serien om Drizzt Do`urden

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Post Reply
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

serien om Drizzt Do`urden

Post by pdragon »

Noen som har lest serien?Er den bra?Evt.kan den fåes på Norsk?
Last edited by pdragon on Tue Oct 24, 2006 22:23, edited 2 times in total.
Pain is just weakness leaving the body
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Hva er Drzzt for noe?:?
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

Forgotten Realms serie, om en mørk alv ved navnet Drzzt :wink:
Pain is just weakness leaving the body
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Hadde vært fint med litt mer info så jeg i det minste kan google det da :P Men har detsverre ikke lest dem, så jeg skal sikkert ikke uttale meg i denne tråden i det hele tatt. *Holder kjeft fra nå av*
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

hehe! Lurer på hva du fant når du googlet Drzzt :P står jo litt om bøkene på diverse bokhandler,men visst noen har lest serien får man et litt bedre bilde av ting.
Hadde vært fint med litt mer info så jeg i det minste kan google det da Men har detsverre ikke lest dem, så jeg skal sikkert ikke uttale meg i denne tråden i det hele tatt. *Holder kjeft fra nå av*
Pain is just weakness leaving the body
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Ikkje so lett når du skriv namnet feil. Eg reknar med det er Drizzt Do'Urden du snakker, frå serien Forgotten Realms, skrive av Robert Anthony Salvatore.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Ja, skriv gjerne en anmeldelse av bøkene, den som har lest dem. Min erfaring med Drizzt stammer alene fra Baldurs Gate, da jeg pepret han med piler fra den øya på vannet. Han døde etter en halv time :lol:
..ellers kan De kalle meg Hoy.
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

Ikkje so lett når du skriv namnet feil. Eg reknar med det er Drizzt Do'Urden du snakker, frå serien Forgotten Realms, skrive av Robert Anthony Salvatore

Har nok tatt feil der ja,men på outland sin side stod det Drzzt..ble bra lurt der ja :lol: Takk til deg Incanus,for oppklarendet..Har du lest serien?
Pain is just weakness leaving the body
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

På forskjellige forumer jeg har vært medlem på de siste årene, er det ingen brukernavn som er oftere brukt enn variasjoner over temaet "Drizzt do Urden" (jeg bryr meg ikke nevneverdig om jeg skriver det feil). Og det er en ting som aldri slår feil: Brukerne som kaller seg "Drizzt" eller hva faen, er alltid, uten unntak, idioter.

Derfor har jeg bestemt meg for aldri å lese denne serien.

Dessuten fikk jeg nok av slike forfattere som skriver i en lisensiert verden da jeg leste litt DL for noen år sida. Men for all del, R.A. Salvatore er en trivelig fyr, han. Langt å foretrekke framfor f.eks. Goodkind. Han er faktisk særdeles imøtekommende og forståelsesfull. (But then again: Jeg foretrekker Siv Jensen framfor Goodkind, så... :roll: )
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3442
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Terje wrote:(But then again: Jeg foretrekker Siv Jensen framfor Goodkind, så... :roll: )
"Jeg er dypt sjokkert. DYPT SJOKKERT!" (Eller som VG seier det, "I'm deeply shocked!")
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

Har nå begynt å lese The dark elf trilogy, syns det virker som en grei serie. Lettlest, faktisk! Enda jeg ikke er spesiellt god i engelsk.

mange morsomme karakterer og en god del skikkelig sprø :roll:
Pain is just weakness leaving the body
Post Reply