Hva får egwene servert i teen sin av "de andre" novisene?
TWoT quiz-tråd - Plottavsløringar i spoiler.
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

eller ikkestefan_hoy wrote:drit..
KoD
honning er vel mer nærliggende.
gi meg to sek til å tygge på et nytt spøsmål.
okai.
hvem sendes ut som speidere idet rand og gjengen nærmer seg cairhien?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Tør jeg spørre om du kan spesifisere dette litt nærmere? Sånn i farten kan jeg komme på tre-fire tilfeller der Rand og noe som kan kalles en "gjeng" nærmer seg Cairhien, og jeg er overbevist om at jeg kunne kommet på fira ganger så mange, hvis jeg gadd å anstrenge meg...Faile wrote:okai.
hvem sendes ut som speidere idet rand og gjengen nærmer seg cairhien?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Skyggen Stiger? Var det ikke Himmelens Flammer? 
Uansett, jeg tror jeg tenker på samme scena, og er ganske sikekr på at det er den, men i tillegg til den og Den Store Jakten-scena, så finnes det bl.a. en del i Kaosets Herre der de nærmer seg Cairhien...
Jaja, jeg gidder ikke slå opp noe sted, men dersom jeg går ut fra at det er Rand et al. sin marsj mot Cairhien mens de forfølger Shaidoene, så går jeg ut fra at det er Spydjomfruene. Mener å huske at de pleide å ta seg av forskjellige speideroppdrag...
Eller forresten, tror jeg gambler vilt på Sha’mad Conde, jeg.
Uansett, jeg tror jeg tenker på samme scena, og er ganske sikekr på at det er den, men i tillegg til den og Den Store Jakten-scena, så finnes det bl.a. en del i Kaosets Herre der de nærmer seg Cairhien...
Jaja, jeg gidder ikke slå opp noe sted, men dersom jeg går ut fra at det er Rand et al. sin marsj mot Cairhien mens de forfølger Shaidoene, så går jeg ut fra at det er Spydjomfruene. Mener å huske at de pleide å ta seg av forskjellige speideroppdrag...
Eller forresten, tror jeg gambler vilt på Sha’mad Conde, jeg.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Putter hele svaret i spoiler, jeg.
Spoiler
Før Rands komme ble Rift styrt av Høyfyrstene. Rand gjorde visse endringer i dette systemet, bl.a. ved å luke ut diverse Fortapte som skjulte seg i rådet, og ved at noen av Høyfyrstene rømte ut i Haddon Mirk og starta et lite opprør. En av disse, en viss Darlin, treffer etterhvert Rand, og ettersom Rand liker ham og synes at han er en dyktig kar, blir han tilbudt stillinga som konge og riksforstander av Rift. I KoD tvinger dessuten Rands marionette-Aes Sedaier de andre opprørerne til å akseptere Darlin.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.