Teite/morsomme saker fra skoledagen

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

For å illustrere hvor langt ut på landet jeg er oppvokst, og muligens for å gi en subtil kritikk til skolevesenet, legger jeg fram følgende:

En gymlærer på naboskolen vår hadde et uregjerelig lynne, bl.a. hengte han en frekk elev ut av vinduet i tredje etasje etter beina til han sa unnskyld.

Det toppet seg imidlertidig når en gymklasse hadde sirkeltrening i gymtimen der bl.a. ringer sto på programmet. En elev som hadde for vane å kalle han "homo" i stedet for navnet hans hoppet opp i ringene som hang i et tau ned fra taket i idrettshallen, helt på slutten av timen, og begynte å svinge seg.

Det skulle han aldri ha gjort.

Like ved dukket nemlig gymlæreren opp og, fast bestemt på hevn, heiste eleven helt opp til taket flere meter over bakken. Så stakk han, som sistemann fra hallen og eleven ble hengende til armene ble så slitne at han måtte slippe. Pang! Flere meter lenger nede lå han å vrei seg til noen fant han og fikk kjørt han til sykehus der det ble konstatert benbrudd og forstuet håndledd.

Læreren kunne selvfølgelig ikke fortsette på skolen, men da alle ventet at han skulle bli sparket, ble han i stedet overført til en enda mindre plass, med en enda mindre skole.

Min skole.

Så kan dere tenke dere standaren på de lærerne som var der fra før :lol:
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

XD

Tidenes punchline.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Det var litt morsomt i musikken for noen dager siden. Musikklæreren tror han har verdens beste sangstemme, og overdøver oss totalt når vi synger. Det morsomme var at han som har undervist i flese år nå, ikke kunne teksten på en veldig enkel sang. Og hvem tror dere retter han gang på gang? :lol: Jeg! Det var hysterisk morsomt. Nesten hele klasse lo hver gang han sang feil, noe som ikke var få ganger heller.

EDIT: Det samme skjedde i dag i musikken igjen :P
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

stefan_hoy wrote: En gymlærer på naboskolen vår hadde et uregjerelig lynne, bl.a. hengte han en frekk elev ut av vinduet i tredje etasje etter beina til han sa unnskyld
Den mannlige versjonen av frøken Trunchbull?
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Ja, det er vel en del likheter...
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Moghedien wrote:
stefan_hoy wrote: En gymlærer på naboskolen vår hadde et uregjerelig lynne, bl.a. hengte han en frekk elev ut av vinduet i tredje etasje etter beina til han sa unnskyld
Hvem er det? Hu med sopelimet i HP?
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

stefan_hoy wrote:
Moghedien wrote:
Nei rektoren i Mathilda mener jeg å huske.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

stefan_hoy wrote:
Moghedien wrote:
Læreren til Matilda. Av Roald Dahl. Hva slags oppvekst har du hatt egentlig?

Endret: Ja, selvfølgelig rektoren. Men bad-girl i historia hvertfall.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Kjente heller ikke igjen navnet, men det er da minst 10 år siden jeg leste Matilda.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Ah, ja noe allla. Men egentlig var han ikke ond, bare tett i hodet i tilegg til en altfor kort lunte. I tilegg var han en riktig jævel i gymtimene..

Dette gjorde han selvfølgelig til et yndet hatobjekt for kvisete ungdommskoleelever, sultne etter en å legge skylden på for alle sine problemer.

Han oppførte seg som en yndet hatobjekt skulle også. For lite verbalt sterk til å ta igjen, men mye sterkere enn oss, så det blei jo en del disputter mellom partene, ofte fysisk.

Det hele toppet seg etter en gymtime midtvinters i 10. klasse da han hadde delt ut litt ekstra med anmerkninger til visse elever, like før halvårskarakterene ble utsendt. Dette var elever som, i tilegg til å få nedsatt orden/oppførselkarakter, selvfølgelig var med på krigføringen mot ham.

Hva skulle vi gjøre? Til alt hell hadde vi en elev på skolen, så vanvittig stor at han løftet überdrøye 130 kilo benk som 14-åring og veide ditto kilo.
Dette er faktisk ikke kødd.

Denne karen fikk vi av en eller annen merkelig grunn med oss på hevn, gutten var (og er fremdeles) from som et lam. Men dette var da sikkert unntaket som bekreftet regelen, og med han med som kraftgutt ventet vi bak røykehjørnet like ved idrettshallen den snart ulykkelige gymlæreren skulle komme ut.

Så, der kom han, luntende opp med løs gymshorts og glis. Jeg husker fremdeles det stivnede smilet, frykten og kjempingen som om det skulle vært i går. Seks elever fikk til slutt bært han bort til ei lyktestolpe, spredd beina hans, holdt han vannrett i lufta -- for så å kjøre han en ti-tolv ganger med rennefart i stolpen.

Når jeg tenker på det nå får jeg litt vondt av det. Ikke selve utførelsen, den var vanlig -- alle har blitt "stolpa" før på ungdomsskolen jeg gikk på. Men det at vi var seks mot en, det var uvanlig, og feigt.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Seks elever fikk til slutt bært han bort til ei lyktestolpe, spredd beina hans, holdt han vannrett i lufta -- for så å kjøre han en ti-tolv ganger med rennefart i stolpen.
Fy faen, risikere å sterilisere mannen på grunn av noen fraværslapper? Skulle vært utvist og anmeldt hele gjengen. "Feigt" er et altfor svakt ord for sånn oppførsel.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ikkje uventa er eg einig med Terje...
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Det høres helt ekstremt ut. Her ville de utvilsomt blitt utvist, og ikke å se bort fra at de ville blitt anmeldt.

Men en slik lærer som det der ville mistet jobben uansett. Men det skal være sagt at dere er noen syke jævler som stolper andre.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Hadde det skjedd på ein av skulane EG har gått på - om så berre ein einaste gong - så ville det blitt skandaleoverskrifter i lokalavisene og eit heidundrandes leven. Politianmeldelse, ja - omtrent på garanti.

Syke jævler indeed.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

stefan_hoy wrote:Hva skulle vi gjøre?
Angående dette, så hadde det kanskje vært en idé å ta opp problemet med skoleledelsen -- i alle fall før dere tok saken i egne hender. Men dersom jeg har oppfatta dette riktig, og dere var minst like ille som mannen selv (hvorfor fikk disse guttene anmerkninger, om jeg tør spørre?), ville dere kanskje måtte ta imot litt kjeft selv også, hvis dere kontakte f.eks. rektor...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply