Som et barn på nyttårsaften

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

pdragon
Hengiven
Hengiven

Som et barn på nyttårsaften

Post by pdragon »

Hmmm.. Lurer på hva det kommer av at hver nyttårsaften,blir jeg som en unge.. Står bare å ser opp på alle fargene å hører på smellene :D
Er det andre som har det sånn eller? Dessuten går jeg amok i fyrverkerisjappa :lol: Bruker gjerne 1000-1500 der :P
Pain is just weakness leaving the body
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Vel, for min del kommer det nok mest av at på det aktuelle tidspunket har alkoholen gjort det den gjør best, nemlig og fjerne alle former for sømmelig oppførsel...beina bære ikke deg lengre og man krabber rundt på bakken som et spedbarn, mens du holder en tunderking eller noe annet fyrverkeri i hånda og gjør noe du kommer til å angre på litt senere. Ja, jeg kan definitivt se hva du mener...man blir som en unge.
-----------///M-----------
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Har ikke kjøpt fyrverkeri på mange år, og for meg er nyttårsaften stort sett kjedelig. Sett bort i fra at jeg traff dama på nyttårsaften i fjor, har det aldri skjedd noe spesielt spennende. Selv de gangene jeg drikker, blir det aldri noe tess.

Nei, jeg blir ikke som et barn, og kan ikke si jeg gleder meg :)
pdragon
Hengiven
Hengiven

Post by pdragon »

Arandal wrote:Vel, for min del kommer det nok mest av at på det aktuelle tidspunket har alkoholen gjort det den gjør best, nemlig og fjerne alle former for sømmelig oppførsel...beina bære ikke deg lengre og man krabber rundt på bakken som et spedbarn, mens du holder en tunderking eller noe annet fyrverkeri i hånda og gjør noe du kommer til å angre på litt senere. Ja, jeg kan definitivt se hva du mener...man blir som en unge.
:lol: Ser poenget ditt. Men tenkte mer på fasinasjonen min da...hmm,kan kansje være p.g.a min rød/grønn fargeblindhet :) Ser ting dere ikke ser..
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Åh, tja, smell og farger synes jeg ikke er sååå spennende :)
pdragon
Hengiven
Hengiven

Post by pdragon »

Jeg var en illuminator i mitt forrige liv :wink:
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Syns nyttårsaften er helt konge, har sånn tradisjon med noen andre folk at vi møtes osv. God mat og drikke, TV og Data, fyrverkeri og koslige folk.

Men jeg går nok ikke amok der hvor man kjøper fyrverkeri, har den meningen at slikt kan være veldig farlig. Derfor holder jeg meg til en pakke tanks hvert år.

Gleder meg ikke som en unge, men gleder meg i hvert fall!
pdragon
Hengiven
Hengiven

Post by pdragon »

Men min fasinasjon er nok ikke arvelig :? Har en sønn på snart 4 som ikke liker raketter å høye smell :cry:
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Azumiel wrote:Syns nyttårsaften er helt konge, har sånn tradisjon med noen andre folk at vi møtes osv. God mat og drikke, TV og Data, fyrverkeri og koslige folk.

Men jeg går nok ikke amok der hvor man kjøper fyrverkeri, har den meningen at slikt kan være veldig farlig. Derfor holder jeg meg til en pakke tanks hvert år.

Gleder meg ikke som en unge, men gleder meg i hvert fall!
Husker jeg ikke feil, og det er jeg sikker på at jeg ikke gjør, så er du mindre enn meg, Azumiel. Dvs at du er en unge jmf norsk lov, og hvis du ikke gleder deg som en, så er ikke adjektivet passende.

Du har heller ikke mulighet i henhold til norsk lov å kjøpe noe større enn Tanks o.l. og det er vel også en grunn til at du ikke går amok i fyrverkerisjappa (noe som ikke er smart uansett hvor gammel du er...)

Jeg skal jobbe på nyttårsaften, men kommer hjem til fyrverkeriet og pinnekjøttet. Har et nokså ambivalent forhold til hele feiringa. I stede for å markere starten på et nytt år, føler jeg at jeg markerer starten på slutten av ferien og begynnelsen av et nytt skoleår. :(

Jeg elsker fyrverki, men kommer ikke til å kjøpe noe selv. Grunnene til det er simpelt nok at jeg: 1. Ikke har penger (goddamn nintendo wii and christmas presents) . 2. Pappa kjøper det jeg trenger :P (men han kjøper selvsagt aldri nok :) )

Jeg er vel heller ikke gammel nok til å kjøpe fyrverkeri, men utpå landet finnes det veier rundt slike problem (det innbiller jeg meg at det gjør i byene også :lol: ).
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Nyttårsaften består bare av å få noen til å bygge om en tanks, og sprenge den. I forfjor satt foresten en type som heter Jostein en svær greie opp ned. Den fløy høyt til værs, og det var gøy.
Men egentlig gleder jeg meg ikke så mye.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Ettersom jeg trolig er svært liten mentalt, ja jeg kan si jeg gleder meg som en unge til nyttårsaften.

Skal på fest til en kamerat av meg, som bor slik at fra en eng rett ovenfor huset hans kan vi se utover hele Kongsberg. Og jeg tror ingen plass i Norge har like mye fyrverkeri som oss :P (Føles i alle fall slik)

I tillegg kommer jo grøftefylla da. Får ikke med meg drekkedagsnatta(natt til 23.desember) i år :( Får vel heller ta det ut på nyttårsaften. :D

Også skal jeg på trolljakt den kvelden ^^ (Noen skjønner den, intern sak)
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

raketter har aldri fascinert meg noe særlig... men jeg gleder meg til nyttårsaften likevel. :D
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
pdragon
Hengiven
Hengiven

Post by pdragon »

Faile wrote:Ettersom jeg trolig er svært liten mentalt, ja jeg kan si jeg gleder meg som en unge til nyttårsaften.

Skal på fest til en kamerat av meg, som bor slik at fra en eng rett ovenfor huset hans kan vi se utover hele Kongsberg. Og jeg tror ingen plass i Norge har like mye fyrverkeri som oss :P (Føles i alle fall slik)

I tillegg kommer jo grøftefylla da. Får ikke med meg drekkedagsnatta(natt til 23.desember) i år :( Får vel heller ta det ut på nyttårsaften. :D

Også skal jeg på trolljakt den kvelden ^^ (Noen skjønner den, intern sak)
Hmm..Noen burde tatt seg en tur på fjellstua med utsikt over Ålesund på nyttårsaften. Fint :D

Trolljakt hehe! Tok den ja :)
creutzfeldt
Hengiven
Hengiven

Post by creutzfeldt »

Firmaet der eg jobbar har eit søsterfirma som driv med display-fyrverkeri - så det vert av og til sendt opp fyrverkeri når me har kundebesøk etc. Smårakettar på nyttårsafta blir liksom ikkje det same etterpå :)
I am Sartre of Borg. Existence is futile.
pdragon
Hengiven
Hengiven

Post by pdragon »

Stemmer det, ingenting slår displayfyrverkeri! Bare så dumt man må ha kurs å spesialtillatelse for å få brukt det :x

Må se å få tatt det kurset :lol:
Post Reply