Dragonlance eller Forgotten Realms?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Fantasy Freak
- Hengiven

Dragonlance eller Forgotten Realms?
Har sett litt på bokseriene og tenkte å begynne å lese en av de. Noen som har lest de? Hvilken er best, og ivlken skal jeg begynne med?
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg leste en DL-trilogi forrige sommer - Dragons of Autumn Twilight, Dragons of Winter Night og Dragons of Spring Dawning, eller noe sånt, og syntes de var greie nok.
Riktig nok ikke det ypperste jeg har lest - hver gang heltene hadde kjempa seg ut av en gjeng med ondinger, datt de rett oppi ei ny. Veldig opplagt at serien er skrevet for rollespillere, av rollespillere, og at alt i bunn og grunn er basert på et rollespill.
Men underholdende var det uansett.
Riktig nok ikke det ypperste jeg har lest - hver gang heltene hadde kjempa seg ut av en gjeng med ondinger, datt de rett oppi ei ny. Veldig opplagt at serien er skrevet for rollespillere, av rollespillere, og at alt i bunn og grunn er basert på et rollespill.
Men underholdende var det uansett.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lews Therin Telamon
- Mørkefrende

Den trilogien er skitbra! Den er rett og slett nesten en direkte gjenfortelling av en rollespill modul som disse folkene laget og spilte med vennene sine. Og det er litt morsomt for de av oss som har vært borti rollespill på våre yngre dager.
Ellers er begge verdenene veldig bra. Tror kanskje de fleste sverger til Forgotten Realms pga titaner som Drizzt do'urden og Elminster, men DL er som sagt og så veldig bra. DL er som navnet tilsier kanskje litt mye Drage-dominert.
Ellers er begge verdenene veldig bra. Tror kanskje de fleste sverger til Forgotten Realms pga titaner som Drizzt do'urden og Elminster, men DL er som sagt og så veldig bra. DL er som navnet tilsier kanskje litt mye Drage-dominert.
- In the Light - LTT
jupp sier meg enig, dragonlance var en av de første fantasy seriene jeg leste.gøyale karakterer,GO Tasslehoff KjappfotSirGalrim wrote:Jeg holder meg generelt langt unna D&D-bøker.
Men akkurat den første Dragonlance triologien (Dragons of Autumn Twilight, Dragons of Winter Night og Dragons of Spring Dawning) anbefalles!!
Pain is just weakness leaving the body