Kinotråden
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Da var jeg altså på kino igjen, denne gangen lille Namsos Kino. Filmen: The Holiday. (Jepp, det skal være en "l", jeg har lært det nå...) Det var en hyggelig film. Romantisk, søt. Jude Law og Kate Winslet er jo alltid hyggelige folk å se til, og også Jack Black ble godt portrettert. Ikke noen stoooor film, men en hyggelig 7/10.
Urban tilværelse
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

For alle som er glad i episk film med vri; her er forhåpentligvis noe å glede seg skikkelig til:
300
Dette er filmen om de 300 spartanerne under Leonidas som stoppet framrykkingen av den gigantiske persiske hær i et helensk fjellpass, Termopylene, år 480 f.Kr -- et av de mest gripende slag i verdenshistorien.
Filmen er basert på Frank Miller's tegneserie ved samme navn, noe som, i fløge ryktene, gjør seg godt gjeldene. Det er Miller's tegneserie regissør Zack Snyder har brukt som manus -- ikke det historiske slaget i seg selv.
Kan bli en skikkelig knaser.
Forøvrig er det dette slaget det refereres til i Edward Zwick's The Last Samurai før Nathan Algren og Katsumoto, i klart mindretall, leder an i springmarsjen mot den japanske hærs moderne industrivåpen (som de forøvig får grisebank av).
300
Dette er filmen om de 300 spartanerne under Leonidas som stoppet framrykkingen av den gigantiske persiske hær i et helensk fjellpass, Termopylene, år 480 f.Kr -- et av de mest gripende slag i verdenshistorien.
Filmen er basert på Frank Miller's tegneserie ved samme navn, noe som, i fløge ryktene, gjør seg godt gjeldene. Det er Miller's tegneserie regissør Zack Snyder har brukt som manus -- ikke det historiske slaget i seg selv.
Kan bli en skikkelig knaser.
Forøvrig er det dette slaget det refereres til i Edward Zwick's The Last Samurai før Nathan Algren og Katsumoto, i klart mindretall, leder an i springmarsjen mot den japanske hærs moderne industrivåpen (som de forøvig får grisebank av).
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Siden jeg er sånn i støtet for tiden, får man tilgi min første dobbeltpost:
Var å så The Departed for noen dager siden, og jeg må si: en gangsterfilm av dette kaliberet har ikke blitt laget på årevis. Etter min mening følger den nesten Gudfaren 1 og 2, er på høyde med Goodfellas og Millers Crossing -- og er markant bedre enn f.eks. The Untouchables (som jo selv er en meget god film).
Løp og se Scorsese i storform!
Var å så The Departed for noen dager siden, og jeg må si: en gangsterfilm av dette kaliberet har ikke blitt laget på årevis. Etter min mening følger den nesten Gudfaren 1 og 2, er på høyde med Goodfellas og Millers Crossing -- og er markant bedre enn f.eks. The Untouchables (som jo selv er en meget god film).
Løp og se Scorsese i storform!
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Var og så Eragon her om dagen. Kan ikke si den tok fatt i meg på noen som helst måte. Desverre. Hadde håpa den skulle få meg til å få lyst til å se oppfølgeren, men den kommer jeg vel bare til så se fordi jeg så den forrige, og likegreit kan finne ut åssen den endte. Men uten at jeg egentlig gleder meg til den eventuelle oppfølgeren kommer.
Nja. Kanskje ikke så dårlig som jeg vil ha det til, men ikke blandt de største filmene jeg har sett.
Nja. Kanskje ikke så dårlig som jeg vil ha det til, men ikke blandt de største filmene jeg har sett.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Såg den nettopp sjølv. Erratisk film. Mykje logiske bristar og scenar som går på kompromiss med logisk kontiniuitet i plott og karakterar for å få vise akkurat den skøyeste actionscenen regissøren eller forfattaren har fått for seg at skal brukast.
Likevel, ikkje heilt bortkasta. Den hadde sine augeblink - mest av alt, for meg, skreik denne filmen av bortkasta potensiale. Jeremy Irons (Bron) og Robert Carlyle (Druza) redda mykje. sjølv om sjølv ikkje dei fekk udelt framførbare replikkar. Mange scenar og idèar her som kunne vore brukt i litt meir original form vart kasta bort som så cheesy og overforenkla at det blei nesten pinleg. Likevel, eg kjem nok til å sjå oppfølgjaren(e?), er ikkje så mykje fantasy på kino for tida at ein kan vere kresen.
Likevel, ikkje heilt bortkasta. Den hadde sine augeblink - mest av alt, for meg, skreik denne filmen av bortkasta potensiale. Jeremy Irons (Bron) og Robert Carlyle (Druza) redda mykje. sjølv om sjølv ikkje dei fekk udelt framførbare replikkar. Mange scenar og idèar her som kunne vore brukt i litt meir original form vart kasta bort som så cheesy og overforenkla at det blei nesten pinleg. Likevel, eg kjem nok til å sjå oppfølgjaren(e?), er ikkje så mykje fantasy på kino for tida at ein kan vere kresen.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Jeg har vært på kino og sett filmen "Babel." Det var et drama i litt sånn Syriana-stil, men ikke like bra. Det hadde imidlertid sine gode sider. Likte hvordan historiene var bygd opp. Ektepar på ferie i Marokko blir tilfeldigvis rammet av at en gjeter tester ut et gjevær. Vi møter ekteparet, ekteparets barn hjemme i amerika, ekteparets nanny og hennes familie i Mexico, gjeterfamilien, mannen som solgte familien gjeværet, japaneren som gav mannen gjeværet, dattra hans. Det hele var godt bundet sammen, og tankevekkende. Bare ikke helt nok.
Gir den en 7/10. Er muligens litt streng.
Gir den en 7/10. Er muligens litt streng.
Urban tilværelse
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Har fått sett Eragon jeg også. Overhodet ikke imonerende i det hele tatt; hvis du ikke er fullstendig fantasyfrelst (eller er glad i å le av overpompøse og banalt kjlisjéfylte sceneer) vil jeg råde deg til å holde deg unna. Det verste jeg noensinne har sett på kino. 2.5/10.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.