Filmer

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Så "Sleepy Hollow" i går, ga den 10/10. Så "Donnie Darko" i dag, ga den 10/10, og nedjusterte "Sleepy Hollow" til 9/10.

Muligens ny favorittfilm.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

jeg så Ringenes Herre tegnefilmen igår, for hm. andre eller tredje gang. deler av den er utrolig søt, og passer veldig godt, men svært mye er foholdsvis borte i natta(Aragorn- indianer, Boromir med viking hjelm, Elrond ser ut som cæsar, osv...)

også slutta den etter slaget i helms deep. usj.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg har den stående i hylla på vent; husker å ha sett deler av den på TVNorge for nærmere ti år sida, men har liksom ikke manna meg opp til å få sett den ennå. Dessuten skremte den elendige hippiesmørja "Return of the King" livskiten ut av meg...

Ellers så jeg "Kandidaten" i kveld, i håp om at den skulle være dårlig, og at jeg slik kunne tilbakevise visse personers insinuasjoner om at jeg er for snill når jeg vurderer filmer. Men den gang ei; det viste seg at nok en gang hadde smaken min vært for god til å tillate meg å kjøpe en dårlig film (selv om jeg ikke kan komme på når, hvor og hvorfor jeg kjøpte denne).
- Verg., Aen., 3.315.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Terje wrote:Jeg har den stående i hylla på vent; husker å ha sett deler av den på TVNorge for nærmere ti år sida, men har liksom ikke manna meg opp til å få sett den ennå. Dessuten skremte den elendige hippiesmørja "Return of the King" livskiten ut av meg...

Ellers så jeg "Kandidaten" i kveld, i håp om at den skulle være dårlig, og at jeg slik kunne tilbakevise visse personers insinuasjoner om at jeg er for snill når jeg vurderer filmer. Men den gang ei; det viste seg at nok en gang hadde smaken min vært for god til å tillate meg å kjøpe en dårlig film (selv om jeg ikke kan komme på når, hvor og hvorfor jeg kjøpte denne).
Hva slags argumenter har du for å kalle Return of the King for hippie-smørje, det er jo en kjempefilm!
creutzfeldt
Hengiven
Hengiven

Post by creutzfeldt »

Vil tru han meiner Rankin/Bass versjonen av RotK... :) (Sjølv om det finst mange som meiner Jackson-versjonen ikkje er all verdens heller...)
I am Sartre of Borg. Existence is futile.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

De som ikke syns Jacksons versjon av Return of the King, har ikke forstått filmmediet, eller sier det bare for å tøffe seg.

Saw 1 var jo brilliant, bedre enn toeren. Gleder meg også til å se The Departed, Scorsese og DiCaprio ser ut til å funke bra!
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Azumiel wrote:
Terje wrote:Jeg har den stående i hylla på vent; husker å ha sett deler av den på TVNorge for nærmere ti år sida, men har liksom ikke manna meg opp til å få sett den ennå. Dessuten skremte den elendige hippiesmørja "Return of the King" livskiten ut av meg...

Hva slags argumenter har du for å kalle Return of the King for hippie-smørje, det er jo en kjempefilm!
Det kan ha noe med de timelange sangene, der f.eks. orkene lirer av seg en horribel remse om at de er orker (en sang som dog er litt tøff, på grunn av det bassdominerte mannskoret som står for synginga), eller den überteite scena der en eller annen bardelassis synger en repeterende og meningsløs sang om Nifinger-Frodo og reisen til Mount Doom.

Mange andre årsaker også, hvis jeg husker rett, men jeg gjør mitt beste for å fortrenge hele greia...

Så, på tide å returnere spørsmålet: Hvilke argumenter har du for å kalle dette makkverket for en "kjempefilm"?
- Verg., Aen., 3.315.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Terje wrote:
Azumiel wrote:

Det kan ha noe med de timelange sangene, der f.eks. orkene lirer av seg en horribel remse om at de er orker (en sang som dog er litt tøff, på grunn av det bassdominerte mannskoret som står for synginga), eller den überteite scena der en eller annen bardelassis synger en repeterende og meningsløs sang om Nifinger-Frodo og reisen til Mount Doom.

