Skrytetråd
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Nynaeve Sedai
- Mørkefrende

Ja, jeg snakker om Otta...Sauegjeteren wrote:Men offisielt er det altså en by. Eller, som Nyn så godt sa det (enda jeg ikke er sikker på at hun snakker om Otta): "by".hansito wrote:Otta "by" kan vel karakteriseres som et veslevoksent tettsted.
Og jeg er enig med hansito, til tross for sin bystatus, så er Otta i mine øyner kun et veslevoksent tettsted...
Dere skulle sett reaksjonen til meg og mine venner da vi fikk høre at Otta hadde blitt by...
Vi satt midt i kantina på Otta vgs og fikk total latter krampe (med drikke ut av nesen og det hele...)
''Jeg tenker ikke for mye,
for da blir jeg helt satt ut''
- Pamela Anderson
for da blir jeg helt satt ut''
- Pamela Anderson
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Honningsvåg har 2500, men er framleis ein by. No er det imidlertid slik at ein stad må ha over 5000 innbyggjarar for å få bystatus. Og sidan me fyrst er so langt ut på viddene i høve til tema, kan eg avslutte med ei liste over alle dei 95 byane i landet:
http://www.kommunal-rapport.no/index.db2?id=3725
http://www.kommunal-rapport.no/index.db2?id=3725
Jeg har vert flink i dag og hjulpet lillesøsteren min.
En liten drittunge hadde helt sement på genseren henes, og jeg var opp og snakket med han som hadde gjort det, storebroren, storebroren oppå der igjen og moren. Jeg måtte skjelle ut alle for at de skulle skjønne alvåret i sitasjonen men det så ikke ut som de forsto noe av det jeg sa.
(Jeg tror moren bokstavlig talt ikke skjønte noe, fodi hun ikke snakket direkte til meg, men på et merkelig språk til den eldste av guttene, og så oversatte han det til meg...)
En liten drittunge hadde helt sement på genseren henes, og jeg var opp og snakket med han som hadde gjort det, storebroren, storebroren oppå der igjen og moren. Jeg måtte skjelle ut alle for at de skulle skjønne alvåret i sitasjonen men det så ikke ut som de forsto noe av det jeg sa.
(Jeg tror moren bokstavlig talt ikke skjønte noe, fodi hun ikke snakket direkte til meg, men på et merkelig språk til den eldste av guttene, og så oversatte han det til meg...)
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Sorry, tenkte visst ikke helt klart i går...incanus wrote:Voss er ikkje ein by. Dei kunne hatt bystatus, men valde å ikkje ha det (meiner eg å hugse). Dei einaste byane i Hordaland er Stord, Odda og Bergen.hansito wrote:Det kan eventuelt være snakk om Voss "by".
Redigert: Heiter visst Stord, ikkje Leirvik.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Jeg har gått Besseggen! Men som den Aielen jeg er, er det egentlig ikke noe å skryte av..
Dessuten har jeg rafta i Sjoa. Man kjørte ikke bare fort nedover en elv med masse tøffe bølger i en supersexy våtdrakt, men man hadde sånn tøff hjelm også!
Barskt, barskt, barskt!
Dessuten har jeg rafta i Sjoa. Man kjørte ikke bare fort nedover en elv med masse tøffe bølger i en supersexy våtdrakt, men man hadde sånn tøff hjelm også!
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg dreit meg visst ut igjen. Jeg mente selvsagt Asha'man, vår kjære M'hael. Men du har vel manipulert noe eller noen opp gjennom din tid på the Pattern, Wolfbrother?Sauegjeteren wrote:Altså, jeg snakker om den Stinky-kopien du bruker som avatar. Og han mener kanskje det er deg. Tror jeg.Wolfbrother wrote:Hvorfor skulle jeg pynte på en avatar?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov