Rasisme?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

hansito wrote:Kan hende, men de hører alikevel ikke hjemme he i landet.
Muslimene eller innvandrere generelt?

Muslimer er ikke verre enn andre folk, men ett lite mindretall av dem klarer å gjøre alle sammen uspiselige for dem som ikke kjenner dem. Det finnes da slasker i alle samfunn.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

hansito wrote:Kan hende, men de hører alikevel ikke hjemme her i landet.

Aah.. Så vi skal sende små uskyldige barn tilbake til bombeland?
Det er vel best, det kan jo hende at et par av disse barna vokser opp og blir til store skumle invandrer-muslimer! Og det vil vi vel ikke ha noe av?
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

For en idiotisk ting å si. Hører ikke hjemme? Da håper jeg ikke du har vært i Sverige for du hører ikke hjemme der.

Eller gjelder det bare muslimer? De må finne seg i å bli invadert av land som naturligvis "hører hjemme der" selvom muslimene ikke hører hjemme andre steder.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

Wolfbrother wrote:
For en idiotisk ting å si. Hører ikke hjemme? Da håper jeg ikke du har vært i Sverige for du hører ikke hjemme der.
Det er forskjell på å ta en sverigetur på ferie, og dra til et land på andre siden av kloden, for så å søke asyl, og la være å ta seg arbeid, for så å snylte på staten i mange år framover, og dra hjem igjen dit de kom fra.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men det er mange som gjør slik.

Hvis det er fra et krigsland der de er i stor fare er det jo forståelig, men hvis de ikke er i noen reel fare i hjemlandet, og lever godt i hjemlandet, kan det vel være like bra om de tar en evt. ekstrajobb istedenfor å dra hit. Vi drar da ikke til utlandet hvis det skorter på penger...
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Ja det finnes ikke norske snyltere.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Sukk, de fleste utlendinger bidrar nok mer enn idioter som deg. Når du en gang blir voksen, og og er en av norges mange sosialklienter, sitter du nok fortsatt og irriterer deg over alle utlendingene som stjeler sosialpengene dine.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Kjapp avstemning:
Bør denne tråden stenges, eller har noen veldig lyst til å fortsette med å bruke tid på trollene?
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

hansito wrote: Det er forskjell på å ta en sverigetur på ferie, og dra til et land på andre siden av kloden, for så å søke asyl, og la være å ta seg arbeid, for så å snylte på staten i mange år framover, og dra hjem igjen dit de kom fra.
jeg tror nok de aller fleste asylsøkere ikke ønsker noe annet enn å få seg en jobb, og integreres i det norske samfunnet. problemet er vel heller at de ikke får jobber. hvem vil ansette en asylsøker som snakker dårlig norsk, og som kan bli sendt tilbake til hjemlandet når som helst? livet på et asylmottak er ikke noe paradis.
grunnen til at de blir i mange år er at staten bruker mange år på å gi et svar. de lever i håpet. jeg snakket med en som hadde vært her i fjorten år - gått håpfull til postkassa hver dag, men nei... ikke noe svar.
enkelte får ikke lov til å dra hjem, pga krigsforhold i hjemlandet.
Hvis det er fra et krigsland der de er i stor fare er det jo forståelig, men hvis de ikke er i noen reel fare i hjemlandet, og lever godt i hjemlandet, kan det vel være like bra om de tar en evt. ekstrajobb istedenfor å dra hit. Vi drar da ikke til utlandet hvis det skorter på penger...
jeg tror ikke noen reiser hit fordi de er blakke. en skal være i rimelig stor fare i hjemlandet for å reise fra familie og venner - hele den verden du kjenner - og pakke sakene og dra til vesten, hvor de vet at de blir møtt med fordommer og hat, fra idioter som deg, hansito.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Steng ivei, ingen har prestert å komme med et bra saklig argument som støtter de idiotiske synspunktene sine. I det hele tatt synes jeg ikke debatten passer seg på dette forumet. Et visst intelektuelt nivå burde jo tilstrebes.
Locked