Moiraine Sedai wrote:Men nå snakkes det om nye filmer, oppfølgere til klassikerne. Ikke de gamle.
Stemmer, og i den forbindelse sitter jeg med det inntrykket at Disney`s filmer som Løvenes Konge, Aristokattene, Lady og Landstrykeren, Petter Pan...osv som var gode filmer som jeg husker ifra barndommen min ikke lages lengre?
Vel, du har jo "Min Bror Bjørnen", "Oppdrag Nemo", "Madagaskar" osv. Jeg syns ikke noen av dem kan måles opp mot de gamle Disney klassikerne, sikkert fordi jeg har så mange minner fra dem. Når barn som ser på "Min Bror Bjørnen" og de der nå vokser opp, vil kanskje de synes det samme som jeg synes nå, at ingenting kan måles med "Nemo"...
Men du ser jo titt og stadig at oppfølgere kommer...og jeg kan ikke tro at disse filmene er gode, mulig jeg er fordomsfull, men sitter igjen med en følelse at man bare vil bli skuffet hvis du trodde at du skulle se en kvalitetstegnefilm. Dessuten har disse ofte sånne tåplige tittler som f.eks helt ut av det blå "Bambi 2, Trampe og Bambi på Isfiske"...hva f***?
Det er skjeldent oppfølgere er noe bra sammenlignet med orginalen, tegnefilm eller ikke. Og tror du barn bryr seg om hva filmen heter? Selv er jeg enig, da...
Jeg skal se "the Devils wears Prada" i helgen. Forhåpentligvis skal jeg også se "Stormbreaker" snart. Når det kommer til min kinogåing det siste året hra det vært nokså mye!
*Sannheten om Rødhette
*Pirates of the Caribbean Dead man's Chest (sett den 2 ganger)
*Superman Returns
*Trigger
*Just my Luck
*Over Hekken
¤Elayne al'Sera¤ ¤Lessien Tinùviel¤
#the Wheel weaves as the Wheel wills#
Jeg var så uheldig å se "My super ex-girlfriend" og "Over hekken" (norsk tale) når jeg var i Oslo her forleden, og vil ikke anbefale noen av dem til noen.
"My super ex-girlfriend" er hollywood smøreri av verste sort.
"Over hekken" er sikkert grei nok på engelsk, men på norsk var den skikkelig dårlig (les Johann Golden og Tone Damli Aaberge )
Grunnen til at jeg måtte lide meg gjennom disse filmene var at jeg ikke hadde noe valg. Jeg var sammen med et par andre fjortiser, og de ville kun se slike filmer. Heldigvis greide jeg å snike meg unne "Just my Luck" med ho forferdelige anoreksivraket av en skuespiller (som jeg har greid å undertrykke navnet på ).
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
stefan_hoy wrote:Hun heter vel Lindsay Lohan. Hehe.
Skjønner ikke at du har så mye imot Lohan. Hun har da et skuespillertalent!
Jeg antar at du er ironisk, og applauderer dermed ditt implisitte samtykke!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
stefan_hoy wrote:Jeg syns Barbara Streisand f.eks. er verre!
Nå har jeg ikke akkurat sett mye av Streisand som skuespiller, men jeg regner med du i så fall snakker om utseende..?
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
stefan_hoy wrote:Det står skrevet slik det er ment at et barn skal lese det. Hun er ikke så værst!
Jeg har sett "Mean Girls" og "Herbie" filmene, der Lohan ( &¤%"// til deg for at jeg nå husker navnet hennes ) var med, og det peneste som kan sies om hennes insats i dem er: * Hvor er bøtta??? .
Det som kom i bøtta er beskrivende for filmene generelt.
(Og, ja: Lotta ser alt, alt for mange dårlige filmer .)
stefan_hoy wrote:Jeg syns Barbara Streisand f.eks. er verre!
Nå var det egentlig ikke snakk om hvem som er verre. For den lista er veldig lang.
Var det ikke LL som spilte i den tvillingfilmen da hun var liten? Spilte mot seg selv? Utrolig bra gjort for ei som var saa liten. Etter det har jeg sett henne som voksen bare i Mean Girls, og den er jo noeyaktig det den filmen skal vaere - tankeloes og innholdsloes. Dog den gjoer jo heller ikke krav paa aa vaere noe annet. Hadde hun tatt en Kate Winslet-rolle i en mer tragisk film hadde man sett om hun hadde talent. Det kan det i og for seg godt hende hun har gjort, og at vi ikke har hoert om filmen fordi den er saa utrolig daarlig, men inn til videre svever vi i den tro at hun kanskje ikke har ambisjoner om oscar som skuespillerinne. Og da er jo Mean Girls grei nok. Bedre enn mye annet i den stilen.
Vel det er jo mange tvillingfilmer, da... Husker da soeren hva den heter, den hun spilte i, men de pleier som regel aa vise den paa tv rundt juletider. Og det er altsaa ikke Ashley og Mary-Kate som spiller.
Du mener den der to jenter møtes på leir, og finner ut at de er tvillinger. Så bytter de roller, og drar hjem til mor\far som de ikke har sett på veldig liten. Senere prøver de å spleise dem.
Det er den for hun jenta ligner på Lohan når jeg tenker tilbake.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.