TWoT quiz-tråd - Plottavsløringar i spoiler.
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
stefan_hoy
- Den Fortapte

jeg veit ikke hvor nøye svar du vil ha på denne, for det er ganske mye å skrive, men hun er i alle fall en svært aktiv mørkefrende.
KoD
trenger du et mer nøyaktig svar?
KoD
Spoiler
hun går under navnet Lady Shiaine Avarhin, og var sentral under knidnappingen av Elayne. hun tok også livet av Jaichim Carridin
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Og pass på å svar denne gangen, Faile.
Incanus: Kan du ikke legge det til som et krav at når man svarer på et spørsmål så må man også stille et nytt? Da slipper vi dauperioder, selv om noen av spørsmå ikke vil få riktig svar/svar i det hele tatt.
Incanus: Kan du ikke legge det til som et krav at når man svarer på et spørsmål så må man også stille et nytt? Da slipper vi dauperioder, selv om noen av spørsmå ikke vil få riktig svar/svar i det hele tatt.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Caralain og Almoth mistet sakte selve grunnlaget for en nasjon; folkemengden. Dette skjedde (bl.a.) gjennom konflikter/tvister/kriger med nabostater og en lav fødselsrate. Epidemier kan også ha vært en viktig faktor.
Malkier ble slukt av pestlandet for ca. 50 år siden, etter en strid mellom kongen al'Akir og hans svigerinne Breyan. Breyan gav kongen skylden for tapet av hennes mann, kongens bror, Lain. Sammen med Cowin (en mørkefrende) la hun plott mot al'Akir og Cowin trakk sine tropper fra nordgrensen.
Dette forårsakte at trollokene trengte inn i landet og slukte det. Aes Sedaiene sendte 100 søstere for å hjelpe Malkier, men var for sene.
Om det er riktig: hvem er Nallas hersker(inne)?
Malkier ble slukt av pestlandet for ca. 50 år siden, etter en strid mellom kongen al'Akir og hans svigerinne Breyan. Breyan gav kongen skylden for tapet av hennes mann, kongens bror, Lain. Sammen med Cowin (en mørkefrende) la hun plott mot al'Akir og Cowin trakk sine tropper fra nordgrensen.
Dette forårsakte at trollokene trengte inn i landet og slukte det. Aes Sedaiene sendte 100 søstere for å hjelpe Malkier, men var for sene.
Om det er riktig: hvem er Nallas hersker(inne)?
..ellers kan De kalle meg Hoy.