Er The Wheel of Time noe jeg burde lese?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
mhmm
Nei det er klart. De vet jo at vi ikke gidder å vente på paperback. Så da bruker vil bare fire ganger så mye penger på boka.
Griske folk.
Men jeg for min del elsker hardback og hater paperback. Har The Great Hunt på paperback og sidene detter ut. Fysj. Må kjøpe alle på nytt når jeg har penger, og alle bøkene har kommet ut. Skal henge spottlights i taket så de lyser med et fint lys på bøkene. Et slikt lys som bare lyser på et sted og at det er mørkt rundt. hehe
Griske folk.
Men jeg for min del elsker hardback og hater paperback. Har The Great Hunt på paperback og sidene detter ut. Fysj. Må kjøpe alle på nytt når jeg har penger, og alle bøkene har kommet ut. Skal henge spottlights i taket så de lyser med et fint lys på bøkene. Et slikt lys som bare lyser på et sted og at det er mørkt rundt. hehe
-
Damien Frost
- Sitter

- Posts: 690
- Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
- Location: Bodø
Re: mhmm
Dette hørtes da riktig så stilig ut!ludde wrote:Nei det er klart. De vet jo at vi ikke gidder å vente på paperback. Så da bruker vil bare fire ganger så mye penger på boka.
Griske folk.
Men jeg for min del elsker hardback og hater paperback. Har The Great Hunt på paperback og sidene detter ut. Fysj. Må kjøpe alle på nytt når jeg har penger, og alle bøkene har kommet ut. Skal henge spottlights i taket så de lyser med et fint lys på bøkene. Et slikt lys som bare lyser på et sted og at det er mørkt rundt. hehe
Som oftes er det slik det fungerer ja, men en gang i blandt er det et eller annet forlaget som kommer med paperback med en gang! (Men disse er nok av den sjeldne typen...)Treveler wrote:Kommer ikke alle bøker først i hardback da? Så kommer paperback et halvår senere eller noe.Ceres wrote:Så at KoD bare skulle komme i hardback... jeje... får vel bli det da... Trasig at de anser oss så rike at de ikke gidder å gi ut paperback med en gang. Vel vel.. vi er jo en ganske desperat gjeng...
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Taraisilwèn
- Hengiven

- Posts: 122
- Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
- Location: Stavanger
Hehe akkurat hva jeg også tenkteÅ jeg som syntes jeg slo til da jeg kjøpte to bøker med en gang...
Må forresten snart kjøpe to til (har forsettet å kjøpe to og to bøker jeg...)
Men grrr skolen gjør hele lesinga mye vanskeligere ja
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
~Mat Cauthon
Jeg vet det var vel optimistisk å kjøpe 9 bøker av gangen, men jeg mener fremdeles jeg gjorde en god investering, samt jeg fikk jo 9 hardback bøker for 1790kr og det kan vel forsvares?. Er kommet 270 sider uti 1.bok nå og er fengslet av historien. Jeg har måtte kutte ned på lesingen i går pga sykt barn, men hun er bedre nå så jeg skal snart pløye gjennom den første boka.
MEN
MEN
Spoiler
Rand har fremdeles ikke klart å conjure noe magi, jeg begynner å tro at det ikke vil skje i denne boken.. Kom igjen da gutter gi meg en liten spoiler??
Kan si så mye at d er en stund til d skjer noe volsomt i forbindelse med Rand, men gled deg til bok nr. 2, den har blitt kåret til en av de beste bøkene av oss på forumet!!
P.S. husk at d ikke bare er vi gutter som er her da, d fins da noen jenter på dette forumet, en del også!!
P.S. husk at d ikke bare er vi gutter som er her da, d fins da noen jenter på dette forumet, en del også!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Sorry ,det var ikke meningen å være fordomsfull vedr. kjønn her på forumet, det var bare en skrivemåte. Det var faktisk en jente som anbefalte meg serien først så jeg burde vel ordlagt meg annerledes.ashaman17 wrote:P.S. husk at d ikke bare er vi gutter som er her da, d fins da noen jenter på dette forumet, en del også!!
Takk for info ellers.
fei wrote:Jeg vet det var vel optimistisk å kjøpe 9 bøker av gangen, men jeg mener fremdeles jeg gjorde en god investering, samt jeg fikk jo 9 hardback bøker for 1790kr og det kan vel forsvares?. Er kommet 270 sider uti 1.bok nå og er fengslet av historien. Jeg har måtte kutte ned på lesingen i går pga sykt barn, men hun er bedre nå så jeg skal snart pløye gjennom den første boka.
MENSpoiler
Rand har fremdeles ikke klart å conjure noe magi, jeg begynner å tro at det ikke vil skje i denne boken.. Kom igjen da gutter gi meg en liten spoiler??
Spoiler
Rand har allerede ihvertfall en gang brukt kraften. Når det var får du vite litt senere. Kan si såpass at serien vil til slutt bli på 12 bøker og at Rand på ingen måte er utlærd ved slutten av bok 1 i bruk av kraften.
Du vil dog få se litt av hva Rand er god for i Eotw også så du har mye å glede deg til.
Du vil dog få se litt av hva Rand er god for i Eotw også så du har mye å glede deg til.
-
Damien Frost
- Sitter

- Posts: 690
- Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
- Location: Bodø
Må vel nesten si meg enig i det nå som jeg har kommet igang på boka. Fikk aldri starta på den pga skolen, men nå da jeg har begynnt har det nok bare vært mest lesing.Ceres wrote:For min del er det gjerne lesinga som gjør skolen vanskeligere...Taraisilwèn wrote: Må forresten snart kjøpe to til (har forsettet å kjøpe to og to bøker jeg...)
Men grrr skolen gjør hele lesinga mye vanskeligere ja
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Det tar meg ikke mange dagene å lese ut ei RJ bok. Heller få den unnagjort, nyte den masse de dagene, enn å dra det ut og lese parallellt med diverse andre greier i ett par uker. Nei, jeg er for stormlesing av RJ bøker.
KoD kommer vel ut på en tirsdag? Har lesedag på onsdager, jeg, så jeg vet hva jeg skal lese den dagen.
Skal du forhåndsbestille? (gå gjerne via linken på forsiden vårCeres wrote:Det tar meg ikke mange dagene å lese ut ei RJ bok. Heller få den unnagjort, nyte den masse de dagene, enn å dra det ut og lese parallellt med diverse andre greier i ett par uker. Nei, jeg er for stormlesing av RJ bøker.KoD kommer vel ut på en tirsdag? Har lesedag på onsdager, jeg, så jeg vet hva jeg skal lese den dagen.
Nei, tenker jeg stikker ned etter forelesningene tirsdag og kjøper den på ark eller noe slikt. Må jo planlegge litt... Må for eksempel huske å kjøpe inn mat for to-tre dager på mandag... Men gidder ikke forhåndsbestille... Da må jeg sikkert hente den på posten. Har så liten postkasse... Greiere bare å dra ned å kjøpe den tror jeg. Eller er det stor prisforskjell kanskje?
-
Taraisilwèn
- Hengiven

- Posts: 122
- Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
- Location: Stavanger
Hehe. Ble sittende å lese til 2:30 i natt,. Var relativt trøtt da vesla våknet kl 5 for å spise, men det var vel verdt det. Er ca 450 sider ut i boken nå og stor koser meg. Det eneste problemet som jeg har og som jeg har med de fleste bøker hvor handlingen går over flere "plan"(i mangel på et bedre ord) er at jeg foretrekker den ene historien fremfor den andre, jeg vil heller høre historien til Rand enn til Perrin og Egwene. 


