt og diskuterte hvordan nazistene kunne gjort det mer effektivt. Litt følelsesmessig avstumpa? Ja, jeg tror det...
Men i ei konsentrasjonsleir? Fyy skam.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Sauegjeteren wrote:Vetdu, det har jeg også tenkt på. Hvis naziztene var så skruppeløse som de framstilles kunne de like gjerne kastet folka direkte i krematoriet. De sparer plass, arbeid og gass.Terje wrote:[Jeg tror det er noe feil med meg. Da jeg var i Auswich 2 Birkenau gikk jeg og en kamerat rundt og diskuterte hvordan nazistene kunne gjort det mer effektivt. Litt følelsesmessig avstumpa? Ja, jeg tror det...
Men i ei konsentrasjonsleir? Fyy skam.
Ja, hvem har vel ikke tenkt sånn. De kunne gjort ting bedre, selv om det er ytterst grusomt. En annen ting jeg allikevel vil få nevne er at vi mennesker strengt tatt har elsket å tenke ut de grusomste måter for tortur og drap opp gjennom historien, så da er det jo også naturlig for Terje å tenke slik, og når du først er i en konsentrasjonsleir og ser på forholdene så blir det desto enklere å se på hvilke forbedringer som muligens kunne blitt gjort, selv om det er ytterst respektløst.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jøssda, det er klart.Akira wrote:[Ja, hvem har vel ikke tenkt sånn. De kunne gjort ting bedre, selv om det er ytterst grusomt. En annen ting jeg allikevel vil få nevne er at vi mennesker strengt tatt har elsket å tenke ut de grusomste måter for tortur og drap opp gjennom historien, så da er det jo også naturlig for Terje å tenke slik, og når du først er i en konsentrasjonsleir og ser på forholdene så blir det desto enklere å se på hvilke forbedringer som muligens kunne blitt gjort, selv om det er ytterst respektløst.
Og siden vi snakker om nettsteder: Jeg vil gjerne få reklamere for meg selv litt siden Terje gjør det.
http://sauhuset.spaces.live.com/
Jeg kan dog ikke love samme kvaliteten som hos ham. Og det sier jeg før jeg ser etter.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jeg soler meg fordi jeg ikke gidder å bade mer. Desuten synes jeg det er deilig å ligge ute i solen.
Kan faktisk ikke si at jeg har tenkt så mye over tortur, og slikt, men når det nevnes kan jeg komme på mange horrible måter. Var foresten med de hvite bussene til Tyskland. Ingen brydde seg veldig mye. Faktisk ikke en jente som gråt. Var ikke et veldig godt opplegg (sett bort i fra shoppingen
)
EDIT: Jeg googlet "wolfbrother", og fikk opp min profil som en av de aller første treffene
Edit 2: treff nummer 3
Kan faktisk ikke si at jeg har tenkt så mye over tortur, og slikt, men når det nevnes kan jeg komme på mange horrible måter. Var foresten med de hvite bussene til Tyskland. Ingen brydde seg veldig mye. Faktisk ikke en jente som gråt. Var ikke et veldig godt opplegg (sett bort i fra shoppingen
EDIT: Jeg googlet "wolfbrother", og fikk opp min profil som en av de aller første treffene
Edit 2: treff nummer 3
For once you have tasted flight you will
for there you have been,
for there you have been,
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Det lille jeg har lest av bloggen din, Sau, tyder på at du ikke har noe å skamme deg over.Sauegjeteren wrote:Og siden vi snakker om nettsteder: Jeg vil gjerne få reklamere for meg selv litt siden Terje gjør det.
http://sauhuset.spaces.live.com/
Jeg kan dog ikke love samme kvaliteten som hos ham. Og det sier jeg før jeg ser etter.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.