Filmer

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Wee, artige diskusjoner ute og gaar her. Om skuespillere. Har bare lest postene paa den siste sida, saa det kan hende jeg misser ut paa ett og annet...

Hero. Navnet lyder kjent, men hvilken film er det igjen? Hm...

Natalie Portman er god, hun, ja. Hva diskusjonene rundt O.Bloom angaar er jeg villig til aa stoette opp under lillebrors utsagn. Charlie og sjokoladefabrikken elsket jeg. Har skrevet saeroppgave paa videregaaende om R.Dahl med hovedfokus paa Charlie og sjok... Boka er en av mine favoritter. Herlig morbid. :lol: Tim Burten hadde gjort ting litt annerledes med henhold til Willy Wonka, men ok la gaa. Depp var utrolig god som alltid, og han spiller godt med gutten fra den filmene, dere vet, med Kate Winslet...
Urban tilværelse
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Hero. Navnet lyder kjent, men hvilken film er det igjen? Hm...
Fra et av mine få forsøk som plottreferator:
“Hero” takes place during the unification of China, when the King of Qin defeated the other Chinese kings (to the extent that they were “Chinese”; as I’ve understood thing, “China” and thus also “Chinese” is derived from “Qin”, but let’s for the sake of simplicity tolerate this anachronism). This was, of course, no peaceful process, and the King aquired many mortal enemies. Among his enemies were some of the most skilled warriors in China, and these tried to assassinate him on many occations. As a result the King promised to reward the ones who brought him evidence of the death of these assassins, and the movie begins when a lowly Qin official arrives at the Royal Palace carrying the weapons of three of the most dangerous of the King’s enemies. Most of it is told in a kind of retrospect, as this lowly official tells the King of his victories.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Lothair Mantelar wrote:Hmm. Jeg liker ikke helt hvordan du setter "gutt" etter ditt utsagn om at jeg ikke har sett nok filmer, stefan hoy. Ok, jeg er kanskje en gutt, men i denne sammenhengen virker det nokså nedlatende.
Verbalt krydder bare, ikke noe vondt ment :wink:

Ellers er jeg enig i mye av det du skriver. Det er klart Bloom får roller fordi han er en kjekkas, men jeg tror tendensen heller er den, at om man er pen, så er det heller vanskeligere å få rykte som en god skuespiller, enn om man har et litt mer "karakteristisk" utseende, noe som har felt blant annet Tom Cruise.

Men bevares, Bloom skiller seg slett ikke ut, som du påpeker :)
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Når vi er inne på skuespillere som ikke får det de fortjener pga utseende, så har jeg alltid følt at Brad Pitt har gjort gode opptredener i nær sagt det meste av hans filmer (Troja og Mrs and Mr. Smith er unntakene). Det kan være at mine søstre har påvirket meg, men jeg liker Brad Pitt-filmer.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Brad Pitt har jeg stort sett sansen for jeg også. Det samme gjelder Leonardo Di Caprio. (Og hadde mitt 12-årige selv sett meg si dette, ville han ha tatt livet av seg for å stoppe kjeften på meg.) George Clooney har jeg også begynt å få skikkelig sansen for.

Apropos, så "Tre Konger" nå i kveld, og den var like bra som alltid. Alltid hyggelig å se filmen som gjorde meg til pasifist, selv om den fasen er tilbakelagt for tida. Klemte til med en 9.0/10, jeg.
- Verg., Aen., 3.315.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Terje wrote:Brad Pitt har jeg stort sett sansen for jeg også. Det samme gjelder Leonardo Di Caprio. George Clooney har jeg også begynt å få skikkelig sansen for.
Vel de fleste liker vel dem da. Jeg liker dem.
Terje wrote:(Og hadde mitt 12-årige selv sett meg si dette, ville han ha tatt livet av seg for å stoppe kjeften på meg.)
:lol: Den var god.
Terje wrote:Apropos, så "Tre Konger" nå i kveld, og den var like bra som alltid. Alltid hyggelig å se filmen som gjorde meg til pasifist, selv om den fasen er tilbakelagt for tida. Klemte til med en 9.0/10, jeg.
Liker filmen, men ville nok ikke gitt den mer enn 8.0/10. Du gir merkelig score på filmer du.
Lotta wrote:Troja og Mrs and Mr. Smith er unntakene
Liker de filmene sånn nogen lunde bare, men hva er galt med Pitt der?
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Du gir merkelig score på filmer du.
Njæ, det er vel mer at jeg ikke gidder fokusere på det negative når jeg ser film; vil heller leve meg inn i og nyte filmer enn å sitte med en kynisk distanse og gjøre narr.