Mange andre årsaker også, hvis jeg husker rett, men jeg gjør mitt beste for å fortrenge hele greia...

Så, på tide å returnere spørsmålet: Hvilke argumenter har du for å kalle dette makkverket for en "kjempefilm"?
Vi snakker om Jacksons film her, ikke sant?
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Hvis det er RotK by Peter Jackson du snakker om, Terje, så har jeg mistet mye respekt for deg og din filmsmak. Jeg forguder RH-filmene, og jeg forguder PJ, så her trår du på hellig grunn.

Jeg så "Den brysomme mannen" i går. Må si at jeg syntes den var meget god. Skuespillerne var eksepsjonelt gode for norsk standard å være, og historia i seg selv var flott samfunnskritikk. Jeg har ikke lyst til å sette noen karakter på filmen, da jeg rett og slett ikke kan sammenligne den med noe. Alt jeg kan si er at den er verdt en kikk. Du vil ikke angre.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg tror Creutzfeldt traff spikeren på hodet, jeg, folkens... :roll:

Hva Jacksons "Return of the King" angår, anser jeg den som den klart svakeste av de tre LotR-filmene hans. (Ellers: Referanser til denne filmen er "LotR: RotK", ikke "Return of the King". n00bs 8) )
Jeg så "Den brysomme mannen" i går. Må si at jeg syntes den var meget god. Skuespillerne var eksepsjonelt gode for norsk standard å være, og historia i seg selv var flott samfunnskritikk. Jeg har ikke lyst til å sette noen karakter på filmen, da jeg rett og slett ikke kan sammenligne den med noe. Alt jeg kan si er at den er verdt en kikk. Du vil ikke angre.
Argh, jeg ville også se Den Brysomme Mannen. :(

Er liksom ikke hver dag at man har mulighet til å se norsk sci-fi på kino, men nei da, jeg klarte ikke å ta den 16 minutter lange bussturen til Prinsen eller Nova. Idiot. :x
- Verg., Aen., 3.315.
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jah, da kom jeg over filmtraileren til Harry Potter og Føniksorderen.. Uff! Nå har jeg begynt å glede meg allerede! Men en ting fortjener Warnerbros en kule i hodet for, håret til Harry, hva i all verden er det?? Daniel Radcliffe har vel aldri hatt noe stritt og uregjerelig hår, men det var vel ingen grunn til å klippe det enda kortere?? Det ser bare forferdelig tynt og stusselig ut! De kan jo likesågodt la han slutte med briller å gi ham linser istedet!
Men ellers ser alt veldig barskt ut! Stemningen og skuespillerene og altmulig!

Og når man snakker om en helt annen film, nemlig Hobbiten, så fant jeg nettopp dette på Nesteklikk.. http://www.nesteklikk.no/20061123/118421.html
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Pyttsann, vi klarer oss nok uten både Jackson og McKellen. Sistnevnte blir kanskje et savn, men med en annen regissør enn Jackson slipper vi kanskje at de lager en egen film for Femhærerslaget... :roll:
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Eg vil ha Scourging of the Shire som eigen film, eg. :\

Ser heller ingen problem med ein eigen film om Femhærsslaget. Jo fleire timer, jo gladere eg blir.

Og ein Hobbiten utan Jackson er surt, men det går. Ein Hobbiten utan McKellen er berre teit dersom den på andre vis forsøker framstille seg som relatert til dei tre forrige filmene.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg anbefaler alle å lese tråden om dette på tolkiens.net; det er noen svært forstyrrende Jackson-uttalelser der...

(Jeg skulle ha sitert dem, men jeg fryser på hendene og gidder derfor ikke taste så mye. :P)
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Mest talentloese filmen ever: Crash. Sjekk den ut om dere betviler meg.

Consider yourself warned.
Urban tilværelse
Post Reply