Brukernavn, signaturer, avatarer
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg avbryter Radiohead-siteringa mi for ei kort stund, slik at jeg kan gi dere Guds Ord:
Read any books what ever come into thy hands, for thou art sufficient both to judge aright, and to examine each matter.
- Gud, i en åpenbaring/visjon til Dionysius Alexandrinus, rundt år 240. Sitert som i John Miltons "Aeropagitica"
Fjerna kontekstforklaringa i selve signaturen, i og med at den ser stiligere ut uten.
Read any books what ever come into thy hands, for thou art sufficient both to judge aright, and to examine each matter.
- Gud, i en åpenbaring/visjon til Dionysius Alexandrinus, rundt år 240. Sitert som i John Miltons "Aeropagitica"
Fjerna kontekstforklaringa i selve signaturen, i og med at den ser stiligere ut uten.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Satire? Det er en åpenbaring, din hedning! 
Litt kontekst: Aeropagitica ble skrevet av John Milton på 1640-tallet, like etter borgerkrigen mellom den katolsk-anglikanske kongen og det puritanske parlamentet. Under borgerkrigen og i et par år etter hadde sensuren i England vært ganske dårlig, så alle mulige slags tanker ble uttrykt i bøker og pamfletter. Dette likte Cromwell og hans puritanske med-herskere dårlig, så de ville gjeninnføre den strenge sensuren fra kongetida. Milton, som var Cromwell-tro, kristen og liberaler, så på ytringsfrihet som et av de største godene i et samfunn, så han skrev Aeropagitica for å argumentere mot den nye sensurloven, i et forsøk på å påvirke parlamentsmedlemmene som skulle stemme over dette. Og i og med at han levde i en veldig religiøs samtid, og selv var en religiøs mann, var det bare naturlig at han grep til religiøse argumenter -- for hva pokker kunne vel være bedre i puritanske England enn påstander om at Gud likte ytringsfrihet, mens sensur var et redskap ofte benytta av den katolske kirka?
Savvy?
(Tillegg: Wow, fatter ikke hvordan jeg klarte å skrive alt dette rett fra hukommelsen. Politisk Teori må sitte bedre enn jeg frykta.)
Litt kontekst: Aeropagitica ble skrevet av John Milton på 1640-tallet, like etter borgerkrigen mellom den katolsk-anglikanske kongen og det puritanske parlamentet. Under borgerkrigen og i et par år etter hadde sensuren i England vært ganske dårlig, så alle mulige slags tanker ble uttrykt i bøker og pamfletter. Dette likte Cromwell og hans puritanske med-herskere dårlig, så de ville gjeninnføre den strenge sensuren fra kongetida. Milton, som var Cromwell-tro, kristen og liberaler, så på ytringsfrihet som et av de største godene i et samfunn, så han skrev Aeropagitica for å argumentere mot den nye sensurloven, i et forsøk på å påvirke parlamentsmedlemmene som skulle stemme over dette. Og i og med at han levde i en veldig religiøs samtid, og selv var en religiøs mann, var det bare naturlig at han grep til religiøse argumenter -- for hva pokker kunne vel være bedre i puritanske England enn påstander om at Gud likte ytringsfrihet, mens sensur var et redskap ofte benytta av den katolske kirka?
Savvy?
(Tillegg: Wow, fatter ikke hvordan jeg klarte å skrive alt dette rett fra hukommelsen. Politisk Teori må sitte bedre enn jeg frykta.)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Ah, jeg ser at TLoLL har allerede satt sine spor. Meget, meget bra.Terje wrote:Satire? Det er en åpenbaring, din hedning!
Savvy?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Mayorearth
- Sitter

Vel, ja, jeg sa jeg skulle beholde siggen min lenge (eller var det avataren), men det driter jeg i, for her fant jeg verdens beste sitat!
En fyr som heter Nido sa detter på et annet forum, og jeg synes det utfyller avataren min mye bedre, blir liksom litt mere total skrulling nå enn før.Det er for sent å strikke syltetøy når kranfører'n har skaffa seg bart
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Mayorearth
- Sitter

Tja.. Avataren min syns jeg rett og slett bare var morsom, pluss at jeg er veldig glad i hunder, og faktisk også den type hunder..
Siggen min er et sitat lånt fra Axl Rose som jeg syns passa sinnsykt godt til å beskrive stemmen hans!
Siggen min er et sitat lånt fra Axl Rose som jeg syns passa sinnsykt godt til å beskrive stemmen hans!
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
-
Mayorearth
- Sitter

Vel, han derre Nido sa bare: Med det mente jeg akkurat det jeg sa. Omformulert: Det er for seint å kjøre blyant når kyllingen allerede har spydd i skjegget.
Han er cirka like sprø som meg, så jeg forventet egentlig ikke noe forklarende svar, så jeg ble veldig overrasket over det forklarende svaret.For å hjelpe de som ikke gidder å sjekke denne tråden setter jeg det også innpå siggen.
Han er cirka like sprø som meg, så jeg forventet egentlig ikke noe forklarende svar, så jeg ble veldig overrasket over det forklarende svaret.For å hjelpe de som ikke gidder å sjekke denne tråden setter jeg det også innpå siggen.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jeg har skifta sigg igjen. Føler meg litt uggen med all denne skiftinga, konservativ som jeg er. Men uansett, adminsene måtte gå:
Admins: Fjernet noen poster. Dagens hete tips: Hør på gjeteren.
(Pokker, rødfargen vil ikke)
Og min nye sigg er:
Moden og belærende.
Hvorfor? Jeg følte for det. Så passer det også, føler jeg.
Admins: Fjernet noen poster. Dagens hete tips: Hør på gjeteren.
(Pokker, rødfargen vil ikke)
Og min nye sigg er:
Moden og belærende.
Hvorfor? Jeg følte for det. Så passer det også, føler jeg.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Jeg hiver meg på bølgen og skaffer meg ny signatur
Nei, Ingvild!
Jeg skal ikke legge Tori i varmeseng!
Grunn:
Jeg sitter i elevrådet, og elevrådslederen heter Tori.
Han er peen, og jeg har likt han ganske lenge.
I dag ba han alle i elevrådet legge ham til på msn,
men da jeg fortalte Avi om dette hørte hun feil og trodde at jeg sa:
"Jeg skal hjem og legge Tori i varmeseng"
og ikke
"Jeg skal hjem og legge Tori til på msn"
hihi
Nei, Ingvild!
Jeg skal ikke legge Tori i varmeseng!
Grunn:
Jeg sitter i elevrådet, og elevrådslederen heter Tori.
Han er peen, og jeg har likt han ganske lenge.
I dag ba han alle i elevrådet legge ham til på msn,
men da jeg fortalte Avi om dette hørte hun feil og trodde at jeg sa:
"Jeg skal hjem og legge Tori i varmeseng"
og ikke
"Jeg skal hjem og legge Tori til på msn"
hihi
"Guns don't kill people,
People kill people.
And homeworks do to!"
-Ingvild
People kill people.
And homeworks do to!"