Skolestart!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
- Den Fortapte
- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
to var barbeinte, fjorten hadde sokker, og seks innesko.Kjetil wrote:Stine wrote:i dag jobbet vi tre kvarter med å lage søylediagram over hvem som hadde sokker, som var barbeint og som hadde innesko.
hvorfor forlot jeg noengang barneskolen?
Du, sier du A, må du si B! Hvordan var forholdene mellom innesko, barbeint og sokker?

tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
-
- Den Gjenfødte Dragen
Lærte bl.a. om forholdet mellom international politics og international relations i dag, jeg. Samt en del om normer og regler i strukturen til det internasjonale systemet, og hvor fruktbart det er at de fleste av disse normene er basert på europeiske verdier og ideer.
Og så har jeg fått bekreftet en mistanke: Statsvitere anser seg selv for å være bedre enn andre humanvitere. Disser historikere, gjør de...
Og så har jeg fått bekreftet en mistanke: Statsvitere anser seg selv for å være bedre enn andre humanvitere. Disser historikere, gjør de...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Ah, så gøy, akademisk antagonisme og elitisme! 

Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
- Den Gjenfødte Dragen
Og vet du hva som er enda mer gøy? Jo, at jeg, da foreleser og førsteamanuensis ***** ********* sa at "Statsvitenskap er ikke historie; vi er opptatt av 'hvorfor' noe hendte, ikke 'hva' som hendte," kunne fnyse halvhøyt av forrakt. 

- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Hihihi, gratulerer. Apropo amanuensis - eg tykte det var gøy då foreleser og fyrsteamanuensis tilstod for over femti studenter at "amanuensis" betydde "skrivekyndig slave". 

WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
- Den Gjenfødte Dragen
Det gjorde han som foreleste om Roma for oss i fjor også. Han skrøt forøvrig stort etter å ha sett første episode av Rome; han påsto sågar at han hadde sendt mail til NRK og bedt dem kjenne sin besøkelsestid. Dessverre gjorde de ikke det...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Vel, no er Rome til salgs (stiv pris, rett nok, men likevel) i norske butikkar, og har gått på Canal + og skal visstnok òg gå på TvNorge om eg har høyrt rett, så, den er då gjort tilgjengeleg for norsk, lovlydig publikum uansett.