Stengning av tråder

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Synes du Adminsen bør varsle en eventuell stengning av en tråd?

Ja
14
56%
Nei
10
40%
Annet (Vennligst forklar)
1
4%

Total votes: 25

Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Jepp, det er det vi mener også. En gratulasjon er mer enn nok, hvis man ikke har noe mer å tilføye.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Uheldigvis er det ikke slik at alle brukerne her på forumet kjenner til dette gratulasjons-forbudet, og da kan det være fint om enten en admin eller opplyst bruker melder fra slik at det ikke forekommer.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Men er det lov til da å si eks jeg har bursdag, eller jeg skrev kontrakt med Real Madrid? Er slikt lov så lenge den første som sier grutulerer blir den siste?
Og slutt med barnslige personangrep. Faile er blitt en av de beste på å si fra når noen går off-topic, så hør heller på henne, istedenfor å kritisere henne tilbake, bare fordi hun tilfeldigvis kritiserte deg.
:lol: Dette må være ment til meg etter at det var jeg som gikk ut med at Faile er "mester" i personangrep.

For det første så er hun meget flink til å fortelle at folk er off-topic.
For det andre er det vel faen meg lov til å kritisere henne å selvom hun er en av de beste brukerene.
For det tredje kritiserte hun ikke meg, og min kritisme var mest en spøk. Syntes bare det var litt ironisk at det var hun som sa det.

Desuten er det eneste jeg ville kritisert Faile på, er det at hun ikke bruker stor bokstav :x
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Ok, nå må dere snart ut av svart-hvitt-formatet og tre inn i den virkelige, logiske verden. I våre regler står spamming beskrevet, og det at dersom du skal skrive en post, så prøv å tilfør noe nytt, ha et innhold.

Det finnes ikke noe forbud mot å si "bla bla bla, og forresten jeg ble 18 år idag" eller "...og ettersom jeg fyller 16 år skal vi og dra på den konserten denne tråden handler om." De som poster her kan selvsagt si gratulerer tilbake, så lenge dette ikke er det eneste innholdet, eller verre; at de påfølgende 10 sier det samme.

Alt dette i samsvar med "post noe meningsfylt". Veldig lett.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Simen, Simen, Simen... Den virkelige verden er ikke logisk. :P

Men spøk til side.

Alle som poster på dette forumet har sagt seg enige i at de underkaster seg Admins' på forhånd oppgitte regler for å få lov til å poste. I prinsippet skal altså alle vite hva som er spam, og hva som medfører stenging av en tråd.

Å forsøke å pålegge Admins meldeplikt for advarsler om eventuelle stenginger, er ikke annet enn latskap. Du skal kunne regelverket for tidshjulet.net, og du skal vite når du står i fare for å få en tråd stengt. Så når Admins stenger en tråd uten å si ifra, er det du som skal kritiseres, ikke Admins.

På den andre siden er det ikka alltid nødvendig å stenge en tråd; sletting av off-topic og annen spam er kanskje et like aktuelt alternativ. Dersom den ene Admin som har anledning til å stikke innom for tida ikke har tid til å rydde i slike tråder, har han alltids muligheten til å utnevne en Moderator i f.eks. Småprat, som kan hjelpe til med sletting av spam, og lignende.

Der. Da håper jeg jeg har klart å være passe konstruktiv. :)

(Jeg stemte forøvrig "Nei", hvis det skulle være noen tvil.)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Jeg stemte også "Nei" av grunner nevnt ovenfor.

Og til dere som ennå ikke er overbevist, har jeg en liten motivator som burde inspirere til å følge regelverket:

Jo flinkere man er til å poste (det være seg on-topic, med tanke på innhold, språk etc.) jo flere vil gidde å lese postene. Husk at man signerer hver eneste post med brukernavnet sitt.

Om en f.eks. gjennomgående ikke skriver relevante poster, vil jeg som leser og medforumist bli mer og mer "apatisk" til postene signert av vedkommende, før jeg til slutt bare vil scrolle over postene personen skriver. Dette må vel være enhver forumists mareritt.

Dette er vel ikke ønskelig?

Løsningen er å skrive gode poster, så gjennomgående som mulig. Det vil tjene deg selv til slutt, med økt kredibilitet og alt det fører med seg.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg scroller nok en del jeg, og jeg ser ikke bort ifra at mange scroller meg også :)
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

jeg for min del synes at tråder som er gamle burde gå ut etterhvert uansett, så lenge det ikkje endå e stor aktivitet på de, det er nemlig mange gamle tråder ingenn har skrevet noe på siden 2005 og de synes eg burde slettes.
noen enige?
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Hvilken skade gjør det at de er der? Jeg bryr meg ikke. Det blir en stor jobb for admins, da...
. . .
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Moiraine Sedai wrote:Hvilken skade gjør det at de er der? Jeg bryr meg ikke. Det blir en stor jobb for admins, da...
Og interessant lesning for nye brukere kan det også være. Pluss at noen tråder kan bli aktuelle etter ei stund.

Nei, sletting av tråder når de blir gamle er vi ikke for. Det blir fort tull med rangsysteme også da...
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Sletting av gamle tråder er ikke aktuelt.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Selvsagt skal ikke gamle tråder slettes. De inneholder mye informasjon. Hadde dette vært et fjaseforum, så kanskje, men på WoT-delen er det mye interessant i gamle poster. Faktisk det beste er gammelt.
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

tror dere trenger en forklaring på hva eg mente...
tråder som "rasisme" av lews har liten mening men gjør som dere vill for all del.
trodde jeg skrev dette for lenge siden...hmmm
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Mayorearth wrote:tror dere trenger en forklaring på hva eg mente...
tråder som "rasisme" av lews har liten mening men gjør som dere vill for all del.
trodde jeg skrev dette for lenge siden...hmmm
"Rasisme" hadde da mening den. Etter sigende skulle den provosere. Og nå står den de som ett fint minnesmerke etter ett tapt slag og en bauta som sier: "Ikke skriv sånne ting"
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

dere har rett skammer meg over tullet eg har skrevet...den sier jo ifra.. :oops:
Post Reply