Er The Wheel of Time noe jeg burde lese?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

fei wrote:Ja ja. Nå har jeg lest prologen til bok nr 2. Nå er forventningene skyhøye. Tror dere de blir infridd?
Jeg vil si du har 8 knallgode bøker å glede deg til, og 2 litt mindre gode. Forhåpentligvis vil Knife of Dreams tilhøre den første gruppa.
fei
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 27
Joined: Mon Sep 05, 2005 18:01
Location: Oslo

Post by fei »

Ja. Etter 400 sider av bok nr2 er jeg fortsatt hekta, mer og mer. Jeg har en kompis som har lest de 6 første bøkene, han har spoilet noe av handlingen fremover så nå gleder jeg meg bare enda mere, spesielt til å starte på den 4. boken. Jeg hadde håpet på at den siste boken skulle være utgitt når jeg hadde lest de første 11 bøkene, men ser ikke ut til det skjer. Jeg kommer til å ha lest ut de bøkene jeg har på noen mnd for så å måtte vente i årevis på avslutningen. Hmrf!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

fei wrote:Ja. Etter 400 sider av bok nr2 er jeg fortsatt hekta, mer og mer. Jeg har en kompis som har lest de 6 første bøkene, han har spoilet noe av handlingen fremover så nå gleder jeg meg bare enda mere, spesielt til å starte på den 4. boken. Jeg hadde håpet på at den siste boken skulle være utgitt når jeg hadde lest de første 11 bøkene, men ser ikke ut til det skjer. Jeg kommer til å ha lest ut de bøkene jeg har på noen mnd for så å måtte vente i årevis på avslutningen. Hmrf!
Ventingen er halve moroa.
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

fei wrote:Ja. Etter 400 sider av bok nr2 er jeg fortsatt hekta, mer og mer. Jeg har en kompis som har lest de 6 første bøkene, han har spoilet noe av handlingen fremover så nå gleder jeg meg bare enda mere, spesielt til å starte på den 4. boken. Jeg hadde håpet på at den siste boken skulle være utgitt når jeg hadde lest de første 11 bøkene, men ser ikke ut til det skjer. Jeg kommer til å ha lest ut de bøkene jeg har på noen mnd for så å måtte vente i årevis på avslutningen. Hmrf!
Du har så utrolig mye bra lesing foran deg. Har du fått en del spoilere så forstår jeg at du gleder deg til bok 4 ja. Rand gjør en del heftige ting med kraften i den boken ja! :wink:
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Treveler wrote:Du har så utrolig mye bra lesing foran deg. Har du fått en del spoilere så forstår jeg at du gleder deg til bok 4 ja. Rand gjør en del heftige ting med kraften i den boken ja! :wink:
Hmmm.. Nå ble da jeg også veldig spent her da. Er halveis i 3ern nå, så da er det ikke lenge igjen! :D
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
fei
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 27
Joined: Mon Sep 05, 2005 18:01
Location: Oslo

Post by fei »

Da var jeg igang med 3. bok. Jeg tror jeg holdt pusten de siste 75 sidene av bok 2. Håper bok 3 er bra den også.
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

hehe får se om du tar igjen Damien da! :wink:

I bok tre finnes en av mine absolutte favoritt scener når Mat setter et par eplekjekke sverdjupplinger på plass. Kanskje første gang jeg lo høyt av å lese en bok! :lol:
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Helt ening! Mat-scenen er helt klart topp fem. Sammen med en viss nynaeve-scene og en nynaeve / rand- scene, Logain-scene, og flere til... (finnes ikke i bok tre.)
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hehe, bok 3 er minst like bra som bok2. og igjen, den scenen er bare helt herlig!!! lo høyt jeg også. nå kommer ikke flere av scenene i bok 1 langt bak de heller altså, men den scenen er genial!!! :D
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Stefan wrote:
fei wrote:Ja ja. Nå har jeg lest prologen til bok nr 2. Nå er forventningene skyhøye. Tror dere de blir infridd?
Jeg vil si du har 8 knallgode bøker å glede deg til, og 2 litt mindre gode. Forhåpentligvis vil Knife of Dreams tilhøre den første gruppa.
bare lurer, hvem er det du regner til den andre gruppa?? :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

De vanligste å regne i den gruppa er vel TPoD og CoT...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

terje wrote:De vanligste å regne i den gruppa er vel TPoD og CoT...
Korrekt.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

ja.. er vel enig der egentlig.. de er ikke like spennende som de andre... desverre :(
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Treveler wrote:hehe får se om du tar igjen Damien da! :wink:

I bok tre finnes en av mine absolutte favoritt scener når Mat setter et par eplekjekke sverdjupplinger på plass. Kanskje første gang jeg lo høyt av å lese en bok! :lol:
Den scena var skikkeli bra den ja!

Å jeg tror nok ikke det blir noen problemer med å ta meg igjen nei, har ikke fått leste hele uka nå. Damn skole!! :evil:

:P

fei wrote:Da var jeg igang med 3. bok. Jeg tror jeg holdt pusten de siste 75 sidene av bok 2. Håper bok 3 er bra den også.
Disse sidene tok jeg på rappen den siste natta jeg! Måtte bare lese den ut med en gang! Var litt trøtt i forelesninga dagen etter...
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Hihi... Typisk symptom på wotdilla. :lol:
Post Reply