Kinotråden

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Mayorearth wrote:Noen som anbefaler Fritt Villt?
Blacky, broren min og jeg så den nå på søndag. Den var bra den, bortsett fra at jeg lo der hvor de andre jentene skrek :oops: typisk meg...
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Princess wrote:
Blacky, broren min og jeg så den nå på søndag. Den var bra den, bortsett fra at jeg lo der hvor de andre jentene skrek :oops: typisk meg...
Da gleder jeg meg til å se den! :D
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

har ikke sett den, men måtte være hobby-psykolog for min pysete søster som kom hjem vettaskremt her en kveld, så jeg har fått et forholdsvist fyldig refferat. :lol:

jeg har ikke tenkt å se den på kino, med mindre noen av venninne mine trenger å ha med en hand å holde i.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Mayorearth wrote:
Princess wrote:
Da gleder jeg meg til å se den! :D
Bare døde fisk følger strømmen :wink: ...tror jeg lever litt for mye noen ganger...

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

"Bare døde fisk følger strømmen"? Hva slags hjernedødt og feilaktig påstand er det? Du kunne i alle fall ha sitert Bjørnson:
Jeg er fisken, som svømmer mod strømmen, hvilket er prektigt -- bare af den grun, at så bliver en fri for lus og annet utøj; -- men man spør ikke strømmen, hvad den synes om at en trodser den.

Men Fritt Villt? Likte ikke Villmark nevneverdig, og er generelt sett skeptisk til skrekkfilmer. Problemet er bare at det ikke er noe som helst annet å se på kino i disse dager.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Det var en eller annen kjent person son sa "bare døde fisk følger strømmen". Det mener hvertfall læreren min, så du får heller klage på han.

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Princess wrote:Det var en eller annen kjent person son sa "bare døde fisk følger strømmen". Det mener hvertfall læreren min, så du får heller klage på han.
Så man er uskyldig hvis man gjentar og gir uttrykk for at man mener det samme som en annen?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Det er læreren min som seier det, og jeg vil jo tro at læreren min har rett, (noe har tydligvis ikke har). Man skal jo kunne stole på læreren sin i teorien, fordi det er han som skal kunne dette og lære det videre.

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Princess wrote:Det er læreren min som seier det, og jeg vil jo tro at læreren min har rett, (noe har tydligvis ikke har). Man skal jo kunne stole på læreren sin i teorien, fordi det er han som skal kunne dette og lære det videre.
Så du holder deg ikke for god til å spre vranglære av slikt krenkende ordelag?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Selvfølgelig vil jeg ikke spre vranglære, men jeg trodde jeg kunne stole på læreren min, og beklager. *bøyer meg i støvet* :lol:

Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Princess wrote:Det er læreren min som seier det, og jeg vil jo tro at læreren min har rett, (noe har tydligvis ikke har). Man skal jo kunne stole på læreren sin i teorien, fordi det er han som skal kunne dette og lære det videre.
Hvor ofte tror du jeg har måttet rette på lærerne mine?
Spoiler
ofte
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Men vanligvis er det Lærerne som retter på oss. De er tross alt bare mennesker. :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Jeg ble egentlig ikke overasket over at læreren min hadde feil, men heller skuffet...igjen...Klassen min retter på læreren min hele tiden , og dessverre tror han at han har rett hele tiden. Det ender med at han sier noe som "der tok dere meg med buksene nede, ja" eller "ja, dere tok meg på senga der".

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Princess wrote:Jeg ble egentlig ikke overasket over at læreren min hadde feil, men heller skuffet...igjen...Klassen min retter på læreren min hele tiden , og dessverre tror han at han har rett hele tiden. Det ender med at han sier noe som "der tok dere meg med buksene nede, ja" eller "ja, dere tok meg på senga der".
Er det bare meg eller antyder læreren dins metaforer noe som helst ikke bør antydes på en skole med mindreårige... :lol:
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Ja, vet...en gang ble en gutt i klassen min litt lei av det og sa: "ja sannelig! der tok vi deg på senga med buksene nede!" :P

Post Reply