Eragon

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Såg innom på Wikien no, og det er litt forskjellig som står. I artikkelen om Christopher Paolini står det følgjande:
There is no news of the release date for the third book yet.
men i artikkelen om Inheritance står dette:
Empire (Speculative Name)

Though not yet officially confirmed, many fans believe the third book to be called Empire, in keeping with the trilogy's other titles: both have six letters, begin with the letter 'e' and give a hint to the main event/person in the books. Both previous books, however, refer directly to a main character. Empire is due to be published in 2007.
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Jeg elsker denne boka av hele mitt hjerte!

Gleder meg til en unge til The Eldest kommer på norsk i september!

Ville ikke lese den på engelsk, det ville ha ødelagt helhetsinntrykket...
the black wind
Hengiven
Hengiven
Posts: 191
Joined: Tue Jan 03, 2006 18:34
Location: stavanger

Post by the black wind »

Azumiel wrote:Jeg elsker denne boka av hele mitt hjerte!

Gleder meg til en unge til The Eldest kommer på norsk i september!

Ville ikke lese den på engelsk, det ville ha ødelagt helhetsinntrykket...
hvorfor ville det ha ødelagt helhetsinntrykke?
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

the black wind wrote:
Azumiel wrote:Jeg elsker denne boka av hele mitt hjerte!

Gleder meg til en unge til The Eldest kommer på norsk i september!

Ville ikke lese den på engelsk, det ville ha ødelagt helhetsinntrykket...
hvorfor ville det ha ødelagt helhetsinntrykke?
Kanskje fordi han har fått ett intrykk av de norske bøkene som de engelske ikke ville gjort. At man får litt forskjellige følelser av de forskjellige språkene, for å si det sånn.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
the black wind
Hengiven
Hengiven
Posts: 191
Joined: Tue Jan 03, 2006 18:34
Location: stavanger

Post by the black wind »

Sauegjeteren wrote:
the black wind wrote:
Azumiel wrote:Jeg elsker denne boka av hele mitt hjerte!

Gleder meg til en unge til The Eldest kommer på norsk i september!

Ville ikke lese den på engelsk, det ville ha ødelagt helhetsinntrykket...
hvorfor ville det ha ødelagt helhetsinntrykke?
Kanskje fordi han har fått ett intrykk av de norske bøkene som de engelske ikke ville gjort. At man får litt forskjellige følelser av de forskjellige språkene, for å si det sånn.
vel jeg leste den første på norsk og den andre på engelsk og jeg synest ikke det var så stor forskjell
men er enig med det at bøkene kan ha forskjellig virkning på norsk og på engelsk etter hva du leser.
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Noen her som skal leste "Den Eldste" når den kommer i butikkene 25 september?
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Azumiel wrote:Noen her som skal leste "Den Eldste" når den kommer i butikkene 25 september?
Det er den andre, ikke sant? Jeg regner med å lese den, enten jeg låner den på biblioteket eller kjøper den. Den kan jeg faktisk vurdere å kjøpe.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Gleder meg sykt til Eragon-filmtraileren blir lagt ut på nettet på fredag :D
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Uuu. Komer det film av Eragon? Skal si jeg er oppdatert. :lol:
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Tydelegvis:
http://www.imdb.com/title/tt0449010/

Var ikkje klar over det eg heller.
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Så stilig da! Da slipper jeg å lese den boken også! (Bare tuller, skal selfølgelig lese den).
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Nynaeve Sedai
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 83
Joined: Sun Aug 20, 2006 1:46
Location: Otta
Contact:

Post by Nynaeve Sedai »

Det ser ut til å bli en bra film også, for både Jeremy Irons og John Malkovich er kjempe gode skuespillere (og kjent for å velge gode roller)
Gleder meg :D
''Jeg tenker ikke for mye,
for da blir jeg helt satt ut''
- Pamela Anderson
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Så nettopp den offisiele traileren!

Fy søren for en genial trailer, dette kommer til å bli en skikkelig adrenalinpumpende film med høyt tempo og fantastiske effekter i tillegg til en glimrende historie og handling med fantastiske skuespillere :D
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Gidder du å legge ut link eller noe slikt?
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

GoogleEragonTrailer:
http://www.eragonmovie.com/
Post Reply