Det medfører naturligvis at filmene jeg ser får ganske gode karakterer (et inntrykk som forsterkes av at jeg stort sett bare ser gode filmer), men det kan jeg stort sett leve med.

Tre Konger fikk forresten også et lite pluss av diverse personlige årsaker; den var ganske viktig for meg da jeg var 14-15 år gammel.
- Verg., Aen., 3.315.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Terje wrote:vil heller leve meg inn i og nyte filmer enn å sitte med en kynisk distanse og gjøre narr.
Da burde du for svarte like Dead Man's Chest :lol:

Det var det jeg ville fram til, men du vet vel best.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Å, sånn.

Vel, det at jeg forsøker å nyte filmer så mye som mulig betyr ikke at jeg alltid lykkes. I tillegg har jeg noen vage forestillinger om at en film tross alt skal ha visse kvaliteter for å kunne kalles skikkelig god, og disse kvalitetene synes jeg å huske at MDC mangla. (Med forbehold om at jeg ikke har sett filmen på fem månender, naturligvis.)
- Verg., Aen., 3.315.
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Har sinnsykt lyst til å se den første Dolemite filmen...hehe virker mega bra, -Dolemite is my name, and fuckin up mutha fuckas is my game...hehe :lol: , hvor får man tak i slike, tja, ikke vanlige filmer hen?
-----------///M-----------
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Dette er en liten "head's up" post. Jeg har sikret meg 4 filmer jeg har hatt lyst til å se lenge og skal se 2 av dem i kveld, nemlig "Slipp Jimmy fri" og "Thank you for Smoking". To sikkerstikk :)

Ellers fant jeg filmatiseringen av ei hypet fantasybok liggende nederst i en dvd-kasse. Den heter "Night Watch", og er basert på en trilogi av en russisk forfatter. Som sagt - den er nokså populær på forumene for tiden. Tarantino anbefaler denne filmen så jeg håper den blir bra.

Den siste filmen er "Donnie Brasco", med Pacino og Depp'ern. Gangsta-filmer er som oftest gode. Jeg ser ikke noen grunn til at denne skulle være dårligere.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Lothair Mantelar wrote:Ellers fant jeg filmatiseringen av ei hypet fantasybok liggende nederst i en dvd-kasse. Den heter "Night Watch", og er basert på en trilogi av en russisk forfatter. Som sagt - den er nokså populær på forumene for tiden. Tarantino anbefaler denne filmen så jeg håper den blir bra.
Sært, kjøpte same filmen under tilsvarande omstende forrige veke. Har ikkje fått sett den enno, dog.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Da har jeg sett "Thank you for Smoking" og "Slipp Jimmy fri". "Thank you.." var en veldig, veldig god komedie. Faktisk den beste jeg har sett på år og dag. Den anbefales varmt - en sekser på terningen.

Slipp Jimmy fri var derimot ikke så god IMO. Ikke spesielt morsom og animasjonen var langt fra imponerende...
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Lothair Mantelar wrote: Slipp Jimmy fri var derimot ikke så god IMO. Ikke spesielt morsom og animasjonen var langt fra imponerende...
Så også Slipp Jimmy Fri i går, og ble heller ikke imponert. Men - trønderne og samene var jo herlige da. :)
Urban tilværelse
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Lothair Mantelar wrote:Dette er en liten "head's up" post. Jeg har sikret meg 4 filmer jeg har hatt lyst til å se lenge og skal se 2 av dem i kveld, nemlig "Slipp Jimmy fri" og "Thank you for Smoking". To sikkerstikk :)
TYFS er en av de beste komediene jeg har sett de siste åra; og det var vel det samme inntrykket du også fikk? Skikkelig herlig å for en gangs skyld se en komedie med litt intelligens.
Ellers fant jeg filmatiseringen av ei hypet fantasybok liggende nederst i en dvd-kasse. Den heter "Night Watch", og er basert på en trilogi av en russisk forfatter. Som sagt - den er nokså populær på forumene for tiden. Tarantino anbefaler denne filmen så jeg håper den blir bra.
Jeg kjenner bare to personer som har sett den, og de syntes begge at den var møkk...

Sovna under "Stikket" i går, jeg, og har nettopp sett "Catch Me If You Can". Sistnevnte var skikkelig gøy, jo! :D
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply